Βρες το σκονισμένο σου walkman

Βρες το σκονισμένο σου walkman

O Kύπριος beatmaker που γράφει μουσική σε κασέτες

Βρες το σκονισμένο σου walkman
Συνέντευξη με τον Daidalos

Είναι Κυπραίος, χρόνια στη φάση του beatmaking και τον τελευταίο του δίσκο τον έβγαλε σε αριθμημένες κασέτες (με τρελό artwork από έναν άλλο Κυπραίο mural artist, τον Pest). Ναι καλά ακούσατε, σε κασέτες. Στην εποχή του Spotify και του YouTube επέλεξε και επιμένει σε κάτι πιο αναλογικό και ζεστό, εφάμιλλο της μουσικής του, που όταν δεν σε ταξιδεύει σίγουρα σε κάνει να κουνάς ρυθμικά το κεφάλι σου. Daidalos λέγεται και αξίζει να τον τσεκάρετε! Και βρείτε κάποιον να σας φτιάξει το χαλασμένο σας walkman.

Πες μας αρχικά λίγα λόγια για τη φάση σου. Πώς ξεκίνησες να φτιάχνεις beats/ορχηστρική μουσική και ποιες ήταν οι επιρροές σου;

Όταν ξεκίνησα ήμουν και εγώ όπως όλοι ένας ακροατής της rap και γενικά της ορχηστρικής μουσικής. Παραμένω μάλιστα ακροατής μέχρι σήμερα. Εκείνη την περίοδο μου άρεσε να ακούω τη συγκεκριμένη μουσική, αφού ασχολούμουν με το graffiti που είναι και αυτό αναπόσπαστο μέρος της όλης hip hop κουλτούρας. Στη συνέχεια, μέσω φίλων έκανα τα πρώτα μου βήματα με τη μουσική παραγωγή, όπου μου έδειξαν τα βασικά και απο εκεί και έπειτα συνέχισα να το ψάχνω μόνος. Οι επιρροές μου θυμάμαι ήταν τα πρώτα ελληνικά rap σχήματα, τον καιρό που υπήρχαν ακόμη οι δισκογραφικές και έδιναν ευκαιρίες. Στη συνέχεια άρχισα και άκουγα αμερικάνικη και γαλλική rap, όπως επίσης κι άλλα είδη μουσικής. Κάπου εκεί ήταν, μπορώ να πω, που κόλλησα για τα καλά το μικρόβιο της μουσικής δημιουργίας.

Φτιάχνοντας μουσική μέσω δειγμάτων/samples ποιες πιστεύεις ότι είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις αλλά και οι μεγαλύτεροι περιορισμοί; Θεωρείς ότι το sampling έχει μέλλον ως τρόπος δημιουργίας ορχηστρικών θεμάτων ή beats;

Φυσικά και πιστεύω ότι έχει μέλλον αρκετό, ειδικά τώρα που ζούμε στη ψηφιακή εποχή και κάθε μέρα μπορείς να ανακαλύπτεις καινούργιους τρόπους για το πως μπορείς να προγραμματίσεις κάτι με τη βοήθεια της δειγματοληψίας. Μπορείς να ηχογραφήσεις οποιοδήποτε ήχο -αρκεί να έχει νότα μέσα του- και να τον μετατρέψεις σε ένα όργανο. Γενικά υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί στη δειγματοληψία που σου κάνουνε τη ζωή λίγο δύσκολη αλλά παράλληλα έχεις και κάποιες ελευθερίες που δεν μπορείς να τις πετύχεις με άλλο τρόπο. Ένα σύντομο παράδειγμα, μπορείς να σαμπλάρεις μια συγχορδία και να την αναπαράγεις σε διαφορετικούς τόνους για να έχεις μια συγκεκριμένη αισθητική, κάτι που δεν μπορείς να το κατορθώσεις χωρίς τη χρήση της δειγματοληψίας.

Η μουσική του Daidalos στο SoundCloud popup.

