To περιέργο της ημέρας: Πώς έχουν κέρδος οι low cost αεροπορικές εταιρείες με τόσο φθηνά εισιτήρια

To περιέργο της ημέρας: Πώς έχουν κέρδος οι low cost αεροπορικές εταιρείες με τόσο φθηνά εισιτήρια

Οι γνωστές και οι άγνωστες τακτικές που εφαρμόζουν

Σίγουρα θα έχεις δει κάποια προσφορά ή μπορεί να έχεις ταξιδέψει κιόλας με μια low cost αεροπορική εταιρεία. Οι τιμές των εισιτηρίων που προσφέρουν κάποιες low cost αεροπορικές εταιρείες είναι μερικές φορές τόσο χαμηλές που σε κάνουν να μην το πιστεύεις.

Έχουν υπάρξει, πάντως, προσφορές ακόμη και με 10 ή 7 ευρώ για ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Έχεις αναρωτηθεί πώς γίνεται να έχουν κέρδος αυτές οι εταιρείες με τόσο χαμηλές τιμές στα εισιτήρια;

Το μόνο σίγουρο είναι ότι πριν βγάλουν αυτές τις τιμές έχουν υπολογίσει πολύ καλά αν και πόσο κέρδος έχουν. Υπάρχουν διάφορες απαντήσεις για το πώς καταφέρνει να έχει κέρδος μια low cost αεροπορική εταιρεία.

Για αρχή ακόμη κι αν πιστεύεις το αντίθετο, πρέπει να ξέρεις ότι οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους χρησιμοποιούν αεροπλάνα τελευταίας γενιάς. Αυτά τα αεροσκάφη έχουν τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση. Μακροπρόθεσμα αυτό τους επιτρέπει να αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους τους. Επίσης όλες οι εταιρείες low cost κόβουν από τα έξοδα και προσφέρουν στους επιβάτες τους μόνο τα βασικά. Δε θα σου προσφέρουν ούτε καν νερό, πόσω μάλλον φαγητό στην πτήση. Αν θες κάτι πρέπει να το πληρώσεις.

Για τον ίδιο λόγο δεν παρέχουν κι άλλες ανέσεις όπως π.χ. την φυσούνα για την είσοδο και την έξοδο των επιβατών. Χρησιμοποιούν τα λεωφορεία και έτσι εξοικονομούν χρήματα και από το handling του αεροδρομίου. Μια άλλη τακτική τους για να έχουν κέρδος είναι ότι συχνά δεν χρησιμοποιούν κεντρικά αεροδρόμια σε μια πόλη. Προτιμούν τα λίγο πιο απομακρυσμένα που έχουν αισθητά χαμηλότερα τέλη χρήσης.

Πώς έχουν κέρδος οι low cost αεροπορικές εταιρείες. Μια ακόμη άγνωστη τακτική που που χρησιμοποιούν είναι ότι κάνουν κρατήσεις για παραπάνω από τις θέσεις που έχουν. Με τόσο φθηνά εισιτήρια που προσφέρουν ποντάρουν ότι είτε κάποιος δεν θα παρουσιαστεί στη πτήση του και την έκλεισε απλώς γιατί τη θεώρησε ευκαιρία. Ακόμη κι αν εμφανιστούν όλοι, η αποζημίωση που θα δώσουν στον επιβάτη που έκλεισε νωρίτερα για να μην πετάξει (για να πετάξει κάποιος άλλος που έκλεισε τελευταία στιγμή) θα είναι μικρότερη απ’οτι το εισιτήριο που πλήρωσε αυτός της τελευταίας στιγμής.

Loader