The Healthy Living Debate

Για «βουκκούδα» γυαλί και χαρούμενη διάθεση!

Θυμόμαστε 10 ωραιότατες τροφές για ενυδάτωση

14 June 2017

Αντίδοτο στην πυρά

Ιούνιος στην αγαπημένη μας Κύπρο, οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν κατακόρυφα, οι ρυθμοί μας παραμένουν οι ίδιοι και η αφυδάτωση παραμονεύει. Ας θυμηθούμε συνεπώς 10 ωραιότατες και βασικές καλοκαιρινές τροφές που περιέχουν αρκετό νερό και μας ενυδατώνουν.

1. Καρπούζι
Το λατρεμένο καρπουζάκι σαφώς και κυρίως αποτελείται από νερό. Πέρα από την ενυδάτωση, με την κατανάλωση του βελτιώνεται το κυκλοφορικό σου σύστημα. Επίσης τα καρπούζια είναι πλούσια από λυκοπένιο, γνωστό για την αντιοξειδωτική του δράση. Με την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε λυκοπένιο μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης εγκεφαλικού κατά 20%.

«Το λυκοπένιο βελτιώνει τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και μας προστατεύει από ζημιές που προκαλεί η χοληστερόλη στο αίμα», λέει η διατροφολόγος Σαμ Κρίστι.

2. Πεπόνι

Βοηθά στη διατήρηση υγιούς δέρματος χάρη στην πλούσια περιεκτικότητα του σε βιταμίνη Α. Μπορεί να μειώσει τη θερμότητα του σώματος σε μεγάλο βαθμό και ως εκ τούτου να αποτρέψει τις διαταραχές που σχετίζονται με τη θερμότητα. Μπορεί να ανακουφίσει από την κούραση. Εχει αποτελεσματικές καθαρτικές ιδιότητες και μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση της αϋπνίας.

3. Αγγούρι
Αυτό το καλοκαιρινό λαχανικό έχει πολλές ιδιότητες και οφέλη για την υγεία και για το σώμα σας, κυρίως λόγω της μεγάλης ποσότητας του νερού που περιέχει. Το θερμιδικό περιεχόμενό του είναι πολύ χαμηλό, οπότε εμφανίζεται πολύ συχνά σε δίαιτες. Επίσης, είναι αναζωογονητικό και έχει πολλά θρεπτικά συστατικά. Μάθετε για τα οφέλη του αγγουριού στο άρθρο που ακολουθεί.

Είναι ένα τρόφιμο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και χαμηλή ποσότητα υδατανθράκων. Έχει μια επαρκή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, καθώς και σε βιταμίνες Α, Β, C, και Ε και είναι πολύ ενυδατικό καθώς μία ποσότητα 100 γραμμαρίων έχει μόνο 13 θερμίδες και το 97% είναι νερό.

όσοι προσέθεταν πέντε κουταλιές της σούπας πελτέ ντομάτας στο φαγητό τους καθημερινά, είχαν 33% μεγαλύτερη προστασία από ηλιακά εγκαύματα

4. Ντομάτα
Ο χυμός ντομάτας είναι γνωστός για την αντηλιακή επίδρασή του. Η τακτική κατανάλωση τομάτας εξασφαλίζει προστασία απέναντι στο ερύθημα (μια κατάσταση του δέρματος που χαρακτηρίζεται από ερυθρότητα ή εξάνθημα) που προκαλείται από την ακτινοβολίες UV. Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο του Manchester, διαπίστωσε ότι όσοι προσέθεταν πέντε κουταλιές της σούπας πελτέ ντομάτας στο φαγητό τους καθημερινά, είχαν 33% μεγαλύτερη προστασία από ηλιακά εγκαύματα και πολύ υψηλότερα επίπεδα προκολλαγόνου, ενός μορίου που δίνει στο δέρμα τη δομή του και το κρατά σταθερό. Επίσης, η εφαρμογή τοματοπολτού στο πρόσωπο για 15 λεπτά, μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της λιπαρής επιδερμίδας, απορροφώντας την υπερβολική λιπαρότητα και το σμήγμα. Δεν είναι τυχαίο ότι η τομάτα χρησιμοποιείται για την παρασκευή πολλών αντιγηραντικών προϊόντων.

5. Κολοκυθάκια
Τα πράσινα κολοκυθάκια αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας ιδιαίτερα κατά του καλοκαιρινούς μήνες, όπου και ευδοκιμούν. Μάλιστα, αποτελούν βασικό συστατικό πολλών πιάτων όπως είναι το μπριάμ και τα γεμιστά. Ποια είναι όμως τα οφέλη των λαχανικών αυτών που απαντώνται ευρέως στο τραπέζι των περισσότερων ελληνικών νοικοκυριών; Τα πράσινα κολοκυθάκια ανήκουν στην οικογένεια Cucurbitaceae και αποτελούν ένα συγγενές είδος με τα αγγούρια και το πεπόνι. Ένα από τα περισσότερο μελετημένα οφέλη τους στην υγεία είναι η ικανότητα τους να εφοδιάζουν τον οργανισμό μας με αντιοξειδωτικά συστατικά χάρη στην πλούσια περιεκτικότητά τους σε αυτά.

