Οι Κύπριοι φαίνεται πως γίναμε ειδήμονες στις ηλεκτρονικές αιτήσεις
Πολύ περισσότερες ηλεκτρονικές αιτήσεις, παρά αιτήσεις σε έντυπη μορφή, δέχθηκε η Διαδικτυακή Πύλη του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας
Πολύ περισσότερες ηλεκτρονικές αιτήσεις, παρά αιτήσεις σε έντυπη μορφή, δέχθηκε η Διαδικτυακή Πύλη του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας για κάποια είδη υπηρεσιών του Τμήματος, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Διευθυντής του Κτηματολογίου Ανδρέας Σωκράτους. Τονίζοντας παράλληλα ότι "ο μεγάλος στόχος" είναι να προσφέρονται όλες οι υπηρεσίες ηλεκτρονικά, χωρίς την φυσική παρουσία του πολίτη στα γραφεία του Κτηματολογίου.
Ταυτόχρονα, ο κ. Σωκράτους ανακοίνωσε πως «σύντομα, ίσως τον επόμενο μήνα, θα υπάρξουν βελτιώσεις του ηλεκτρονικού συστήματος του Κτηματολογίου που θα αφορούν κυρίως την παροχή δεδομένων σε τράπεζες και άλλους μεγάλους οργανισμούς».
Συγκεκριμένα, ο Διευθυντής του Κτηματολογίου είπε ότι αν και υπάρχει ακόμη η ανάγκη το κοινό να επισκεφθεί τα γραφεία του Κτηματολογίου, "πολλές εργασίες του Τμήματος γίνονται ηλεκτρονικά", προσθέτοντας ότι τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι το κοινό εξοικειώνεται με την τεχνολογία και νοιώθει ότι με αυτό τον τρόπο θα εξυπηρετηθεί ευκολότερα και πιο σύντομα.
Σημειώνεται ότι η Διαδικτυακή Πύλη του Τμήματος προσφέρει στον αιτητή την δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων, παραλαβής ηλεκτρονικών αρχείων και πρόσβαση σε πληροφορίες που έχουν σχέση με την ακίνητη ιδιοκτησία του. Για την υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων απαιτείται η εγγραφή στο σύστημα «Αριάδνη». Οι υπηρεσίες που προσφέρονται ηλεκτρονικά αφορούν στο αντίγραφο πιστοποιητικού εγγραφής (τίτλο) ακίνητης ιδιοκτησίας, πιστοποιητικό έρευνας ακίνητης ιδιοκτησίας, αντίγραφο κτηματικού σχεδίου και δήλωση ακινήτου.
Επιπλέον, ο κ. Σωκράτους είπε ότι η κατάθεση αίτησης ηλεκτρονικά τέθηκε σε εφαρμογή από το Κτηματολόγιο μόλις τον περασμένο Μάρτιο με την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού και «προσπάθεια μας είναι όπως το κοινό εξυπηρετείται ηλεκτρονικά όσο γίνεται περισσότερο και όχι μόνο για την κατάθεση αίτησης».
«Προσπάθεια είναι πάρα πολλές εργασίες του Κτηματολογίου που σήμερα γίνονται ημιαυτόματα, μετά την κατάθεση της αίτησης, να γίνονται πλέον μόνο ηλεκτρονικά, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας του αιτητή», υπογράμμισε.
Ανέφερε ότι έγινε πάρα πολύ δουλειά και συνεχίζει να γίνεται ώστε να βελτιώνεται συνεχώς το ηλεκτρονικό σύστημα του Τμήματος και πρόσθεσε πως εξυπηρετείται το κοινό, «αποφεύγοντας τους κινδύνους, να μαζεύεται στα γραφεία του Κτηματολογίου με ό,τι αυτό συνεπάγεται».
Ωστόσο, ο μεγάλος μας στόχος, όπως τόνισε ο κ. Σωκράτους, «είναι το κοινό αν είναι δυνατό να παίρνει το αποτέλεσμα του χωρίς να χρειάζεται η φυσική παρουσία του στα γραφεία του Κτηματολογίου». Σημείωσε ότι η επίτευξη αυτού του στόχου θα μπορεί να γίνει όταν θα εφαρμοστεί και η ηλεκτρονική υπογραφή.
Σύμφωνα με τον κ. Σωκράτους, «το Κτηματολόγιο είναι από τα πρώτα τμήματα της δημόσιας υπηρεσίας που εισήγαγε ηλεκτρονικές και αυτοματοποιημένες μεθόδους διαχείρισης μεθόδων και πληροφοριών».
Πρόσθεσε ότι αυτή η διαδικασία ξεκίνησε για το Κτηματολόγιο αρχές της δεκαετίας του 1990 και αρχές της δεκαετίας του 2020 είχε ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο χρησιμοποιούσε για σκοπούς αποθήκευσης δεδομένων και πληροφοριών αλλά και για σκοπούς γρήγορης επεξεργασίας τους.
Τέλος, ο Διευθυντής του Κτηματολογίου ανέφερε πως υπάρχουν αρκετές επαγγελματικές ομάδες που εργάζονται ηλεκτρονικά με το Κτηματολόγιο, όπως για παράδειγμα οι εκτιμητές και οι ιδιώτες χωρομέτρες.