Foam Born, έκθεση στη γκαλερί eins

Foam Born, έκθεση στη γκαλερί eins

Από τις 17 Απριλίου μέχρι τις 8 Μαΐου 2021

Η γκαλερί eins σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε Κύπρου είναι στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει την έκθεση του καλλιτεχνικού ντούο Peles Empire με τίτλο “foam born”.

Η γκαλερί eins σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε Κύπρου είναι στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει την έκθεση του καλλιτεχνικού ντούο Peles Empire με τίτλο “foam born”.

Το καλλιτεχνικό ντούο Peles Empire αναλύει και αναδιοργανώνει την υποτιθέμενη πρωταρχική σημασία κάποιου τόπου (όπως το κάστρο Peles), κάποιου πράγματος (όπως μια συγκεκριμένη αρχιτεκτονική μορφή) ή κάποιου προσώπου (όπως η Κλεοπάτρα ή η Αφροδίτη), για να εξετάσει την επίδραση του χρόνου και του πολιτισμού σε αυτά.

Σε παλαιότερη δουλειά, το Peles Empire έχει διερευνήσει τις μυθολογικές ή τις επαναδιατυπωμένες ιστορίες - την Κλεοπάτρα, για παράδειγμα, ή την παγκόσμια παρουσία προϊστορικών πήλινων ειδωλίων με παρεμφερείς σημασίες. Γεννημένη σύμφωνα με το μύθο, στην Κύπρο, η Αφροδίτη η οποία έχει, όπως κι η Κλεοπάτρα, μια αμφιλεγόμενη εικόνα είναι το σημείο εκκίνησης για την έρευνα του ντούο.

Η Αφροδίτη έχει υπάρξει βασικό θέμα στην τέχνη, στη μυθολογία και τη φαντασία για χιλιετίες, κυρίως μέσα από μια ανδρική προοπτική που της προσδίδει ένα παθητικό παρά ενεργητικό ρόλο. Στη διάρκεια των αιώνων, η αναπαράστασή της έχει μετατοπιστεί από πήλινα ειδώλια σε μορφή πουλιού ή πέους σε παραστάσεις που την αποδίδουν ως γενειοφόρο, ή στην περίφημη απεικόνιση του Botticelli. Επίσης, έχει αλλάξει η σημασία της.

Η μερικώς δαιμονοποιημένη, μερικώς σεξουαλικοποιημένη αντίληψη για την Αφροδίτη είναι μια πιο πρόσφατη εξέλιξη που αγνοεί ότι για την αρχαιότητα η Αφροδίτη ήταν η προστάτιδα θεά όχι μόνο της λαγνείας, αλλά και της λαχτάρας για ζωή. Μια πτυχή που συχνά δεν αναφέρεται είναι ότι ήταν η θεά της μείξης που εναγκαλιζόταν τη σεξουαλικότητα στην ποικιλομορφία της βοηθώντας τους ανθρώπους να συνυπάρξουν.

Λέγεται, επίσης, ότι η Αφροδίτη είχε φυτέψει την πρώτη ροδιά στην Κύπρο. Η ιστορία του ίδιου του καρπού έχει μια μακρά πορεία με αναφορές, συμπεριλαμβανομένης της υποψίας πως πρόκειται για το «μήλο» που έκοψε η Εύα από το δέντρο στον Κήπο της Εδέμ. Σε πολλές από τις αναφορές, προβάλλεται μια αίσθηση ενοχής για την περιέργεια, τη σεξουαλικότητα και τη γυναικεία έκφραση που συνοδεύει τόσο την Αφροδίτη όσο και το ρόδι.

Στην έκθεση στη γκαλερί eins, διάφορες εκδοχές, ερμηνείες (π.χ. η εικόνα ενός αμφορέα από το κάστρο Peles) και στοιχεία που σχετίζονται με την Αφροδίτη, όπως το ρόδι, συνδυάζονται με την τεχνική trompe l'oeil (χρήση οπτικών τεχνάσματων) και είναι τυπωμένα σε μετάξι και πλαισιωμένα, εν μέρει, από χαλκό. Η Κύπρος ήταν κάποτε ο βασικός τόπος εξόρυξης χαλκού, γεγονός που έδωσε στο μέταλλο το λατινικό του όνομα. Ο χαλκός αντιπροσωπεύει, επίσης, ένα από τα υλικά που σχετίζονται με την Αφροδίτη.

