Fortnite: Πώς έγινε ο «βασιλιάς» των παιχνιδιών

Fortnite: Πώς έγινε ο «βασιλιάς» των παιχνιδιών

Ένα παγκόσμιο φαινόμενο

Fortnite: Πώς έγινε ο «βασιλιάς» των παιχνιδιών

Το Fortnite έφερε την εκτόξευση και της Epic Games, καθώς σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις του Bloomberg, η αξία της εταιρείας που δημιούργησε το δημοφιλές παιχνίδι, υπολογίζεται πλέον στα 8 δις δολάρια. Ένα νούμερο που απέχει έτη φωτός από το 2012 όταν και η Epic Games άξιζε μόλις 825 εκατ. δολάρια.

Πώς ήρθε όμως η εκτόξευση των κερδών ενώ το παιχνίδι διατίθεται δωρεάν στους χρήστες; Η έμπνευση της Epic Games να κάνει το παιχνίδι δωρεάν διαθέσιμο, αφού έβλεπε τις πωλήσεις της να μένουν σταθερές όσο το Fortnite στοίχιζε 40 δολάρια, και να εισάγει τα micro-transactions και να το πάει στο επόμενο επίπεδο.

Στόχος του παιχνιδιού είναι η επιβίωση του παίχτη ανάμεσα στους άλλους χρήστες. Για να επιτευχθεί αυτό πέρα από τις ικανότητες του παίχτη δημιουργείται και η ψυχολογική ανάγκη για νέα εφόδια που θα φέρουν τη νίκη εις βάρος του αντιπάλου και όχι μόνο.

Εκεί ακριβώς είναι και το μυστικό των κερδών για την Epic Games. Οι παίκτες αγοράζουν νέες εμφανίσεις, όπλα – αν και η βία είναι πολύ περιορισμένη για να απευθύνεται και σε νεαρότερα κοινά- και πανηγυρικούς χορούς, όπως και ειδικές αποστολές. Όλα για να αγοραστούν από τους παίκτες χρειάζονται ψηφιακά νομίσματα, ενώ μερικά διατίθενται μόνο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, δημιουργώντας την ανάγκη στους χρήστες να τα αποκτήσουν άμεσα.

Αυτό ακριβώς είναι και το κρυμμένο μυστικό της επιτυχίας του Fortnite το μετέτρεψε στο πιο κερδοφόρο παιχνίδι για το 2018 σύμφωνα με τα στοιχεία της Super Data. Την ίδια στιγμή παιχνίδια σταθμοί όπως το “Red Dead Redemption 2,” και το “Call of Duty” και όλες οι μεγάλες κυκλοφορίες τίτλων κατάφεραν να συγκεντρώσουν μόλις 17,9 δις δολάρια. Ποσό που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο των χρημάτων που ξόδεψαν συνολικά οι παίκτες στα δωρεάν παιχνίδια.

Τα δωρεάν παιχνίδια σαν το Fortnite και εκείνα που παίζονται από τα κινητά αποδεικνύονται ιδιαιτέρως κερδοφόρα στην Ασία με την Super Data να αναφέρει πως το 62% των εξόδων που συμβαίνουν σε ένα παιχνίδι προέρχεται από την ασιατική αγορά. Αυτό συνέβη παρά το μπλοκάρισμα ορισμένων νέων τίτλων παιχνιδιών από την Κίνα, η ασιατική αγορά των mobile παιχνιδιών σημείωσε άνοδο 18% κατά το 2018, ξεπερνώντας Βόρεια Αμερική και Ευρώπη που κυμάνθηκαν στο 13%.

Χαρακτηριστικό της επιτυχίας του Fortnite, είναι πως έχει εκτοξεύσει την αγορά των δωρεάν παιχνιδιών που παίζονται σε κάθε κονσόλα. Όπως αναφέρει η Super Data τα κέρδη τους εκτοξεύτηκαν κατά 458% το 2018 και το Fortnite έγινε το ταχύτερα αναπτυσσόμενο ηλεκτρονικό παιχνίδι στο κόσμο.

