Πώς appios και bbf έγιναν... BFF μέσω του branding

Πώς appios και bbf έγιναν... BFF μέσω του branding

Οι κινήσεις που έφεραν τη νίκη σε διεθνή διαγωνισμό

Οι άνθρωποι λέμε πως “για ένα όνομα ζούμε”. Το ίδιο και οι επιχειρήσεις. Το branding, δηλαδή η επωνυμία, η εικόνα, η ταυτότητα και η συμπεριφορά μιας εταιρείας, είναι ζωτικής σημασίας για την πορεία και το μέλλον της ακόμα και για την ίδια την επιβίωσή της. Τι γίνεται όμως όταν για κάποιο λόγο οι αξίες ενός καταξιωμένου brand πρέπει εν μέρει να μεταφερθούν, ή καλύτερα να υιοθετηθούν, σε ένα άλλο, νεοσύστατο αδελφικό brand; Μια ιδιόμορφη και αρκετά ριψοκίνδνη κίνηση που μπορεί να γνωρίσει επιτυχία ή να προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά και στα δύο brands. Γι’ αυτό και το δύσκολο αυτό εγχείρημα πρέπει να το αναλάβει η σωστή δημιουργική ομάδα.

Εδώ εισέρχεται στην εικόνα η appios.org, ένα creative design studio που δραστηριοποιείται στην Κύπρο εδώ και τρεις δεκαετίες, με εξειδίκευση στο branding design και brand identity. Πρόσφατα η ομάδα της appios πέτυχε κάτι μοναδικό στα κυπριακά δεδομένα του χώρου: κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό για τη δημιουργία ταυτότητα ενός θυγατρικού brand της Prime Property Group. Το νέο αυτό brand ανάπτυξης ακινήτων θα δραστηριοποιείται πρωτίστως στο εξωτερικό με την ονομασία bbf.com

Βασικός στόχος της εταιρείας ήταν να χωρίσουν το development & after sales με το real estate. Το real estate να παραμείνει στην Prime Property και το development & after sales να ενσωματωθεί σε ένα νέο, ξεχωριστό brand. Κάτι που θα του έδινε το περιθώριο για ανάπτυξη στο εξωτερικό” εξήγησε ο κ. Ανδρέας Άππιος, Managing Director της appios.

Και το όνομα και τη χάρη

Το εγχείρημα ήταν πολύπλοκο γιατί εκτός των άλλων, έπρεπε το νέο brand, να αποκτήσει μεν όνομα, διατηρώντας όμως αναλλοίωτη τη φιλοσοφία, εμπιστοσύνη, φήμη και τις αξίες της μητρικής Prime Property Group. Επιπρόσθετος λόγος για αλλαγή ήταν το πολυχρησιμοποιημένο όνομα Prime που δεν ικανοποιούσε, για ευνόητους λόγους, τους μεγαλεπήβολους στόχους του Ομίλου.

Αυτό που ζητήθηκε από εμάς ήταν η ονοματολογία και το branding του νέου θυγατρικού brand. Από τα δύο, η πιο σοβαρή πρόκληση που είχαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν η ονοματολογία και το οποίο από ό,τι καταλάβαμε ήτανε άλυτο πρόβλημα τα δύο τελευταία χρόνια.” εξήγησε ο κ. Αντρέας Οδυσσέως, Creative Director της appios.

2

Η διαδικασία της έρευνας, τις περισσότερες φορές, διαρκεί περισσότερο από ότι ο δημιουργικός σχεδιαστικός χρόνος. Τα ευρήματα τυγχάνουν ανάλυσης και οι πληροφορίες χρειάζεται να μειωθούν στο ελάχιστό για να μπορείς να κρατήσεις την ουσία και μόνο την ουσία.

Ο τρόπος που ψάχνεις σήμερα για ένα πολυεθνικό, εταιρικό όνομα έχει αλλάξει. Πρώτα ψάχνεις αν υπάρχει διαθέσιμο domain.com και μετά σιγουρεύεις το όνομα.

Οι προσπάθειες για εξεύρεση ονόματος ήταν άπειρες αλλά έπρεπε να περάσουμε ένα ολόκληρο κύκλο για να καταλάβουμε ότι η λύση βρισκόταν κρυμμένη στην ίδια τη φιλοσοφία της Prime που συγκεκριμένα έλεγε “Βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής για τους αγοραστές των ακινήτων μας, δημιουργώντας υγιεινούς χώρους διαβίωσης, υψηλής ποιότητας, μοντέρνους, όμορφους, εύκολους στη χρήση και συντήρηση και σε προσιτή τιμή.” εξήγησε ο κ. Αντρέας Οδυσσέως, Creative Director της appios.

Το κτήριο του μέλλοντος

Αυτό οδήγησε την έρευνα σε ένα νέο κεφάλαιο και στη θεωρία του “Future Urban Living” όπου σύμφωνα με έρευνα των Ηνωμένων Εθνών στο μέλλον θα υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη αστική συγκέντρωση του πληθυσμού άρα και ζήτηση για ακόμα περισσότερες, έξυπνα βιώσιμες κατοικίες. Κατοικίες με κοινή διαβίωση, δωμάτια με θέα, πράσινη ποιότητα – όχι μόνο ποσότητα, χώροι χαμηλής ρύπανσης και ηχορύπανση, βιώσιμη τεχνολογία και άπλετο φυσικό φως.

Μεγάλα και τελευταία έργα της εταιρείας, όπως το Eden Roc , το Sky Tower και Marco Polo, ταυτίζονται απόλυτα με τη βιωσιμότητα και την περιβαλλοντική συνείδηση του future Urban Living.