Το 2005, το ντούο Peles Empire ξεκίνησε τη συνεργασία του ανοίγοντας παράνομα ένα μπαρ στη ‘συνοικία με τα κόκκινα φανάρια’ της Φρανκφούρτης. Χαρακτηριστικό στοιχείο του χώρου ήταν μια ταπετσαρία φτιαγμένη από έγχρωμα αντίγραφα σε μέγεθος Α3 που αναπαράγουν, σχεδόν σε κλίμακα ένα προς ένα, ένα δωμάτιο από το κάστρο Peles του 19ου αιώνα, το οποίο βρίσκεται στους πρόποδες της οροσειράς των Καρπαθίων στη Ρουμανία. Το κάστρο Peles είναι ένα κάστρο ενδεικτικό του ρεύματος του Ιστορικισμού καθώς κάθε δωμάτιο είναι αντίγραφο μιας διαφορετικής αρχιτεκτονικής τεχνοτροπίας.

Το γεγονός πως αυτά τα δωμάτια χτίστηκαν από ντόπιους εξειδικευμένους τεχνίτες με λίγη γνώση για την πρωτότυπη τεχνική και τεχνοτροπία, παρήγαγε μια πολύ ιδιότυπη μορφή ανακριβούς μετάφρασης, που αντιπροσωπεύει ένα είδος προ-βιομηχανικού προσομοιώματος το οποίο μοιάζει να προβλέπει την μεταμοντέρνα εποχή σχεδόν 120 χρόνια πριν την έλευσή της. Η ίδια αυτή δράση αντιγραφής ή μετάφρασης που γέννησε το κάστρο Peles μεταφέρεται στον τρόπο με τον οποίο οι καλλιτέχνιδες προσεγγίζουν την παραγωγή των έργων τους στο στούντιο. Αυτό που πραγματοποιείται σε τρεις διαστάσεις για μια έκθεση γίνεται το δισδιάστατο αρχικό υλικό για την επόμενή τους παραγωγή. Η μετάβαση του υλικού από 3D σε 2D είναι, ταυτόχρονα, το περιεχόμενο και το υλικό του έργου τους. Η διαδικασία γίνεται, προσωρινά, το έργο. Η δράση της αντιγραφής είναι πιο σημαντική από το ίδιο το αντίγραφο.

Επιλεγμένες εκθέσεις: EVEN HERE I EXIST, Barakat Contemporary, Σεούλ (2020), THE SKY OPENS TWICE, Künstlerhaus Γκρατζ (2019), FLAT MOODS, Now, Εθνική Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης της Σκωτίας, Εδιμβούργο (2019), CLEOPATRE, γκαλερί Suprainfinit, Βουκουρέστι (2019), GRID / 2 Swiss Institute, Νέα Υόρκη (2018), REMNANT, Μουσείο Kasseler Kunstverein, Κάσελ (2017), SCULPTURE, Skulptur Projekte Münster, Γερμανία (2017), GRID, Production- Made in Germany 3, Kunstverein Ανόβερο (2017), MUTANT, Salts, Βασιλεία (2015), EVER BUILD, GAK, Βρέμη (2014).

τετ-παρ 4-8μμ

σαβ 11-4μμ

ή με ραντεβού

 17 Απριλίου 2021 11:00πμ – 8:00μμ 

 17 Απριλίου – 08 Μαΐου 2021

* H έναρξη της παραπάνω έκθεσης στην eins gallery θα συμπέσει με την έναρξη της έκθεσης Ένας Ξένος στο Νησί του Mostafa Sarabi στο The Island Club, η οποία θα ανοίξει το Σάββατο 17 Απριλίου στις 12:00.

Loader