Θυμόμαστε ξανά την ιστορία του ναυαγίου της Πέγειας

Θυμόμαστε ξανά την ιστορία του ναυαγίου της Πέγειας

Ένα από τα πλέον instagrammable σημεία της Κύπρου κουβαλάει τη δική του ιστορία

Πρόκειται για ένα από τα πλέον φωτογραφημένα σημεία του νησιού, τόσο από ντόπιους όσο και από ξένους επισκέπτες. Το γνωστό ως ναυάγιο της Πέγειας έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα από τα πλέον δημοφιλή αξιοθέατα, θα λέγαμε τις περιοχής. Ένα σημείο που προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον αφού είναι εντυπωσιακή η παρουσία ενός τέτοιου ναυαγίου από την μία και από την άλλη πρόκειται για μία τοποθεσία της δυτικής Κύπρου με ένα από τα πλέον μαγευτικά ηλιοβασιλέματα της Κύπρου.

Μην ξεχνάς ταυτόχρονα πως στον χώρο του ναυαγίου υπάρχει και ένα εξαιρετικό, καλοκαιρινό μαγαζί που σερβίρει πολύ καλό φαγητό και κοκτέιλ με θέα τη θάλασσα τις Πάφου, τις θαλασσινές σπηλιές της Πέγειας και φυσικά το ναυάγιο. Αυτό το μαγαζί δεν είναι άλλο από το φημισμένο Oniro by the see που καλό είναι φέτος το καλοκαίρι να το βάλεις στο πρόγραμμά σου σε μία από τις βόλτες σου στην Πάφο.

1

Η ιστορία του ναυάγιου

Πως όμως εκείνο το ναυάγιο βρέθηκε εκεί και ποια είναι η ιστορία του; Μία ιστορία λίγο πολύ γνωστή αλλά την ξαναθυμόμαστε αφού σίγουρα πολλοί από εμάς βρεθήκαμε ήδη εκεί φέτος ή προγραμματίζουμε τις επόμενές μας insta photos για το φετινό καλοκαίρι και εκεί.

Η ιστορία του γνωστού μας ναυαγίου της Πέγειας, του πλοίου με το όνομα EDRO III  έχει ως αφετηρία της το μακρινό σήμερα πια 2011. Το πλοίο έφερε την σημαία της Σιέρα Λεόνε και είναι ιδιοκτησία Αλβανού πλοιοκτήτη. Με εννέα άτομα πλήρωμα, από τον Λίβανο, την Αλβανία και την Αίγυπτο το βράδυ της 7ης Οκτωβρίου αναχωρούσε από το λιμάνι της Λεμεσού με προορισμό το νησί της Ρόδου φορτωμένο με γυψοσανίδες.

Ο καιρός όμως εκείνο το βράδυ φαινόταν πως θα επέτρεπε στο πλοίο να φτάσει χωρίς κανένα πρόβλημα στον τελικό του προορισμό. Αν και το ταξίδι ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς και η θάλασσα ήταν ήπια όταν η κατεύθυνση έγινε δυτική σε ανοικτή θάλασσα τα πράγματα άλλαξαν.  

Μία ισχυρή θαλασσοταραχή άλλαξε την πορεία του πλοίου με αποτέλεσμα να θαλασσοδέρνεται για αρκετές ώρες μέσα στη θάλασσα σε σκοτάδι πυκνό. Αποτέλεσμα της τρικυμίας ήταν να οδηγηθεί το πλοίο σε βράχια όπου παρέμεινε ακινητοποιημένο μέχρι τα ξυμερώματα της επόμενης ημέρας 8 Οκτωβρίου 2011.

6

Το πλήρωμα διασώθηκε από ένα τοπικό Βρετανικό Στρατιωτικό Ελικόπτερο. Στο διάστημα αυτό έγιναν κάποιες προσπάθειες για την μετακίνηση και ρυμούλκησή του από κάποια ασφαλιστική εταιρεία, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατό.

