Στην Κύπρο λειτουργεί ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 112;

Στην Κύπρο λειτουργεί ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 112;

Ψάξαμε και σας παρουσιάζουμε πως και με ποιο τρόπο λειτουργεί ο ευρωπαικός αριθμός έκτακτης ανάγκης στην χώρα μας

Στην Κύπρο λειτουργεί ο αριθμός έκτακτης ανάγκης  112;

Της Ελένης Χαραλάμπους

Ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112, ένας αριθμός που μπορεί να σώσει ζωές. Από την μία καλώντας δωρεάν στο 112 κάποιος, μπορεί να ζητήσει βοήθεια από οποιαδήποτε υπηρεσία έκτακτης ανάγκης, όπως Πυροσβεστική, ασθενοφόρο, αστυνομία, σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα και να βρίσκεται.

Από την άλλη, ο αριθμός 112 λειτουργεί το ευρωπαϊκό σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης, με SMS, όπου ενημερώνει τους πολίτες που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές για σοβαρά συμβάντα, όπως πυρκαγιές, πλημμύρες, ανεμοστρόβιλους, σεισμούς, έως και πολέμους κτλ., προκειμένου να τις εγκαταλείψουν ή να λάβουν μέτρα προστασίας.

Με αφορμή το σάλο που επικρατεί τις τελευταίες ώρες στην Ελλάδα για την καθυστέρηση της εφαρμογής του ευρωπαϊκού αριθμού έγκαιρης ειδοποίησης 112 στην χώρα, ο οποίος αν υπήρχε οι επιπτώσεις της φονικής θεομηνίας στη Χαλκιδική προχθές, αλλά και στο Μάτι πριν ένα χρόνο περίπου, πιθανόν θα ήταν μικρότερες, ψάξαμε και σας παρουσιάζουμε το τι συμβαίνει στην Κύπρο.

Τι συμβαίνει στη Κύπρο με το αριθμό 112

Μπορείτε να καλέσετε το «112» χωρίς χρέωση είτε από σταθερό τηλέφωνο είτε από κινητό, ακόμη κι αν δεν έχετε σήμα ή κάρτα SIM, ή από τηλεφωνικό θάλαμο, χωρίς καν να έχετε τηλεκάρτα, και να σας βγάλει σώους και αβλαβείς από μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Με ένα τηλεφώνημα ή ένα μήνυμα στη Κύπρο στο 112 μπορεί κάποιος να συνδεθεί με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, όπως Πυροσβεστική, ασθενοφόρο, αστυνομία. Στο τηλεφώνημα θα απαντήσει λειτουργός αστυνομίας ο οποίος θα φροντίσει για άμεση αποστολή βοήθειας της υπηρεσίας έκτακτης ανάγκης που ζητήθηκε.

Κατά διαστήματα έχουν υπάρξει καταγγελίες και παράπονα κατά πόσο λειτουργεί αποτελεσματικά το 112, όπως πχ πέρσι με την πυρκαγιά στον κατασκηνωτικό χώρο στην Πόλη Χρυσοχοούς.

Συγκεκριμένα υπήρξαν αρκετές καταγγελίες ότι ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 δεν απαντούσε, την ώρα που πολίτες καλούσαν για την πυρκαγιά.

Από πλευράς της η Αστυνομία παραδέχθηκε ότι πιθανόν να υπήρξε αριθμός κλήσεων πολιτών, προς το 112, οι οποίες έμειναν αναπάντητες.

(embed: https://twitter.com/Cyprus_Police/status/1026074408576802821?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1026074408576802821%7Ctwgr%5E393039363b74776565745f6d65646961&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.offsite.com.cy%2Farticles%2Feidiseis%2Ftopika%2F280539-astynomia-anapantites-kliseis-sto-112-logo-fortoy-kliseon)

Στα χαρτιά το σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης με SMS

Όσο αφορά το δεύτερο σκέλος των υπηρεσιών της ευρωπαϊκής γραμμής έκτακτης ανάγκης, το σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης με SMS, η Κύπρος βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα.

Σύμφωνα με πληροφόρηση της «Impossible.works» οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες έχουν ξεκινήσει διάλογο για την εφαρμογή της εν λόγω υπηρεσίας, η οποία είναι και μέσα στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της χώρας, βάση και του νέου κώδικα για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες.

Οι επαφές ωστόσο, σύμφωνα πάντα με την ίδια πληροφόρηση βρίσκονται στα αρχικά στάδια και είναι άγνωστο το πότε θα μπορέσει να υλοποιηθεί η εν λόγω υπηρεσία που μπορεί να σώσει σε έκτακτες περιπτώσεις ζωές.

