Kύπριοι σκηνοθέτες μιλούν για το θέατρο στην πανδημία

Kύπριοι σκηνοθέτες μιλούν για το θέατρο στην πανδημία

Η Σ Ε Ζ Ο Ν Γυναίκες, στο πλαίσιο της σειράς συζητήσεων To Δικό της Δωμάτιο, φέρνει μαζί δημιουργούς που έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν

Το θέατρο είναι τρισδιάστατη, ομαδική τέχνη, απαιτεί την παρουσία και τη σωματικότητα. Αυτό δεν είναι
δυνατό κάτω από τις συνθήκες αυτής της πανδημίας. Αλλά συνάμα το θέατρο έχει ιστορία στο να εφευρίσκει νέες φόρμες για να επικοινωνήσει αυτά που είναι αναγκαία. Η ιστορία του είναι μια σειρά από επαναστάσεις και καινοτομίες. Σήμερα πρέπει να σκεφτούμε πώς δρούμε ουσιαστικά στοχεύοντας σε ένα διαφοροποιημένο αλλά βιώσιμο θεατρικό οικοσύστημα.

Παρουσιάζεται μπροστά μας μια σπάνια ευκαιρία για να αναθεωρήσουμε τις δομές και τους στόχους μας και να πάρουμε γενναίες αποφάσεις. Ίσως μια ευκαιρία σκέψης, μελέτης, εμβάθυνσης και επανεκκίνησης, για καλλιτέχνες και θεσμούς. Μια ευκαιρία για οργάνωση δραστηριοτήτων που θα συμβάλουν στην καλλιέργεια, την έρευνα, την επιμόρφωση, την επικοινωνία, την καινοτομία, τη συνεργασία στον τομέα των παραστατικών τεχνών. Που θα ενδυναμώσουν την παρουσία της ζωντανής τέχνης του θεάτρου στη συλλογική συνείδηση και στον δημόσιο διάλογο. Ο ιός ξεσκέπασε τις ρωγμές στο σύστημα και μας θύμισε ότι οδεύαμε στον αφανισμό—είτε μέσα από μία πανδημία είτε μέσα από κλιματική καταστροφή. Πριν λίγες βδομάδες, ο αμείλικτος ρυθμός που επέβαλλε στον δημιουργό η ανάγκη καλλιτεχνικής και οικονομικής επιβίωσης επέτρεπε λίγο χρόνο για ουσιαστική επεξεργασία του παρόντος, λίγο χρόνο για όραμα για το μέλλον, γιατί το επιβεβλημένο οικονομικό/διοργανωτικό μοντέλο δεν το επέτρεπε.

Ίσως είναι η στιγμή να κοιτάξουμε κατάματα την τραγωδία και να είναι η στιγμή για αλλαγή.

Η Σ Ε Ζ Ο Ν Γυναίκες, στο πλαίσιο της σειράς συζητήσεων To Δικό της Δωμάτιο, φέρνει μαζί δημιουργούς που έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν με την Σ Ε Ζ Ο Ν σε μια συζήτηση με αφετηρία τα πιο κάτω ερωτήματα:

Πώς κάνουμε θέατρο το 2020 -21 μέχρι η συνεύρεση θεατών και ηθοποιών σε πραγματικό χώρο και χρόνο να κριθεί ασφαλής;

Πώς θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα υπάρχοντα κονδύλια, όπως το ΘΥΜΕΛΗ 2020, με ένα αποτελεσματικό τρόπο σε σχέση με την καινούργια πραγματικότητα; Το στάδιο Έρευνας & Ανάπτυξης θα μπορούσε να υποστηρίχθει από αυτά τα κονδύλια; Τι μορφή μπορεί να πάρει αυτό;

Ποια είναι τα επείγοντα θέματα, προσωπικά και συλλογικά, που θέλουμε να εξετάσουμε μέσα από το θέατρο σήμερα;

Πώς μπορούμε να μετατρέψουμε την καταστροφή σε κινητήριο δύναμη με θετικές επιπτώσεις για το θέατρο αλλά και την κοινωνία γενικότερα;

Σκηνοθέτριες και Σκηνοθέτες
Πάρις Ερωτοκρίτου
Μαγδαλένα Ζήρα
Μαρία Καρολίδου
Αθηνά Κάσιου
Μαρία Κυριάκου
Λέα Μαλένη
Κώστας Σιλβέστρος

Συντονίστρια συζήτησης
Νέδη Αντωνιάδη

Θέατρο στην Πανδημία
Tετάρτη 06.05.2020
18:00
facebook live

Loader