Οι φωνητικά ενεργοποιούμενοι ψηφιακοί βοηθοί κυριαρχούν

Οι φωνητικά ενεργοποιούμενοι ψηφιακοί βοηθοί κυριαρχούν

Η φετινή CES 2019 είναι γεμάτη τέτοιους

Οι φωνητικά ενεργοποιούμενοι ψηφιακοί βοηθοί κυριαρχούν

Οι φωνητικά ενεργοποιούμενοι ψηφιακοί βοηθοί αρχίζουν και γίνονται mainstream. Πάνω από ένας στους τέσσερις Αμερικανούς ενήλικες θα χρησιμοποιήσουν έναν τέτοιο βοηθό του χρόνου, σύμφωνα με την EMarketer Inc., δίνοντάς του εντολές όπως π.χ. η αυξομείωση της έντασης των φωτιστικών, ο χειρισμός της τηλεόρασης και του θερμοστάτη, και η ενεργοποίηση των αρωματικών εσωτερικού χώρου.

Μια πρόσφατη έρευνα γνώμης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όταν κάποιος σκέφτεται να αγοράσει μια έξυπνη οικιακή συσκευή, νοιάζεται λιγότερο για τη μάρκα και περισσότερο για το εάν θα είναι συμβατή με έξυπνα ηχεία που πωλούνται από την Amazon, τη Google και την Apple. Πλέον, υπάρχουν 28.000 αντικείμενα που δουλεύουν με την Alexa, σύμφωνα με την Amazon, από 4.000 που ήταν στις αρχές του 2018. Τον Οκτώβριο, η Google υπερηφανευόταν ότι υπήρχαν 10.000 τέτοιες συμβατές συσκευές.

Οι εταιρείες που θέλουν να διευρύνουν την αγορά έξυπνων οικιακών συσκευών με φωνητική ενεργοποίηση σπεύδουν στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας. Η ετήσια έκθεση τεχνολογίας κυριαρχείται τα τελευταία χρόνια από τις ανακοινώσεις νέων προϊόντων, από αυτοκίνητα έως καθρέφτες μπάνιου, σχεδιασμένων ώστε να χρησιμοποιούν φωνητικό λογισμικό.

Όταν η Amazon παρουσίασε ευρέως το ηχείο Echo το 2015, η εταιρεία ήδη εργαζόταν για να ενθαρρύνει μια σειρά κατασκευαστών hardware να κάνουν τους θερμοστάτες, τα φώτα και τις τηλεοράσεις τους συμβατές με την Alexa. Την επόμενη χρονιά, η Amazon παρουσίασε μια σειρά εργαλείων για προγραμματιστές.

Η Google, η οποία λάνσαρε το δικό της έξυπνο ηχείο το 2016, υιοθέτησε μια παρεμφερή προσέγγιση, προσφέροντας εργαλεία σε προγραμματιστές για τη διασύνδεση με το Google Assistant.

«Όλοι στον κλάδο του smart home ανεβαίνουν στο …άρμα του φωνητικού ελέγχου» λέει ο Brad Russell της εταιρείας ερευνών Parks Associates. «Ξεκινούν με την Amazon, συνεχίζουν με τη Google, και κάποιες φορές δοκιμάζουν και την Apple».

Πάντως, θα χρειαστεί μπόλικο marketing για να πειστούν οι καταναλωτές ότι το να ανοίγεις το φως με φωνητική εντολή είναι πιο πρακτικό από το να πατάς έναν διακόπτη. Επιπλέον, η Apple και η Google θα πρέπει να κάμψουν τους φόβους του κοινού ότι μια συσκευή που ακούει συνεχώς όσους βρίσκονται σε ένα σπίτι θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή για την προσωπική ιδιωτικότητα.

Loader