Γνωρίζουν οι κύπριοι τον Ευρωπαϊκό Αριθμό

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία έρευνας της ΕΕ για την ενιαία αγορά οικιακών συσκευών και τηλεπικοινωνιών, το 60% των Κυπρίων γνωρίζει ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν το 112 παντού στην ΕΕ δωρεάν.

Σημειώνεται ότι οι κλήσεις στην ΕΕ προς το “112” έφτασαν τα 140 εκατομμύρια πέρυσι, ενώ ο μέσος χρόνος απάντησης σε κλήση 112 είναι 9 δευτερόλεπτα.

Ελλάδα: Από το 2010 στο συρτάρι η γραμμή 112

Σήμερα αναμένεται να πραγματοποιηθεί η πρώτη πιλοτική λειτουργία του συστήματος της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112, ωστόσο σε πλήρη λειτουργία θα τεθεί στο τέλος του 2019.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, στην ενημέρωση για το φονικό μπουρίνι που σάρωσε τη Χαλκιδική ανέφερε πως άμεση προτεραιότητα της Κυβέρνησης είναι η λειτουργία του αριθμού 112. Ενας αριθμός έκτακτης ανάγκης που λειτουργεί στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Ειδικοί εξάλλου, έχουν δηλώσει ότι εάν λειτουργούσε η γραμμή 112 πιθανόν οι επιπτώσεις από τις δύο θεομηνίες στην Ελλάδα να ήταν μικρότερες, τονίζοντας ότι μπορεί να σώζοντας ζωές.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=GclTz0vzu3E

Τι είναι το 112;

Ο ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης 112 καθιερώθηκε στην Κύπρο το 1999. Στην Κύπρο το 112 λειτουργεί παράλληλα µε τον αριθμό 199. Παρέχει πρόσβαση στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικό σώμα, αστυνομική αρχή) µέσω σταθερών και κινητών τηλεφώνων χωρίς χρέωση για άμεση επικοινωνία επί 24ώρου

Με ποιον τρόπο λειτουργεί;

Σε κάθε χώρα της ΕΕ το 112 λειτουργεί µε βάση τα εθνικά δεδομένα. Σε ορισμένες χώρες (π.χ. Βουλγαρία, Ρουµανία) το 112 είναι ο μοναδικός αριθμός επειγόντων που καλύπτει και τις τρεις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστική, αστυνομία).

Σε άλλες χώρες π.χ. Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία το 112 λειτουργεί παράλληλα µε τον μοναδικό εθνικό αριθμό έκτακτης ανάγκης προς τον οποίο και διαβιβάζονται αυτόματα όλες οι κλήσεις.

H κλήση στο 112 από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, από τηλεφωνικό θάλαμο ή υπαίθρια τηλεφωνική συσκευή µε κερματοδέκτη ή καρτοδέκτη είναι χωρίς χρέωση.

O αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Δηλαδή ακόμη κι αν το δικό σας δίκτυο δε λειτουργεί σε συγκεκριμένη τοποθεσία, µμπορείτε να καλέσετε το 112, αρκεί να υπάρχει κάλυψη από άλλο δίκτυο. Λειτουργεί µε κάρτα SIM ή χωρίς κάρτα SIM στο κινητό σας

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=CkuzDLJI1Dk

Πότε καλούμε στο 112;

Σε καταστάσεις Έκτακτης Ανάγκης που απαιτούνται να παρέμβουν υπηρεσίες πρώτων βοηθειών, πυροσβεστικής ή αστυνομίας. Τέτοιες σοβαρές καταστάσεις µμπορεί είναι: • Τροχαίο ατύχημά • Ξαφνική αδιαθεσία • Εργατικό ατύχημά • Πυρκαγιά • Εκρήξεις • Σεισμός • Ένοπλη Ληστεία • Τρομοκρατικά συμβάντα • Αυτοκτονία/ θάνατος

Τι πρέπει να αναφέρουμε όταν καλέσουμε;

Πραγματοποιώντας κλήση στο 112, θα πρέπει να δώσουμε τα εξής στοιχεία: • Όνομα • Αριθμό τηλεφώνου που καλούμε • Διεύθυνση (ακριβή θέση, για ευκολότερη πρόσβαση της βοήθειας) • Περιγραφή του περιστατικού για το οποίο καλούμε.

Το προσωπικό που απαντά στο 112 είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο να απαντά σε µία από τις κύριες ευρωπαϊκές γλώσσες. Προσφέρει βοήθεια σε κάθε κλήση ή την διαβιβάζει στην αρμόδια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης. Η ψυχραιμία είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για την αποτελεσματική διαχείριση ενός σοβαρού έκτακτου περιστατικού. Επίσης σημασία έχουν οι γνώσεις για την αντιμετώπισή του.

Loader