Η δύναμη στα χέρια του καταναλωτή: λύστε τις διαφορές σας εξωδικαστικά μέσω της Ε.Ε.

Η δύναμη στα χέρια του καταναλωτή: λύστε τις διαφορές σας εξωδικαστικά μέσω της Ε.Ε.

Η πλατφόρμα λειτουργεί ήδη στην Κύπρο και ο κυπριακός φορέας επίλυσης διαφορών είναι η Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών.

Η δύναμη στα χέρια του καταναλωτή: λύστε τις διαφορές σας εξωδικαστικά μέσω της Ε.Ε.

Μια πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών παρουσίασε στην ΕΕ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με σκοπό να ενισχύσει την εμπιστοσύνη στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η πλατφόρμα λειτουργεί ήδη στην Κύπρο και ο κυπριακός φορέας επίλυσης διαφορών είναι η Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών.

Η οδηγία εξασφαλίζει στους καταναλωτές πρόσβαση στην εναλλακτική επίλυση διαφορών κατά την επίλυση των συμβατικών διαφορών τους με εμπόρους, για αγορές που πραγματοποιήθηκαν ηλεκτρονικά ή άλλες αγορές, χωρίς να προσφεύγουν στα δικαστήρια.

Οι γλώσσες στις οποίες η Υπηρεσία χειρίζεται τις υποθέσεις είναι η Ελληνική και η Αγγλική. Το 23% των Κύπριων καταναλωτών ψωνίζουν διαδικτυακά, τόσο εγχώρια όσο και διασυνοριακά. Συνεπώς, η πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο εργαλείο σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της πλατφόρμας και της διαδικασίας επίλυσης διαφορών συνοψίζονται ως εξής:

– Παροχή βοήθειας στους καταναλωτές και του εμπόρους στην Ε.Ε να επιλύουν ηλεκτρονικά τις διαφορές τους για αγορές που έγιναν στο διαδίκτυο. Αυτό γίνεται εξωδικαστικά μέσω διαδικασιών εναλλακτικής επίλυσης διαφορών. – Είναι εύχρηστη. Οι καταναλωτές μπορούν να συμπληρώσουν το δελτίο καταγγελίας στην πλατφόρμα ακολουθώντας τρία απλά βήματα. – Είναι πολύγλωσση. Η πλατφόρμα λειτουργεί σε όλες τις γλώσσες της Ε.Ε και διαθέτει μεταφραστική στήριξη. – Προσφέρει τη δυνατότητα διεξαγωγής της διαδικασίας επίλυσης διαδικτυακά. – Προωθεί αυτόματα τις διαφορές σε εθνικούς φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ΕΕΔ) οι οποίοι έχουν επιλεγεί από τα κράτη μέλη σύμφωνα με κριτήρια ποιότητας.

Loader