To Grammar Institute «ανοίγει» δρόμους με το STEM – Robotics

To Grammar Institute «ανοίγει» δρόμους με το STEM – Robotics

H ΕΕ αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του STEM στην αγορά εργασίας, έχει σχηματίσει τον STEM Alliance.

To Grammar Institute «ανοίγει» δρόμους με το STEM – Robotics

«Πες μου και θα ξεχάσω. Δίδαξε με και θα θυμάμαι. Δώσε μου την ευκαιρία να εμπλακώ και θα μάθω».

Ο Βενιαμίν Φραγκλίνος, εθνοπατέρας των ΗΠΑ και σημαντική φιγούρα του Διαφωτισμού στον οποίο ανήκουν αυτά τα λόγια δεν έχει άδικο. Κι όμως κατά γενική ομολογία το σχολικό μας σύστημα ακόμα εξακολουθεί να μην αντικρίζει με αυτή την οπτική τόσο το μάθημα της επιστήμης όσο και άλλα που έχουν πρακτικές εφαρμογές στη ζωή μας. Oι μαθητές αντί να αναπτύξουν τις ξεχωριστές τους δεξιότητες σε αυτά τα τόσο υποσχόμενα μαθήματα, καταλήγουν να χάνουν το ενδιαφέρον τους βλέποντας μπροστά τους θεωρίες με εξισώσεις και στοιχεία τα οποία πιθανότατα δεν θα συναντήσουν ποτέ στη ζωή τους. Με το πιο πάνω ελλοχεύει ο κίνδυνος να χαθούν εξαιρετικά μυαλά και ταλέντα τα οποία δεν έχουν τη δυνατότητα να αναδειχθούν μέσω ενός «ξύλινου» και άκαμπτου μεθόδου εκπαίδευσης.

Με το STEM (Science, Technology, Engineering, Math) επιχειρείται η μετάβαση από το επίπεδο της παραδοσιακής δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας σε μια διδασκαλία όπου κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει η επίλυση προβλήματος και η διερευνητική διάθεση για μάθηση.

Το STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε διαδραστικές δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία.

Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτες αμερικανικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πριν το 2020, το 25% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν γνώσεις STEM. H ΕΕ αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του STEM στην αγορά εργασίας, έχει σχηματίσει τον STEM Alliance.

Με το STEM τα παιδιά εμβαθύνουν στην ομαδική εργασία. Μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομάδες από πολύ μικρή ηλικία και παράλληλα καλλιεργούν την επικοινωνία, την επιχειρηματολογία και την διαφωνία, ενώ την ίδια ώρα συνεργάζονται για να καταλήξουν στην λύση ενός προβλήματος.

Χρησιμοποιώντας την μέθοδο του STEM οι μαθητές εισάγονται ομαλά στις Φυσικές Επιστήμες με βιωματικά projects όπου συμμετέχουν ενεργά. Τα παιδιά έτσι κατανοούν τις απλές και σύνθετες μηχανές και τη λειτουργία τους και συγχρόνων αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα των μηχανών και συσκευών που συναντούμε στην καθημερινότητά μας. Επιπλέον μέσα από μια πλειάδα σημαντικών δραστηριοτήτων τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται αλγοριθμικά με τα μαθηματικά να γίνονται πιο ελκυστικά, καθώς αποτελούν μέρος της βιωματικής μάθησης.

Ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία του STEM είναι η εκπαιδευτική ρομποτική όπου τα παιδιά μαθαίνουν να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ρομπότ, μένοντας συνεχώς ενημερωμένα για τις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις.

Το να ασχοληθεί ένα παιδί με τη ρομποτική από μικρή ηλικία προσφέρει σειρά από πλεονεκτήματα. Αναλυτικά, μπορεί να χτίσει βασικές ικανότητες για τη ζωή του, όπως την δημιουργικότητα για την επίλυση προβλημάτων. Σημαντικό σημείο είναι ότι η γνώση αυτή ικανοποιεί την έμφυτη παιδική περιέργεια και χτίζει το ενδιαφέρον του παιδιού στο να κάνει κάτι να λειτουργεί, καλλιεργώντας το πνεύμα της καινοτομίας, της δημιουργικότητας και της επιχειρηματικότητας. Αυτή η ενασχόληση των παιδιών με τα ρομπότ τα κάνουν να κατανοούν και να εμπεδώνουν πολύ καλύτερα τα Μαθηματικά και την Φυσική, καθώς και τον Προγραμματισμό και τη Μηχανολογία.

Οι δύο τελευταίες επιστήμες μπορεί να μη διδάσκονται ακόμα στα σχολεία, αποτελούν όμως γνώσεις που αυτή τη στιγμή έχουν τρομερή ζήτηση στην αγορά εργασίας και βάσει ερευνών αυτή η ζήτηση θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Επίσης η κατανόηση της ρομποτικής από νωρίς, θα δώσει ένα βασικό εφόδιο στο παιδί για το μέλλον και θα του διδάξει ότι η επιστήμη και η τεχνολογία δεν είναι κάτι που πρέπει να φοβάται, αλλά κάτι που αξίζει τον κόπο να «αγκαλιάσει», να διερευνήσει και να το χρησιμοποιήσει προς όφελός του.

Οι περισσότεροι γονείς επιθυμούν όπως τα παιδιά τους να μεγαλώσουν υγιή, έχοντας μια ζωή ευτυχισμένη. Μπορεί να καταφέρουν, μάλιστα, να κάνουν κάποτε σπουδαία πράγματα για την κοινωνία. Η ρομποτική είναι ένα καλό εφόδιο για να ξεκινήσουν.

Το Grammar Institute αφουγκραζόμενο τις σύγχρονες ανάγκες και τον σύγχρονο τρόπο εκπαίδευσης εισήγαγε στο πρόγραμμά του το μάθημα του STEM- Robotics το οποίο αποτελεί το επόμενο βήμα στις μεθόδους διδασκαλίας. Τα παιδιά μέσω του μαθήματος σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ρομπότ πάντα μέσω ενός πρωτοποριακού προγράμματος που προασπίζεται το παιχνίδι και την δημιουργικότητα.

Κατά τη διάρκεια του έτους οι μαθητές θα μάθουν πώς να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν, και να προγραμματίσουν ένα ρομπότ.

Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τουβλάκια (Lego) θα ετοιμάσουν μηχανικές κατασκευές επιλύοντας πραγματικά προβλήματα από το φυσικό κόσμο που τα περιβάλλει. Υπό την άρτια καθοδήγηση του διδακτικού προσωπικού θα δώσουν «ζωή» στις κατασκευές τους μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή αποκτώντας παράλληλα δεξιότητες προγραμματισμού. Στο τέλος του χρόνου, οι μαθητές θα ανταγωνιστούν μεταξύ τους στα πλαίσια πάντα της ευγενούς άμιλλας στον ετήσιο διαγωνισμό ρομποτικής που διοργανώνει το Ινστιτούτο.

Loader