Σε ρεπορτάζ του το PafosPress σημειώνει για το παρασκήνιο της υπόθεσης ότι η αρχική σκέψη ήταν ότι το πλοίο θα επέστερεφε στη θάλασσα. Ότι το ατύχημα ήταν ένα μικρό πρόβλημα που με τη σωστή οργάνωση θα μπορούσε ξεπεραστεί. Τουλάχιστον έτσι πίστευε η ιδιοκτήτρια εταιρεία. Οι διαφορές όμως που είχαν προκύψει ανάμεσα στους πλοιοκτήτες και τους εργολάβους που είχαν εργαστεί στην περιοχή για την απομάκρυνση όλων των επικίνδυνων υλικών από το σκάφος πριν τη μετακίνησή του, όπως τότε είχε αναφέρει ο Ανώτερος Επιθεωρητής Πλοίων του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννης Ευστρατίου, για την προσπάθεια ρυμούλκησης του σκάφους από την περιοχή ήταν αρκετές για να μείνει το πλοίο εκεί για πάντα.

 

Ο κ. Ευστρατίου, σύμφωνα με το PafosPress, άφησε να νοηθεί ότι οι διαφορές είναι οικονομικής φύσεως, ξεκαθάρισε ωστόσο ότι είναι ζήτημα που αφορά περισσότερο τις δύο εταιρείες. Ο κ. Ευστρατίου σημείωσε ότι χρειάζονται κατάλληλες καιρικές συνθήκες, δηλαδή, φουσκοθαλασσιά, προκειμένου να επιχειρηθεί αποκόλληση του σκάφους από τα βράχια που έχει σφηνωθεί. Είπε ακόμη ότι στην περιοχή μετά την διαφορά που προέκυψε παραμένει μόνον ένας φύλακας. Το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας δήλωσε τότε ο κ. Ευστρατίου, ανησυχεί για τις εξελίξεις και τις επόμενες μέρες θα γίνουν προσπάθειες να γεφυρωθούν οι διαφορές και να συνεχισθεί όπως προγραμματίστηκε η επιχείρηση. Τελικά αυτή δεν έγινε ποτέ.

Οι εργολάβοι που είχαν αναλάβει τη δουλειά στο σκάφος έκλεισαν τα ρήγματα προκειμένου το σκάφος να μπορέσει να ρυμουλκηθεί στα Μικρασιατικά παράλια όπως είχαν αποφασίσει η ασφάλεια και οι πλοιοκτήτες για να πωληθεί ως παλιοσίδερα για ανακύκλωση. Η διαφορά ωστόσο, όπως αναφέραμε και νωρίτερα, ήταν τόσο μεγάλη που όχι απλά καθυστέρησε την επιχείρηση απομάκρυνσής του σκάφους από την παραλία της Πέγειας αλλά την ματαίωσε.

Το ναυάγιο σήμερα βρίσκεται μόλις 200 μέτρα από τις θαλασσινές σπηλιές της Πάφου, ένας ωραίος συνδυασμός για φωτογραφίες στη φύση. Η συγκεκριμένη περιοχή του ναυαγίου είναι προστατευόμενη και ενταγμένη στο πρόγραμμα Natura 2000.

Λόγω της γρήγορης δράσης των υπηρεσιών, αποτράπηκε η ρύπανση της περιοχής, απομακρύνοντας τα καύσιμα που υπήρχαν στις αποθήκες των πλοίων. Έτσι, το πλοίο δεν κρίνεται επικίνδυνο. Οι ακριβείς διαστάσεις του πλοίου είναι 94.75 μέτρα μήκος και 14.50 μέτρα πλάτος και έχει κλίση 12 μοίρες.

Αυτή είναι λοιπόν η ιστορία για πως βρέθηκε το ναυάγιο του EDRO III το οποίο έχει κατά κάποιο τρόπο γίνει μέρος του τοπίου και μία εκ των πλεόν δημοφιλών ατραξιόν της ευρύτερης περιοχής με χιλιάδες αναρτήσεις καθημερινά, ειδικά το καλοκαίρι στα social media.

 Με πληροφορίες από το PafosPress

Loader