Ποιο ποτό βρίσκεται πρώτο στις προτιμήσεις των Κυπρίων το καλοκαίρι

Ποιο ποτό βρίσκεται πρώτο στις προτιμήσεις των Κυπρίων το καλοκαίρι

Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου

Ποιο ποτό βρίσκεται πρώτο στις προτιμήσεις των Κυπρίων το καλοκαίρι

Της Αριάνας Χαριλάου

Στα ύψη βρίσκεται ο ανταγωνισμός στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, ένεκα του καλοκαιριού και του πολύ μεγάλου τουριστικού κύματος που άρχισε να κατακλύζει το νησί. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο ξεκίνησαν να προωθούν τα προϊόντα τους όλο και περισσότερο, ώστε να κερδίσουν περισσότερο το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τον Γραμματέα του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου (ΠΑΣΥΛΙΕ), Μάριο Αντωνίου, πρώτη στις προτιμήσεις των Κύπριων, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι η μπύρα.

Μιλώντας στο Impossible Works, σημείωσε πως κυρίαρχος στην κατανάλωση των οινοπνευματωδών ποτών το καλοκαίρι είναι η μπύρα, κατέχοντας ποσοστό της τάξης του 35% στις πωλήσεις. Αυτή η αύξηση, ανέφερε, οφείλεται και στις ντόπιες αλλά και στις εισαγόμενες μπύρες, με τις τελευταίες να κερδίζουν έδαφος το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 55% στην ντόπια μπύρα και στο 45% στην εισαγόμενη.

Εκτός από την μπύρα, το καλοκαίρι οι Κύπριοι προτιμούν ποτά που έχουν λιγότερο από 5% αλκοόλη (Bacardi Breezer, Smirnoff Ice), ενώ την ίδια ώρα υπάρχει μια αυξητική τάση στην κατανάλωση του τζιν, αλλά και στο ροζέ κρασί.

Βασίλισσα η μπύρα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που του Παγκύπριου Συνδέσμου του Λιανικού Εμπορίου, η κατηγορία της μπύρας το 2017 έχει καταγράψει μια αύξηση σε σχέση με το 2016, με το μερίδιο αγοράς του συγκεκριμένου αλκοολούχου ποτού να φτάνει το 35%. Η εισαγόμενη μπύρα επίσης κερδίζει έδαφος έναντι της ντόπιας μπύρας, με αποτέλεσμα το μερίδιο της ντόπιας από 60% να πέφτει στο 55% και το μερίδιο της εισαγόμενης από 40% να ανεβαίνει στο 45%. Ο πιο δυνατός μήνας της μπύρας, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2017, είναι ο Ιούλιος, ενώ δεν αναμένεται να αλλάξει το σκηνικό για τη φετινή χρονιά, λόγω και του Παγκόσμιου Κυπέλλου. «Φέτος φαίνεται ότι οι δυνατοί μήνες της κατανάλωσης μπύρας θα είναι ο Ιούνιος και ο Ιούλιος λόγω και του Μουντιούλ. Τον Ιούλιο που είναι και ο τελικός του Μουντιάλ, το ποσοστό κατανάλωσης της μπύρας φαίνεται ότι θα εκτοξευτεί, δεδομένου ότι είναι και ο πιο δυνατός μήνας όσον αφορά την κατανάλωση του συγκεκριμένου ποτού», ανέφερε ο κ. Αντωνίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία, οι ελληνικές μπύρες και κυρίως οι πιο εξειδικευμένες μπύρες καταγράφουν μια σημαντική αύξηση, σχεδόν διπλάσια το 2017, σε σχέση με το 2016. Όπως τόνισε ο κ. Αντωνίου, οι μπύρες της Ελλάδας και συγκεκριμένα κάποιες πιο premium μπύρες κατέγραψαν μια σημαντική αύξηση το 2017 σε σχέση με το 2016 και κατάφεραν και διπλασίασαν τις πωλήσεις τους. Όσον αφορά τις ντόπιες μπύρες, το μερίδιο αγοράς χωρίζεται ανάμεσα στις ΚΕΟ και Carlsberg, με τα στοιχεία του Συνδέσμου να δείχνουν ότι το 2017 το μερίδιο αγοράς να μοιράζεται στη μέση.

Κερδίζει έδαφος το τζιν

Στις προτιμήσεις των Κυπρίων, το τελευταίο διάστημα βρίσκεται και η κατηγορία του τζιν, η οποία το περασμένο έτος είχε μια αυξητική τάση και αυτό οφείλεται κυρίως στις διάφορες εκστρατείες που γίνονται από τις εταιρείες για την περαιτέρω προώθηση του.

«Το τζιν καταγράφει κάποιες αυξήσεις τον Ιούλιο και τον Αύγουστο σε σχέση με άλλους μήνες, κάτι που τα περασμένα χρόνια δεν ήταν σύνηθες. Οι πιο δυνατοί μήνες σε κατανάλωση ωστόσο είναι ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος. Η συγκεκριμένη κατηγορία, φαίνεται να κλέβει ποσοστό από το μερίδιο της βότκας, αφού οι Κύπριοι το τελευταίο διάστημα δεν φαίνεται να την προτιμούν», ανέφερε ο κ. Αντωνίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου, η βότκα εμφανίζει πτωτική τάση.

Όσον αφορά τα soft drinks, όπως το Bacardi Breezer και Smirnoff Ice, εμφανίζουν πολύ μεγάλη αύξηση πωλήσεων από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο. Τα ποτά αυτά τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου δεν πωλούνται καθόλου, αφού σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, θεωρούνται καθαρά εποχιακά ποτά.

Στις προτιμήσεις και το ροζέ κρασί

Αντίθετα, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι πωλήσεις του κρασιού μειώνονται και ανεβαίνουν ξανά από τον Οκτώβριο και μετά. Εκείνο, ωστόσο, που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους διαφάνηκε μια τάση προς το ροζέ κρασί που αυξάνει το ποσοστό του σε σχέση με τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου.

Η κορύφωση των πωλήσεων του κρασιού είναι ο Δεκέμβριος και ο Απρίλιος, λόγω των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Σημειώνεται παράλληλα ότι οι πωλήσεις του κόκκινου κρασιού τα Χριστούγεννα είναι υπερδιπλάσιες από το Πάσχα. Ο πιο χαμηλός μήνας κατανάλωσης του κόκκινου κρασιού είναι ο Αύγουστος, τόνιζε ο κ. Αντωνίου, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο περσινός Αύγουστος κατέγραψε μια μείωση σε σχέση με τον μέσο όρο του κρασιού γύρω στο 17%.

Loader