Αν και η κουλτούρα των βιντεοπαιχνιδιών δείχνει να παραμένει προς τοπ παρόν στις νέες κυκλοφορίες σημαντικών τίτλων, δωρεάν παιχνίδια όπως το Fortnite κατακτούν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό αγοράς και κερδίζουν όλο και περισσότερα έσοδα. Τόσα έσοδα πλέον που ξεπερνούν και τις παραδοσιακές πλατφόρμες παιχνιδιών, με τους game developers να προσπαθούν να επεκτείνουν ακόμα περισσότερο την βάση κερδών μέσα από το κοινό που παίζει μέσω κινητών.

Το «Fortnite» μαζί με το «League of Legends» και το «Pokemon Go», αποδεικνύονται η ναυαρχίδα των δωρεάν παιχνιδιών με εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο. Αν και διατίθενται δωρεάν στους χρήστες κατάφεραν να συγκεντρώσουν έσοδα ύψους 2,4 δις. δολαρίων.

Σύμφωνα με την Super Data το 34% των αμερικανών παικτών στο Fortnite ξοδεύουν τα χρήματά τους σε αγορές εισόδου για την μάχη, ετήσιες εγγραφές που προσφέρουν ανταποδοτικά οφέλη είτε στη πραγματική ζωή με χρηματικά έπαθλα, ή με εικονικά χρήματα για αγορές μέσα στο παιχνίδι. Κάθε είσοδος σε μάχη στοιχίζει 10 δολάρια και κάθε 10 εβδομάδες βγαίνει ένα νέο «πάσο» που προσφέρει πρόσβαση σε νέα εφόδια μέσα στην αρένα και περισσότερα από όσους παίζουν απλά το παιχνίδι δωρεάν.

Πώς έφτασε να γίνει παγκόσμιο φαινόμενο

Η αισθητική του Fortnite αποτελεί βασικό σημείο της στρατηγικής του για να δημιουργήσει μια ευρεία βάση παικτών. Χρησιμοποιώντας τα καρτουνίστικά γραφικά και την απουσία ρεαλιστικών και βίαιων στοιχείων όπως η εμφάνιση του αίματος, μπορεί και προσελκύει και νεαρότερο κοινό.

Γι αυτό ακριβώς και βλέπουμε να συζητείται το παιχνίδι Fortnite σε όλο τον κόσμο. Από τις αυλές των σχολείων, μέχρι τους εργασιακούς χώρους. Ο καθένας μπορεί να παίξει, και οι γονείς δείχνουν να μην ανησυχούν πως τα παιδιά τους παίζουν ένα βίαιο παιχνίδι, παρά το γεγονός ότι στόχος είναι η επιβίωση ενός και μόνου παίχτη στο τέλος.

Παράλληλα και οι διάσημοι έχουν συνεισφέρει στη ταχύτατη ανάπτυξη του Fortnite, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που μοιράζονται στιγμές τους από το παιχνίδι στους εκατομμύρια ακολούθους τους στα social media. Όλοι πλέον μιλούν για το Fortnite και προσκαλούν όλο και περισσότερο κόσμο να έρθουν και αυτοί στον εικονικό κόσμο του παιχνιδιού.

Όταν ο παίκτης της Εθνικής Γαλλίας, Αντουάν Γκριεζμάν πανηγύρισε το τέρμα που σημείωσε εναντίον της Κροατίας στο τελικό του Μουντιάλ, με ένα χαρακτηριστικό χορό από το Fortnite, το παιχνίδι εκτοξεύτηκε.

Το Fortnite αποτελεί το πιο καυτό παιχνίδι και για το 2019 με τα κέρδη να αναμένονται ακόμα μεγαλύτερα για την Epic Games, θέτοντας την σκηνή του gaming σε νέα επίπεδα, και δημιουργώντας μια νέα τάση που θα βλέπουμε ακόμα πιο έντονη την επιδραστικότητα ενός παιχνιδιού στη πραγματική ζωή…

Loader