Netflix: Προκαλεί αντιδράσεις το φιλί του Μέγα Αλέξανδρου και του Ηφαιστίωνα

Netflix: Προκαλεί αντιδράσεις το φιλί του Μέγα Αλέξανδρου και του Ηφαιστίωνα

Το νέο ντοκιμαντέρ της πλατφόρμας "ξεσήκωσε" την ελληνική κοινωνία

Η καινούρια σειρά - ντοκιμαντέρ “Μέγας Αλέξανδρος: Η Γέννηση Ενός Θεού” του Netflix είναι μία από τις τελευταίες προσθέσεις της πλατφόρμας. Η σειρά απαρτίζεται από έξι επεισόδια και στο τιμόνι της βρίσκεται ο Tony Mitchell, ο οποίος στο παρελθόν είχε επιμεληθεί και το “The Bible” του History Channel.

Ο  Μέγας Αλέξανδρος ήταν βασιλιάς της αρχαίας ελληνικής πόλης της Μακεδονίας που ευρέως θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους και πιο επιτυχημένους στρατιωτικούς διοικητές της ιστορίας. Σε ηλικία 30 ετών είχε δημιουργήσει μια από τις μεγαλύτερες αυτοκρατορίες στην ιστορία. Το ντοκιμαντέρ εξιστορεί τη ζωή του με αναπαραστάσεις από τη νεαρή του ηλικία μέχρι τις μεγάλες του νίκες και κατακτήσεις.

Όμως, αυτό που προκάλεσε αντιδράσεις μόλις από τα πρώτα λεπτά του πρώτου επεισοδίου, είναι τα παθιασμένα φιλιά του μεγάλου κατακτητή με το στενό του φίλο, Ηφαιστίωνα. Πλαισιώνοντας το φιλί οι σχολιαστές, αναφέρουν ότι οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν τη λέξη “ομοφυλόφιλος” ή “γκέι” στο λεξιλόγιό τους, αλλά τη λέξη “σεξουαλικός”.  Η αρχαιολόγος Σαλίμα Ικράμ συμπληρώνει “Δεν ήταν μόνο φίλοι. Ίσως ήταν η μεγάλη του αγάπη”, γεγονός που προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων στα ελληνικά social media, αλλά και στην ελληνική τηλεόραση. 

Σε τηλεοπτική εκπομπή ρώτησαν το γνωστό ακαδημαϊκό Θάνο Βερέμη τη γνώμη του, με σκοπό να διαψεύσουν αυτή την εκδοχή της σχέσης των δύο ανδρών, μέσα από μια αυθεντία, αλλά αυτό που εν τέλει ξεκαθαρίζει ο Ιστορικός είναι η κοινή αλήθεια, ότι οι αρχαίοι Έλληνες “χρησιμοποιούσαν” τις γυναίκες μόνο για αναπαραγωγή και προτιμούσαν να αναπτύσσουν πιο “οικείες” σχέσεις με το ίδιο φύλο.

Η σχέση του Μέγα Αλέξανδρου και του Ηφαιστίωνα δεν αποτελεί καινούργια εκδοχή της Ιστορίας, ακόμα κι αν η εύθραυστη ελληνική αρρενωπότητα προκάλεσε τόσο σαματά για το “σκανδαλώδες” τηλεοπτικό φιλί. 

Μερικές πηγές της βιβλιογραφίας ίσως προβληματίσουν: 

  • Εκεί στη Μίεζα πίστεψαν οι δυο τους -κάποιες ώρες που στους «υποσκίους περιπάτους» έγινε η φιλία τους έκσταση- πως ήταν η επανενσάρκωση του Αχιλλέα και του Πάτροκλου”.

Ιστορία του Ελληνικού Έθνους (Εκδοτική Αθηνών, 1980) Τόμος Δ', σελ.15

Συντάκτες του τόμου (μεταξύ άλλων): Κων/νος Τσάτσος, Παν. Κανελλόπουλος, Κων/νος Δεσποτόπουλος

  • «Ο Αλέξανδρος περιφρονούσε τις ηδονές των γυναικών σε τέτοιο βαθμό που η μητέρα του Ολυμπιάδα φοβόταν ότι δεν θα μπορέσει ποτέ να αποκτήσει απογόνους».

Κουίντος Κούρτιος Ρούφος (ρωμαίος ιστορικός του 1ου αιώνα μ.Χ) Η Ιστορία του Αλέξανδρου του Μέγα

  • «Αν θέλεις να γίνεις καλός καγαθός, πέτα το στέμμα που έχεις στο κεφάλι σου και έλα σε μας. Αλλά δεν θα μπορέσεις ποτέ να το κάνεις γιατί σε κυβερνούν οι μηροί του Ηφαιστίωνα».

Διογένης ο Σινωπεύς (κυνικός φιλόσοφος του 4ου αιώνα π.Χ.) «Επιστολές»

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε για χάριν συζήτησης ότι οι κοινωνικές δομές διαφέρουν από εποχή σε εποχή, και ενδεχομένως θα ήταν καλό να αντιμετωπίζουμε κάποια γεγονότα με γνώμονα τον πολιτισμικό συσχετισμό. 

Για παράδειγμα, ο “πλατωνικός έρωτας” που εσφαλμένα θεωρούμε σήμερα ότι είναι ένα είδος αγάπης, το οποίο δεν είναι σεξουαλικό, στην ουσία ήταν η υπέρτατη έκφανση του έρωτα μεταξύ δύο αντρών. Συγκεκριμένα, του δάσκαλου και του μαθητή, γεγονός που δεν είναι τόσο γνωστό στους κύκλους των  περήφανων "για το ένδοξο παρελθόν του έθνους", νεοέλληνων. 

 

Πηγή φωτογραφίας 

 

Πηγές 

imdb.com

unboxholics.com

Dialogos.com.cy

Koutipandoras.gr

city.sigmalive.com

Loader