Το τελευταίο σου πρότζεκτ (One Man Army vol. 3) κυκλοφόρησε αποκλειστικά σε κασέτα. Δεν μπορώ μάλιστα να θυμηθώ κάποιον άλλο Κύπριο μουσικό που να αποπειράθηκε να δοκιμάσει κάτι τέτοιο. Πώς και γιατί το επέλεξες; Δεν ήταν δύσκολο να στηρίξεις ανεξάρτητα μια παραγωγή η οποία απαιτεί να… γραφτούν κασέτες;

Εάν είμαι ο πρώτος, αυτό δεν το ξέρω αλλά αν είναι έτσι τότε με τιμά αυτή η πρωτιά. Η κασέτα είναι ένα πράγμα που ήθελα να κάνω εδώ και πολύ καιρό, κυρίως επειδή είναι ένα καθαρό αναλογικό προϊόν το οποίο βγάζει ένα ζεστό και συνάμα νοσταλγικό ήχο όταν ηχογραφείς πάνω της, σε αντίθεση με το CD που είναι ένα κρύο και ακριβές αντίγραφο. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα η κασέτα επιστρέφει δριμύτερη λόγω του χαμηλού κόστους παραγωγής. Πολλά άτομα που γράφουν μουσική επιλέγουν την κασέτα όχι μόνο επειδή σου προσφέρει ένα άρωμα άλλης εποχής αλλά και για το ότι οι συλλέκτες δίσκων προτιμούν να αγοράσουν ένα χειροπιαστό βινύλιο ή μια κασέτα παρά να διατηρούν τη μουσική τους ως αρχεία σε ένα σκληρό δίσκο ή να ακούνε μουσική μέσω cloud streaming υπηρεσιών. Οπότε το κοινό μου ήταν αυτά τα άτομα και νομίζω με στήριξαν και με το παραπάνω.

Είτε μιλώντας για το hip hop είτε πέραν αυτού, πώς βλέπεις την εναλλακτική μουσική σκηνή στο νησί; Υπάρχουν επιλογές; Στηρίζει ο κόσμος κάτι το διαφορετικό ή έχει μείνει κάπως «κολλημένος» στην κουλτούρα των λεγόμενων έντεχνων;

Πιστεύω πως ναι, ειδικά αν ψάξει κάποιος ή κάποια, πάντα θα υπάρχουν επιλογές. Mπορεί να μην είναι τόσες πολλές όσο στο εξωτερικό αλλά για ένα μικρό νησί όπως την Κύπρο υπάρχουν. Ας μη ξεχνάμε πως ο κόσμος που θα στηρίξει τέτοιου είδους μουσικές, πάντοτε θα είναι λίγος και ποιοτικός. Ωστόσο, αν και υπάρχουν πολλά μαγαζιά και events που τις στηρίζουνε, προσωπικά πιστεύω πως ποτέ δεν θα αγγίξουν τις διαστάσεις που απέκτησε η έντεχνη μουσική. Η τρέχουσα γενιά της νεολαίας είναι κολλημένη με το έντεχνο και τα μπουζούκια . Όχι το ότι είναι κακό πράγμα, έτσι έμαθαν από τους μεγαλύτερούς τους.

Κλείνοντας αυτό το μικρό Q & A μίλησέ μας για τις επερχόμενες δουλειές σου και πού μπορούμε να βρούμε δείγμα της δουλειάς σου ή να τσιμπήσουμε την κασέτα σου. Έχω ήδη αρχίσει να δουλεύω το επόμενο θέμα το οποίο θα ήθελα να είναι πιο lo-fi η αισθητική του ενώ παράλληλα ετοιμάζω να βγάλω μερικά από τα κομμάτια τα οποία δεν μπήκανε στο Vol.3. Δείγματα της δουλειάς μου μπορείτε να βρείτε στην TapeInvader popup όπου μπορείτε να ακούσετε παλαιότερες δουλειές.

Περισσότερα για τον Daidalos στο Tumblr popup.

Loader