Η Alibaba προετοιμάζεται για τη «Singles Day»

Η Alibaba προετοιμάζεται για τη «Singles Day»

Σε ποιες περιοχές κερδίζει την Amazon

«Φωτιά» έχει πάρει ο ανταγωνισμός στο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο - Δυναμική η επέλαση της Alibaba στη Γηραιά Ήπειρο ενόψει του Singles Day

Στην ευρωπαϊκή αγορά φαίνεται πως ποντάρει η Alibaba. Σύμφωνα με την Euromonitor International ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός ξεπέρασε την Amazon στην αγορά της ανατολικής Ευρώπης, σε χώρες όπως η Πολωνία και η Τσεχία. 

Αν και η Amazon βρίσκεται στην κορυφή της λίστας στη δυτική Ευρώπη, δεν κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της κατά τη διάρκεια της πανδημίας, παραμένοντας στο 19,3% το 2020. Σε αντίθεση, το μερίδιο αγοράς της Αlibaba κατέγραψε αύξηση της τάξης του 2% στο 2,9% το 2020.

Αν και η Alibaba βρισκόταν στην κορυφή του ηλεκτρονικού εμπορίου της ανατολικής Ευρώπης το 2019, η πολωνική Allegro κατέλαβε την πρώτη θέση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ η ρωσική Wildberries τη δεύτερη, ρίχνοντας την κινεζική εταιρεία στην τρίτη θέση.

Ο ανταγωνισμός για το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο έχει πάρει φωτιά, δεδομένων των lockdown στη Γηραιά Ήπειρο.

Η Alibaba προετοιμάζεται για τη «Singles Day»
Η Alibaba είναι έτοιμη να αξιοποιήσει την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής ηλεκτρονικής αγοράς. Το μεγαλύτερο εμπορικό event της Ευρώπης, το οποίο παρομοιάζεται με την αμερικανική Black Friday και την Prime Day της Amazon, είναι γνωστό και ως «Double 11» αφού πέφτει την 11η ημέρα του 11ου μήνα κάθε χρόνο.

Η Alibaba εδώ και χρόνια προωθεί τις αγορές μέσω της AliExpress οι οποίες επιτρέπουν σε καταναλωτές ανά τον κόσμο τις αγορές απευθείας από τα κινεζικά εργοστάσια.

Οι αγορές της Ισπανίας, της Ρωσίας και της Βραζιλίας αποτελούν το επίκεντρο της διεθνούς επέκτασης της AliExpress, σύμφωνα με το στέλεχος της εταιρείας Li Dawei.

Από την πλευρά του, ο ιδρυτής της Alibaba, Jack Ma, βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη μελετώντας τις αγορές αγροτικών προϊόντων και τεχνολογίας. 

Πώς λύνει το πρόβλημα της εφοδιαστικής αλυσίδας
Η AliExpress επίσης αναμένεται να διπλασιάσει τις επιδοτήσεις στα logistics σε σχέση με πέρυσι έτσι ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Singles Day. Η επιχείρηση έχει υπογραμμίσει πως -παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα– δεν έχει αυξήσει τις τιμές των προϊόντων της ενώ δεν έχει αντιμετωπίσει μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις, λόγω της χρήσης πτήσεων charter. Σημειωτέον πως τα περισσότερα προϊόντα που πωλούνται μέσω της AliExpress είναι μικρά σε όγκο και δε χρειάζονται μεταφορά μέσω πλοίων.

Για τη Singles Day η AliExpess υπογράμμισε πως θα αυξήσει τις πτήσεις charter από 80, σε 100 ανά εβδομάδα, μεταξύ 11 και 30 Νοεμβρίου.

Τα προϊόντα αποστέλλονται από την Κίνα και διανέμονται μέσω της Cainiao. Η εταιρεία αυτή έχει 6 μεγάλα κέντρα αποστολής στην Ευρώπη και ένα στη Ρωσία.
Αυξάνεται, παράλληλα, η χρήση των «package lockers», ηλεκτρονικών κέντρων παραλαβής πακέτων, τα οποία επιτρέπουν τη γρηγορότερη και μαζικότερη διανομή σε διαφορετικές περιοχές.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Cainiao, το δίκτυο των εγκατεστημένων μηχανών αυτών έχει φτάσει τις 170 στη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη και 80 στο Παρίσι. Η εταιρεία σκοπεύει να εγκαταστήσει 5.000 τέτοια μηχανήματα ανά τον κόσμο πριν την 11η Νοεμβρίου, ιδιαίτερα στη Ρωσία, την Πολωνία, την Ισπανία και τη Γαλλία.

Αύξηση μεριδίου της αγοράς
Η AliExpress δε θέλει μόνο να αυξήσει τις πωλήσεις προς τους καταναλωτές αλλά αποσκοπεί στη διεύρυνση της βάσης των συνεργαζόμενων τοπικών εμπόρων, οι οποίοι θα μπορούν να λάβουν κατ’ αυτόν τον τρόπο επιδοτήσεις από τον κινεζικό κολοσσό.

Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με δήλωση του Li Dawei, οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου συνήθως προτιμούν τη δημιουργία των δικών τους ιστοτόπων. Σε αυτή την περίπτωση, η ΑliExpress παίζει το ρόλο του μεσάζοντα, προσφέροντας υπηρεσίες παράδοσης και διαχείρισης των μαγαζιών.

Πηγή

Loader