Υποκλινόμαστε στο εξώφυλλο του Time με τον Zuckerberg

Υποκλινόμαστε στο εξώφυλλο του Time με τον Zuckerberg

Ένα "what the Mark?" θα το αναφώνησε ο ιδρυτής

Το γεγονός ότι για ένα εξάωρο δεν λειτουργήσαν τρεις εφαρμογές, ανακατώθηκε το παγκόσμιο και έπεσαν χρηματιστήρια, αν μας το έλεγαν είκοσι χρόνια πριν θα γελούσαμε.

Το περιοδικό TIME έκανε και πάλι το θαύμα του όπως μόνο αυτό ξέρει καλύτερα.

Τοποθετώντας τον πιο διάσημο Mark στο εξώφυλλο, έκανε χρήση του τίτλο «Διαγραφή από το Facebook» δίνοντας ξεκάθαρα ένα μήνυμα διπλής ανάγνωσης.

Διπλής γιατί πέραν του πολύ απλού "έπεσε το facebook" την ίδια περίοδο είχαμε τις διαρροές από την πρώην product manager της εταιρείας την Frances Haugen.

Η Haugen, η οποία υπήρξε μηχανικός υπεύθυνη προϊόντος στην διάσημη εφαρμογή διέρρευσε πολλά εσωτερικά έγγραφα στην Wall Street Journal και επιπλέον κατηγόρησε τον όμιλο ότι «επιλέγει το όφελος παρά την ασφάλεια», των χρηστών του. Παράλληλα μίλησε και για τον τρόπο που το κοινωνικό δίκτυο παραπληροφορεί το κοινό.

«Είδα ότι το Facebook βρέθηκε κατ’ επανάληψη αντιμέτωπο με συγκρούσεις μεταξύ των δικών του κερδών και της ασφάλειάς μας. Eπέλεγε πάντα υπέρ του κέρδους του» δήλωσε η Frances Haugen και προειδοποίησε πως: «Αν δεν ελεγχθεί, το Facebook θα συνεχίσει να κάνει επιλογές ενάντια στο κοινό καλό. Το Facebook μπορεί να αλλάξει, αλλά δεν θα το κάνει από μόνο του. Πιστεύω ότι έχουμε ακόμα χρόνο για δράση. Αλλά πρέπει να δράσουμε τώρα».

Η ίδια περιέγραψε τον -όπως υποστηρίζει- «μοναδικό» ρόλο του CEO του Facebook Mark Zuckerberg στη βιομηχανία της τεχνολογίας, σημειώνοντας ότι κατέχει πάνω από το 55% του Facebook. «Τελικά, τα πάντα σταματούν στον Mark. Δεν υπάρχει κανένας για να κρατήσει υπόλογο τον Mark παρά μόνο ο ίδιος», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στην κατάθεσή της στην επιτροπή Εμπορίου της αμερικανικής Γερουσίας, η Frances Haugen αναφέρει πως:

«Κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί τις καταστροφικές επιλογές του Facebook όσο η ίδια η εταιρεία. Μια καλή αφετηρία είναι η αρχή της διαφάνειας γιατί μόνο έτσι θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε τις αρνητικές επιπτώσεις επάνω στους καταναλωτές, την προστασία των δεδομένων, το παράνομο περιεχόμενο, τις πρακτικές κατά του ανταγωνισμού και πολλά άλλα ζητήματα».

Το άρθρο του περιοδικού TIME μιλά εκτενώς για την ομάδα πολιτικής ακεραιότητας του Facebook και επισημαίνει πώς οι αποφάσεις του κολοσσού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποξένωσαν πολλά μέλη της ομάδας που καταπολεμά την παραπληροφόρηση και τη διάδοση μίσος. Το Facebook διέλυσε την ομάδα τον Δεκέμβριο του 2020, γεγονός που οδήγησε τελικά την Haugen να προβεί σε αποκαλύψεις.

«Όποια και αν είναι η μελλοντική κατεύθυνση του Facebook, είναι σαφές ότι η δυσαρέσκεια έχει αναπτυχθεί στο εσωτερικό της εταιρίας. Η διαρροή εγγράφων και η μαρτυρία της Haugen έχουν ήδη προκαλέσει εκκλήσεις για αυστηρότερες ρυθμίσεις και βελτίωσαν την ποιότητα της δημόσιας συζήτησης σχετικά με την επιρροή των κοινωνικών μέσων», γράφει ο Billy Perrigo, συντάκτης του άρθρου.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο Mark Zuckerberg αντέδρασε στους ισχυρισμούς αυτούς, λέγοντας ότι «απλώς δεν ισχύουν».

Πηγή 

Loader