6. Μήλο
Η κουερσετίνη που περιέχουν τα μήλα, είναι ένα αντιοξειδωτικό που παρέχει προστασία από τις UVB ακτίνες, οι οποίες «καίνε» το δέρμα μας και ενδεχομένως να προκαλέσουν καρκίνο του δέρματος. Όταν λοιπόν ο ήλιος ξαναβγεί για τα καλά, φροντίστε να ξεκινάτε τη μέρα σας με ένα μήλο. Τρώγοντας 2 ή περισσότερα μήλα την εβδομάδα για 1 χρόνο, μειώνετε τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπαθειών κατά 15%, όπως έδειξε μελέτη που έγινε σε 34 χιλιάδες μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Μην ξεχνάτε μόνο ότι η πηγή των περισσότερων αντιοξειδωτικών είναι η φλούδα τους.

7. Σταφύλι
Τα σταφύλια είναι ο καρπός του αμπελιού ή της κληματαριάς (Vitis Vinifera), που είναι ένα αναρριχητικό φυτό και που καλλιεργείται στην χώρα μας από αρχαιοτάτων χρόνων. Από τα σταφύλια παράγονται το κρασί, ο μούστος, το ξύδι και οι σταφίδες. Από τα κουκούτσια των σταφυλιών παράγεται τα έλαιο σταφυλιού ή σταφυλοκουκουτσέλαιο που είναι εξαιρετικά πλούσιο σε λινολαϊκό οξύ (ω6) και σε βιταμίνη Ε. Χάρη στις ενυδατικές, στυπτικές, μαλακτικές κι ενισχυτικές της παραγωγής κολλαγόνου ιδιότητές του, χαρίζει στο δέρμα αίσθηση μεταξένιας απαλότητας. Από τα αμπελόφυλλα φτιάχνουμε τα νοστιμότατα ντολμαδάκια, ενώ παράλληλα χρησιμοποιούνται και αλλού στην μαγειρική κυρίως σε ότι έχει σχέση με το κρέας.

8. Πράσινα λαχανικά (Σαλάτα)

Τι προσφέρουν στην επιδερμίδα: Μόλις 6 φύλλα μαρουλιού παρέχουν περισσότερο από το 100% των καθημερινών αναγκών μας σε βιταμίνη Α, η οποία αναζωογονεί το δέρμα αυξάνοντας την υγιή αναπαραγωγή των δερματικών κυττάρων. Επίσης, περιέχει κάλιο, το οποίο ενισχύει στο δέρμα τα θρεπτικά συστατικά και το οξυγόνο, βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος. Τα οφέλη στην υγεία: Η ίδια μερίδα περιέχει περίπου 45% της ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης Κ που χρειαζόμαστε, η οποία ενεργοποιεί την πρωτεΐνη που υποστηρίζει την υγεία των αγγείων.

9. Ακτινίδιο

Διάσημα για την αντιμετώπιση των εντερικών προβλημάτων, τα ακτινίδια, και ιδιαίτερα τα ώριμα που έχουν και περισσότερο νερό, περιέχουν σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες του a βοηθούν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας και την απομάκρυνση των τοξινών του εντέρου από τον οργανισμό. Και προσφέρουν άμεση ενυδάτωση στο σώμα.

10. Γκρέιπφρουτ

Το γκρέιπφρουτ έχει τις ίδιες ιδιότητες με τις τομάτες επειδή περιέχει λυκοπένιο και υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών ουσιών, που διατηρούν το δέρμα σας καθαρό και χωρίς ακμή. Επίσης αρκετή περιεκτικότητα νερού, το οποίο θα σε κρατήσει εμπλουτισμένο με αρκετή ενυδάτωση ειδικά τις δύσκολες ώρες του καλοκαιριού.

Σχόλια

Κι’ άλλα The Healthy Living Debate

Για καλή λειτουργία του εντέρου και όχι μόνο

Είναι τα προβιοτικά το καινούριο πρόζακ;

26.05.2017

9 πειστικοί λόγοι για να καταναλώνεις πιπερόριζα

Ευρύτερα γνωστή ως ginger

19.03.2017

Ας μιλήσουμε ακόμη μια φορά για τα οφέλη της γιόγκα

All time classic θεματάκι

21.02.2017