Οι τρείς γραμμές, δεν είναι πλέον trademark της Adidas

Οι τρείς γραμμές, δεν είναι πλέον trademark της Adidas

Δεν είναι παρά ένα «συνηθισμένο σχέδιο» και πως «δεν είναι αρκετά διακριτό στην συνείδηση των ευρωπαίων καταναλωτών».

Οι τρείς γραμμές, δεν είναι πλέον trademark της Adidas

Η Adidas απέτυχε στην προσπάθειά της να διευρύνει την προστασία του εμπορικού της σήματος με τις τρεις γραμμές στην ΕΕ, την ώρα που οι ανταγωνιστές της προσπαθούν να διεισδύσουν στην αγορά υποδημάτων και ρούχων με γραμμές.

(embed:https://www.instagram.com/p/BozrDCnAewh/)

Συγκεκριμένα η Adidas είχε προσπαθήσει να κατοχυρώσει ένα ευρύτερο trademark «για τις τρεις παράλληλες γραμμές ίδιου πλάτους και με ίση απόσταση μεταξύ τους, που εμφανίζονται στα προϊόντα με οποιαδήποτε κατεύθυνση».

Ωστόσο εχθές 19 Ιουνίου 2019, το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανακοίνωσε πως διατηρεί την απόφαση που εξέδωσε το 2016 το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) να ακυρώσει προηγούμενη εγγραφή του εμπορικού σήματος, το οποίο η Adidas είχε καταχωρήσει το 2015 για ρούχα, παπούτσια και καπέλα.

(embed:https://www.instagram.com/p/BmVTL67lCxZ/)

Το 2009 η βελγική εταιρεία υποδημάτων Shoe Branding Europe BBVA είχε καταθέσει αίτηση για να κατοχυρώσει το εμπορικό σήμα με δύο ρίγες, αλλά πέρυσι το ίδιο δικαστήριο είχε αποφανθεί πως το συγκεκριμένο trademark είναι άκυρο, σημειώνοντας πως οι ρίγες έμοιαζαν πολύ με εκείνες της Adidas.

Το 2008 η Shoe Branding αγόρασε την εταιρία Patrick, που ως σήμα έχει δυο γραμμές σε παπούτσια και ρούχα.

Αυτό που χρειαζόταν να αποδείξει η Adidas ήταν πως οι τρεις παράλληλες γραμμές, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης, διαθέτουν «διακριτό χαρακτήρα» στην ΕΕ και πως οι καταναλωτές αναγνωρίζουν αμέσως ένα προϊόν της εταιρίας και μπορούν να το ξεχωρίσουν από προϊόντα άλλων εταιριών.

(embed:https://www.instagram.com/p/BSa9-JKFI3E/)

Ωστόσο το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ είπε σήμερα πως το εμπορικό σήμα με τις τρεις γραμμές δεν είναι παρά ένα «συνηθισμένο σχέδιο» και πως «δεν είναι αρκετά διακριτό στην συνείδηση των ευρωπαίων καταναλωτών ώστε να τυγχάνει νομικής προστασίας».

Μετά την σημερινή εξέλιξη, η Adidas, σχολίασε πως η δικαστική απόφαση δεν επηρεάζει άλλες προστατευμένες χρήσεις του εμπορικού σήματος στην Ευρώπη. «Παρόλο που απογοητευτήκαμε με την απόφαση, συνεχίζουμε να την αξιολογούμε και αναμένουμε την χρήσιμη καθοδήγηση του δικαστηρίου για την προστασία του σήματός μας με τις τρεις γραμμές, που εμφανίζεται στα προϊόντα μας», ανέφερε σε ανακοίνωση.

(embed:https://www.instagram.com/p/BlQn11hFq2H/)

Το δικαστήριο σημείωσε πως η Adidas παρείχε αποδείξεις σχετικά με την χρήση του εμπορικού σήματος σε πέντε χώρες της ΕΕ αλλά όχι σε ολόκληρο το μπλοκ.

Loader