Άνοιξαν οι αιθέρες μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών

Άνοιξαν οι αιθέρες μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών

Με τέταρτη αεροπορική εταιρεία στα σπάργανα, τα δεδομένα αλλάζουν

Άνοιξαν οι αιθέρες μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών

Της Αριάνας Χαριλάου

Στο κόκκινο βρίσκεται ο ανταγωνισμός των αεροπορικών εταιρειών στην Κύπρο, αφού μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών, το ενδιαφέρον που δημιουργήθηκε από τις νέες κυπριακές αεροπορικές αλλά και από τις υφιστάμενες, για να καλυφθεί το κενό του «αγρινού», είχε ως αποτέλεσμα και να υποχωρήσουν οι τιμές των εισιτηρίων αλλά και να ανοίξουν οι αιθέρες συνδέοντας το μικρό μας νησί με τις χώρες του εξωτερικού.

Η επιβατική κίνηση στα δύο διεθνή αεροδρόμια της χώρας, το 2017, έσπασε όλα τα προηγούμενα ρεκόρ, με τους επιβάτες να ανέρχονται σε 10 εκατομμύρια.

Οι φόβοι και οι ανησυχίες που εκφράστηκαν τον Ιανουάριο του 2015, όχι μόνο ξεπεράστηκαν αλλά αντίθετα η αεροπορική αγορά της χώρας ενισχύθηκε και υπερκαλύφθηκε από άλλες αεροπορικές εταιρείες που είτε πήραν άδεια από τις τοπικές αρχές για τη λειτουργία τους είτε άνοιξαν βάση στην Κύπρο και κατάρτισαν αεροπλάνα όπως η Aegean και η Blue Air. Επίσης, εκτός από την καλή συνδεσιμότητα που έχει η Κύπρος με τις χώρες της Μέσης Ανατολής, τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκαν και τα δρομολόγια με τις χώρες τις Δύσης.

Το Impossible Works σας παρουσιάζει λοιπόν όλες τις κυπριακές αεροπορικές εταιρείες, τους νέους προορισμούς και δρομολόγια αλλά και τι νέο σχεδιάζεται για τα 2018, με σειρά αρχαιότητας

TUS Airways

Η πρώτη κυπριακή αεροπορική εταιρεία που ιδρύθηκε μετά τη διάλυση των Κυπριακών Αερογραμμών είναι η TUS Airways. Η εταιρεία ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2015 και ξεκίνησε πτήσεις από τη Λάρνακα το Φεβρουάριο του 2016. Η αεροπορική εταιρεία πραγματοποιεί πτήσεις στην Ελλάδα, την Ιταλία, και το Ισραήλ. Πιο συγκεκριμένα, η TUS Airways πραγματοποιεί πτήσεις προς την Αθήνα, την Κω, την Πρέβεζα, τη Σκιάθο, τη Θεσσαλονίκη, τη Ρώμη και το Τελ Αβίβ. Η νέα της προσθήκη είναι η πρωτεύουσα της Ηπείρου, τα Ιωάννινα όπου άρχισε πτήσεις από τις 16 Φεβρουαρίου. Επίσης, συνεχίζει την επέκτασή της και πολύ σύντομα θα ξεκινήσει να προσφέρει απευθείας πτήσεις σε δύο νέους, μοναδικούς προορισμούς, συνδέοντας τη Λάρνακα με την Αλεξανδρούπολη και το αεροδρόμιο της Αράξου στην Πάτρα από τις 17 Μαρτίου 2018 με δύο εβδομαδιαίες πτήσεις, κάθε Τρίτη και Σάββατο, στα δύο αυτά αεροδρόμια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μήνυμα «Τhe Ultimate Schedule» αποτελεί φιλοσοφία της εταιρείας και στοχεύει να συνδέσει την Κύπρο με τις γειτονικές χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, ενώ στα σχέδιά της είναι να προσφέρει πτήσεις σε 16 προορισμούς εντός του τρέχοντος έτους.

