Η μεγαλύτερη κρίση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Η μεγαλύτερη κρίση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Μέτρα στήριξης ζητά η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, καθώς ο κορονοϊός δημιούργησε τη μεγαλύτερη κρίση του κλάδου σε καιρό ειρήνης.

Σε όλη την επικράτεια της Ε.Ε. λειτουργούν συνολικά 229 εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων και σε αυτά απασχολούνται άμεσα 2,6 εκατομμύρια εργαζόμενοι. Εμμέσως, στον τομέα της παραγωγής αυτοκινήτων απασχολούνται 13,8 εκατομμύρια εργαζόμενοι.

Τα παραπάνω στοιχεία καταδεικνύουν τη σπουδαιότητα του κλάδου παραγωγής αυτοκινήτων για ολόκληρη την Ευρώπη. Με τα περισσότερα από τα παραπάνω εργοστάσια σε αναστολή λειτουργίας έως τουλάχιστον τις 14 Απριλίου, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) μιλά για τη χειρότερη κρίση εν καιρώ ειρήνης στον κλάδο και τις απρόβλεπτες συνέπειες που αυτή μπορεί να έχει.

"Είναι σαφές ότι αυτή είναι η χειρότερη κρίση που έχει ποτέ επηρεάσει την αυτοκινητοβιομηχανία", δήλωσε ο Έρικ Μαρκ Χάτεμα, Γενικός Διευθυντής του ACEA. "Καθώς όλα τα εργοστάσια αναστέλλουν τη λειτουργία τους και το δίκτυο λιανικών πωλήσεων κλείνει, διακυβεύονται πλέον οι θέσεις εργασίας περίπου 14 εκατομμυρίων Ευρωπαίων. Χρειάζονται συντονισμένες δράσεις σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο για την παροχή άμεσης υποστήριξης ρευστότητας στις εταιρείες αυτοκινήτων, στους προμηθευτές τους και στους αντιπροσώπους τους”.
Τι ζητά ο ACEA
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι συμφωνεί με τα μέτρα στήριξης των εργαζομένων και των επιχειρήσεων που έχουν έως τώρα εξαγγελθεί στην Ε.Ε., ωστόσο πρέπει να γίνουν ακόμα τα εξής:

Nα ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα για την αποφυγή αμετάκλητων ζημιών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η μόνιμη απώλεια θέσεων εργασίας, κλείσιμο εργοστασίων, μείωση παραγωγής και κεφαλαίων για έρευνα και εξέλιξη.

Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για να τονώσει τη ζήτηση αυτοκινήτων όταν ξεκινήσει η ανάκαμψη, η οποία θα συμβάλει καθοριστικά στην επιτάχυνση της ευρωπαϊκής οικονομίας γενικότερα .

Ταυτόχρονα, ο ACEA ζητά πριν παρθούν οποιεσδήποτε αποφάσεις, να υπάρξει μια στενή συνεργασία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τους εκπροσώπους των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των εθνικών κυβερνήσεων, ώστε να υπάρξει συντονισμένη αντίδραση πανευρωπαϊκά.

Αυτό που σίγουρα θα ζητήσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στο άμεσο μέλλον αλλά δεν το βάζουν ακόμα στο τραπέζι είναι παράταση της εφαρμογής της οδηγίας σχετικά με το μέσο όρο εκπομπής CO2 στα 95 γρ./χλμ. και φυσικά μέτρα φορολογικών απαλλαγών ή άμεσης επιδότησης αγοράς νέων αυτοκινήτων.

Πηγή 

Loader