Οργανώσεις πιέζουν να δοθούν χρήματα αντί voucher για τις ακυρωμένες πτήσεις

Οργανώσεις πιέζουν να δοθούν χρήματα αντί voucher για τις ακυρωμένες πτήσεις

Χιλιάδες πτήσεις έχουν ακυρωθεί στην Ευρώπη, αφού οι κυβερνήσεις επέβαλαν απαγόρευση ταξιδιών για να σταματήσουν την εξάπλωση του ιού - Πολλές αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν τους πελάτες πίσω λόγω ακυρώσεων, μερικές όμως δεν το κάνουν

Οι κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης δέχονται πιέσεις από μια οργάνωση υπέρ του καταναλωτή για να εξασφαλίσουν τις επιστροφές χρημάτων των ταξιδιωτών των οποίων οι πτήσεις ακυρώθηκαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η Ολλανδία και άλλες χώρες επιτρέπουν στις αεροπορικές εταιρείες να αναβάλουν τις αιτήσεις επιστροφής χρημάτων ή να εκδώσουν δελτία (Voucher), δήλωσε ο ευρωπαϊκός οργανισμός καταναλωτών BEUC σε επιστολή προς τους υπαλλήλους της ΕΕ.

Ένα ταμείο που θα υποστηρίζεται από την ΕΕ ή από τις κυβερνήσεις για την κάλυψη των αποζημιώσεων «θα ήταν το πιο πρακτικό, πιο βιώσιμο και πιο επωφελές μέτρο τόσο για τη βιομηχανία όσο και για τους καταναλωτές», δήλωσε η BEUC. Συνήθως, οι επιβάτες δικαιούνται επιστροφές εάν ακυρώνονται οι πτήσεις, αναφέρει το Bloomberg.

Χιλιάδες πτήσεις έχουν ακυρωθεί στην Ευρώπη, αφού οι κυβερνήσεις επέβαλαν απαγόρευση ταξιδιών για να σταματήσουν την εξάπλωση του ιού. Πολλές αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν τους πελάτες πίσω λόγω ακυρώσεων, μερικές όμως δεν το κάνουν.

Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να χάσουν 61 δισ. δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο το δεύτερο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών, με τα έσοδα να φτάνουν σε πτώση το 68%.

Η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ Μάργκρέτε Βεστάγκερ, ενέκρινε νωρίτερα σήμερα ένα ταμείο που ξεκίνησε από τη Δανία και χορηγεί κρατικό δάνεια 200 εκατομμυρίων ευρώ για την αποζημίωση των ταξιδιωτών.

Το BEUC αναφέρει ότι τα ταξιδιωτικά ζητήματα αντιπροσωπεύουν έως και τα δύο τρίτα όλων των καταγγελιών των καταναλωτών που έχει λάβει τις τελευταίες εβδομάδες. Η εμπιστοσύνη των επιβατών στον ταξιδιωτικό κλάδο διαβρώνεται καθώς αγνοούνται τα δικαιώματα.

«Αν οι καταναλωτές πρέπει να ξεκινήσουν να ταξιδεύουν ξανά στο εγγύς μέλλον για να βοηθήσουν τη βιομηχανία να ανακάμψει, πρέπει να γνωρίζουν ότι» προστατεύονται και θα πάρουν τα χρήματά τους σε περίπτωση ακύρωσης», ανέφερε στην επιστολή της. Η ομάδα των καταναλωτών θα παροτρύνει τους ανθρώπους να δεχθούν κουπόνια για δύο χρόνια διάρκειας και είναι εγγυημένα από την κυβέρνηση αν η αεροπορική εταιρεία τεθεί εκτός λειτουργίας.

Ο Επίτροπος αρμόδιος για θέματα καταναλωτών της ΕΕ, Didier Reynders, δήλωσε ότι οι ρυθμιστικές αρχές «προσπαθούν να συμβουλεύσουν τους καταναλωτές να δεχθούν ένα δελτίο και όχι αποζημίωση», διότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες, οι εταιρείες κινδυνεύουν να καταρρεύσουν, ανέφερε την Παρασκευή στο βελγικό κανάλι ειδήσεων LN24. Είπε ότι η ΕΕ προτίμησε μια εγγύηση για Voucher, χωρίς ωστόσο να δώσει λεπτομέρειες.

Πηγή 

Loader