Ομόφωνα πέρασε η πρόταση νόμου για χρήση παιδικών καθισμάτων και ζωνών στα ΜΜΜ

Ομόφωνα πέρασε η πρόταση νόμου για χρήση παιδικών καθισμάτων και ζωνών στα ΜΜΜ

Η πρόταση προνοεί την υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας σε ταξί και λεωφορεία

Ομόφωνα πέρασε η πρόταση νόμου για χρήση παιδικών καθισμάτων και ζωνών στα ΜΜΜ

Της Αριάνας Χαριλάου

Η Ολομέλεια της Βουλής ψήφισε σήμερα ομόφωνα την πρόταση νόμου που προνοεί τη χρήση παιδικών καθισμάτων και συστημάτων ασφαλείας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Η πρόταση νόμου τροποποιεί τους Περί Οδικής Ασφάλειας Νόμους του 1986 μέχρι 2016 προνοεί ότι παιδιά με ύψος 1.35 cm που βρίσκονται σε νηπιακή ηλικία, υποχρεωτικά, για να διακινηθούν με οποιοδήποτε όχημα, θα πρέπει να κάθονται σε ειδικά παιδικά καθίσματα συγκράτησης.

Αντίστοιχα τα μεγαλύτερα παιδιά θα πρέπει να δένονται με ειδικά συστήματα συγκράτησης και με ζώνες ασφαλείας. Στην πρόταση διευκρινίζονται επίσης και οι ποινές, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με το νόμο, που είναι μέχρι 6 μήνες φυλάκιση ή χρηματική ποινή μέχρι 1700 ευρώ.

Η πρόταση νόμου

Σκοπός της πρότασης νόμου είναι η τροποποίηση του περί Οδικής Ασφάλειας Νόμου, έτσι ώστε να καταστεί υποχρεωτική η εγκατάσταση συστήματος ασφάλειας ή και συστήματος συγκράτησης και σε ταξί, πέραν των οχημάτων των κατηγοριών Μ1,Ν1, Ν2 και Ν3, για παιδιά ηλικίας κάτω των τριών ετών και για παιδιά ηλικίας άνω των τριών ετών ύψους μέχρι 1.35 cm. Η μεταφορά των παιδιών αυτών στο πίσω κάθισμα των ταξί, χωρίς σύστημα συγκράτησης θα επιτρέπεται, νοουμένου ότι ο γονέας ή κηδεμόνας αυτού δώσει τη συγκατάθεσή του.

Αναφορικά με το σύστημα ασφάλειας των μικρών και μεγάλων λεωφορείων (κατηγορίες Μ2 και Μ3), προτείνεται η υποχρέωση να φέρει το αρμόζον σύστημα συγκράτησης για παιδιά ηλικίας κάτω των τριών ετών και το αρμόζον σύστημα ασφάλειας για παιδιά ηλικίας άνω των τριών ετών και ύψους 1.35 cm.

Και στις δύο προαναφερθείσες περιπτώσεις ο γονέας και ή κηδεμόνας του παιδιού θα δύναται να προσκομίσει το δικό του σύστημα συγκράτησης για το παιδί του, το οποίο πρέπει να είναι σύμφωνο με τις προδιαγραφές που καθορίζονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου.

Ύψιστη προτεραιότητα η ασφάλεια των παιδιών

Σύμφωνα με τους βουλευτές, η τροποποίηση της νομοθεσίας αποτελεί επιτακτική ανάγκη για να καλυφθεί το κενό στη νομοθεσία Περί Οδικής Ασφάλειας. Η ασφάλεια των παιδιών αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα, ανέφεραν, ενώ σημείωσαν παράλληλα πως η συγκεκριμένη νομοθεσία κρίθηκε πρωτοποριακή. Τόνισαν εξάλλου πως αν και υπήρξαν ανησυχίες για πρακτικά θέματα στην εφαρμογή του νόμου, θα δοθεί μια περίοδος δύο μηνών, στους εμπλεκόμενους ώστε να προετοιμαστούν μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Η βουλευτής Άννα Θεολόγου ευχήθηκε να μην υπάρξουν άλλα θύματα της ασφάλτου λόγω μη εφαρμογής μέτρων ασφαλείας, ενώ η βουλευτής του ΔΗΣΥ Ελένη Σταύρου σημείωσε πως η συγκεκριμένη πρόταση καλύπτει το κενό, αφού καθίσταται υποχρεωτική η χρήση ειδικών παιδικών καθισμάτων ή ζωνών ασφαλείας κατά τη διακίνηση παιδιών με λεωφορεία και ταξί. Επίσης κατά τη διακίνηση παιδιών κάτω των έξι ετών καθίσταται υποχρεωτικό, εκτός του επαγγελματία οδηγού στο όχημα να βρίσκεται και συνοδός.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών Γιώργος Προκοπίου τόνισε ότι έγινε ένα σημαντικό βήμα στο θέμα της ασφάλειας των μικρών παιδιών, ενώ ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Φακοντής σημείωσε πως το νομοσχέδιο δεν είναι πλήρης, αφού δεν καλύπτει όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Καλύπτει μόνο τα λεωφορεία που θα είναι σε ενοικίαση, με μίσθωση. Επίσης για τα ταξί υπάρχει πρόνοια που δεν τους καλύπτει όλους. Παρά ταύτα κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, έχουμε εκφράσει κάποιες ανησυχίες για πρακτικά θέματα και αν χρειαστεί θα παρέμβουμε για να την αναβαθμίσουμε», είπε.

Loader