Cobalt Aero

Η δεύτερη κυπριακή αεροπορική εταιρεία, μετά την TUS Airways, που δημιουργήθηκε μετά το λουκέτο των Κυπριακών Αερογραμμών, είναι η Cobalt Aero το 2016. Η πρώτη εμπορική της πτήση πραγματοποιήθηκε στις 7 Ιουλίου 2016, ενώ τα δρομολόγια της περιλαμβάνουν την Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Χανιά, Μύκονο), τη Γαλλία (Παρίσι), τη Βρετανία (Λονδίνο, Μάντσεστερ), τη Δανία (Κοπεγχάγη), την Γερμανία (Φρανκφούρτη, Ντίσελντορφ), την Ιρλανδία (Δουλβίνο), το Ισραήλ (Τελ Αβίβ), την Ισπανία (Μαδρίτη), την Ελβετία (Ζυρίχη, Γενεύη), το Λίβανο (Βηρυτό) και τη Ρωσία (Μόσχα) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Άμπου Ντάμπι). Μέσα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η Cobalt άναψε τις μηχανές και ταξιδεύει σε αρκετούς προορισμούς, ενώ μόλις πρόσφατα ενέταξε στο πρόγραμμα των πτήσεων της την πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Άμπου Ντάμπι, με τρεις πτήσεις την εβδομάδα σε ελκυστικές τιμές.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cobalt Air, Andrew Madar, αναφερόμενος στο νέο δρομολόγιο είπε ότι «αποτελεί στρατηγικό προορισμό τόσο για τους τουρίστες όσο και για τους επιχειρηματίες της Κύπρου». Σημειώνεται παράλληλα, ότι η συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία πιστοποιήθηκε ως μέλος της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και κατέχει επίσης την παγκόσμια αναγνώριση επιχειρησιακής ασφάλειας IOSA, αναγνωρίστηκε παγκοσμίως ως η καλύτερη νεοφυής αεροπορική εταιρεία της χρονιάς 2017 καθώς έχει βραβευτεί από την παγκόσμια Ερευνητική Εταιρεία Αεροπορικών Εταιρειών CAPA για τη γρήγορη επέκταση και τις καινοτόμες υπηρεσίες της.

Cyprus Airways

Η Cyprus Airways, ο άλλοτε κρατικός αερομεταφορέας πωλήθηκε στη ρωσική αεροπορική εταιρεία Siberia S7, έχει βάση το Διεθνή Αερολιμένα της Λάρνακας και έχει προγραμματισμένες πτήσεις προς το Ελλάδα (Αθήνα), Λίβανο (Βηρυτό), Τσεχία (Πράγα), Γερμανία (Μόναχο, Στουτγάρδη), Ρωσία (Αγιά Πετρούπολη), Ιταλία (Βερόνα), Ισραήλ (Τελ Αβίβ) και Ελβετία (Ζυρίχη).

Οι νέες κυπριακές αερογραμμές έχουν σύμβολο την ελιά, που θεωρείται ένα από τα κύρια σύμβολα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Οι μακροπρόθεσμοι στόχοι της εταιρείας είναι να συνεισφέρουν στην αύξηση του τουρισμού στην Κύπρο, ενώ ταυτόχρονα να διευρύνουν τους ορίζοντες για τους ντόπιους ταξιδιώτες.

Orion Airways

Αν και ιδρύθηκε από το 2015, η Orion είναι η τελευταία κυπριακή αεροπορική εταιρεία που επιχειρεί να εξασφαλίσει όλες τις απαιτούμενες άδειες λειτουργίας της. Πρόσφατα μάλιστα άλλαξε και χέρια, με την εταιρεία Nearchi που απέκτησε το 100% της Fly Orion Airways Ltd να δεσμεύεται πως θα συνεχίσει τη σκληρή δουλειά της Orion. Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη εταιρεία δεν θα συγκαταλέγεται στις low cost αεροπορικές εταιρείες, αφού στις πτήσεις της θα συμπεριλαμβάνεται και η αποσκευή. Την ίδια ώρα, οι τιμές θα είναι εξίσου ελκυστικές. Η φιλοσοφία της εταιρείες στηρίζεται σε παραδοσιακές παροχές. Αναμένεται να ανοίξει τα φτερά της εντός του 2018 και θα πραγματοποιεί ναυλωμένες πτήσεις και δρομολόγια προς της Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Αεροπορικές με βάση την Κύπρο

Αξίζει να σημειωθεί παράλληλα, ότι εκτός από τις νέες κυπριακές εταιρείες που δημιοργήθηκαν από το 2015 και έπειτα, μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών, η Aegean Airlines και η Blue Air που έχουν βάση τη χώρα μας, εμπλουτίζοντας το πτητικό τους πρόγραμμα, εισήγαγαν αρκετούς προορισμούς από και προς τα δύο διεθνή αεροδρόμια της χώρας, εξυπηρετώντας όλο και περισσότερους επιβάτες χρόνο με το χρόνο.

Σημαντικό ρόλο επίσης στην ανάπτυξη της συνδεσιμότητας έπαιξε και το κομμάτι των ναυλωμένων πτήσεων τους καλοκαιρινούς μήνες, το οποίο υπερκαλύφθηκε στο μέγιστο μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών από αρκετές εταιρείες.

Loader