Σε μια στιγμή διαπιστώσαμε ότι η λύση ήταν μπροστά μας και την είχαμε αγνοήσει πλήρως, όχι μόνο εμείς αλλά και η ίδια η Διεύθυνση του Ομίλου.” όπως μας ανέφερε ο κ. Άππιος.

Το slogan της Prime Property αναφέρει επί λέξη, “We build a better future” που ταυτίζεται απόλυτα με τη φιλοσοφία του “Future Urban Living” και εγκολπίζει όλες τις αξίες που χρειαζόταν να μεταφερθούν στο νέο brand από τη μητρική εταιρεία Prime Property Group.

Από το slogan κρατήθηκαν μόνο τα αρχικά των λέξεων, build better future, για να καταλήξει σε bbf και να αποκτηθεί και το domain bbf.com

5
Αντρέας Οδυσσέως & Ανδρέας Άππιος

Ο τολμών νικά

Η ιδέα πίσω από την ονομασία του νέου brand ήταν τόσο δυνατή που δεν χρειάστηκαν πολλές γαρνιτούρες στον σχεδιασμό. Τα πράγματα κρατήθηκαν απλά. Το μαύρο χρώμα και η τυπογραφία έδωσαν τη δυνατότητα να αναπτυχθεί και να αναδειχτεί η ιδέα στο έπακρο. “Τα πολλά λόγια είναι περιττά. Πιστέψαμε στην ιδέα μας και δεν μασήσαμε τα λόγια μας. Είμασταν βέβαιοι ότι οι πλανήτες ήταν με το μέρος μας και σε απόλυτη, αρμονική τροχιά. Πήγαμε στην παρουσίαση για τον διαγωνισμό, με μια και μοναδική ιδέα. Αυτή της bbf.com” όπως μας ανέφερε ο κ. Άππιος.

Ένα άλλο -εξίσου σημαντικό- κομμάτι του έργου ήταν και η ονομασία των κτηρίων της εταιρείας που έπρεπε να συμβαδίζει με τη βιωσιμότητα και την περιβαλλοντική συνείδηση της bbf. Γι’ αυτό προτάθηκαν από την appios ονομασίες προστατευόμενων ζώων, φυτών και περιοχών αλλά και η ουσιαστική σύνδεση των εν λόγω κτηρίων με οικολογικές οργανώσεις και θεσμούς της εκάστοτε χώρας που θα δραστηριοποιείται η bbf.

bbf: Το branding δεν ήταν ιδέα, ήταν ανάγκη

Από την πλευρά της η bbf μάς έδωσε την δική της άποψη  πάνω στο branding δια στόματος του Marketing Director της εταιρείας κ. Artem Burtsev: “Πρέπει να πω ότι ο διαxωρισμός των brands, δεν ήταν απλώς μια ιδέα, ήταν μια ανάγκη. Όταν ξεκινήσαμε τις δραστηριότητές μας πριν από 10 χρόνια ως μεσιτικό γραφείο, χρειαζόμασταν ισχυρό και κατανοητό όνομα για τους πελάτες, που αναζητούσαν ακίνητα στη Λεμεσό και η Prime Property Group λειτούργησε άψογα για αυτόν τον σκοπό. Από τότε, αλλάξαμε πολύ και αναπτύσσουμε έργα σε όλη την Κύπρο, την Ελλάδα, την Πορτογαλία και τον Καναδά. Ταυτόχρονα δημιουργήσαμε και αναπτύξαμε ένα νέο προϊόν που γίνεται αντιληπτό ως ποιοτικό πρότυπο από ορισμένους πελάτες και αρχίσαμε να δημιουργούμε έργα ορόσημα όπως το Eden Roc και το Sky Tower.

Έτσι, η επωνυμία Prime Property προκαλούσε σύγχυση στους πελάτες, η αντίληψή τους για τα έργα δε συσχετίστηκε με τη μάρκα. Από την άλλη πλευρά, η είσοδος σε νέες χώρες απαιτεί ευκολότερη επικοινωνία με τοπικούς δείκτες και η εξαιρετική ιδιοκτησία δε λειτούργησε εκεί τόσο καλά όσο στην Κύπρο. Αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους αποφασίσαμε να λανσάρουμε μια νέα επωνυμία, μόνο για την αναπτυξιακή μας δραστηριότητα (οι πωλήσεις ακινήτων θα πραγματοποιούνται με κορυφαία επωνυμία ακινήτων)”.

Αναφορικά με το νέο τους όνομα ο κ. Artem Burtsev μάς είπε: “Μας άρεσε η ιδέα από την πρώτη ματιά. Είναι απλό, κατανοητό από οποιονδήποτε γλωσσομαθή πελάτη, μοντέρνο και αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό προέρχεται από τις αξίες και τις γνώσεις μας που συγκεντρώθηκαν τα τελευταία 10 χρόνια. Πρέπει να πω ότι η appios έκανε εξαιρετική δουλειά και εγκρίναμε την ιδέα και τις οπτικές πτυχές σχεδόν χωρίς σχόλια και αλλαγές. Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να αποκτήσουμε το domain bbf.com. Τα domains με 3 αρχικά είναι αρκετά ακριβά και δύσκολα διαθέσιμα, αλλά καταφέρνουμε να ξεπεράσουμε αυτό το ζήτημα με επιτυχία".

Συνεχίζοντας για το feedback που λαμβάνουν μέχρι στιγμής μάς είπε ότι “σίγουρα προκαλεί περιέργεια "τι σημαίνει bbf;"και δεν κατάλαβαν όλοι το νόημα του νέου brand, αλλά αυτό ίσχυε μόνο μέχρι το πρώτο έργο, με το λογότυπο της bbf. Οι εργαζόμενοι και οι πελάτες το λάτρεψαν”.

Loader