Η Zero Waste προτείνει να μην αγοράσουμε κανένα προιόν το 2018

Η Zero Waste προτείνει να μην αγοράσουμε κανένα προιόν το 2018

Η Zero Waste προτείνει να μην αγοράσουμε κανένα προιόν το 2018

Μια έκκληση απευθύνει στους Γάλλους τη νέα χρονιά η οικολογικών αποκλίσεων Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Zéro Waste» (Μηδέν Σκουπίδια): να βγάλουν το 2018 δίχως να αγοράσουν ούτε ένα καινούργιο προϊόν!

Όπως αναφέρει «Το Βήμα» πρόκειται για μια πρόκληση που, όπως σημειώνει η ΜΚΟ, στόχο δεν έχει να πλήξει τις επιχειρήσεις ή το «κεφάλαιο», αλλά να ωθήσει τους καταναλωτές ώστε να μεταβάλουν τις συνήθειές τους κατά τρόπο που θα ωφελεί και τον πλανήτη και την απασχόληση στη Γαλλία.

«Τίποτα το καινούργιο» έχει ονομάσει την καμπάνια της η Οργάνωση, που διατείνεται ότι παλεύει «ενάντια στην παραγωγή σκουπιδιών». Και ενθαρρύνει όσους συμμετέχουν σ' αυτή να ανακαλύψουν εναλλακτικούς τρόπους κατανάλωσης και να ελαττώσουν όσο περισσότερο μπορούν την αγορά καινούργιων προϊόντων, πρακτική που ευθύνεται τα μάλα στην παραγωγή σκουπιδιών.

«Δεν είμαστε φανατικοί του αντικαταναλωτισμού» δηλώνουν και ξεκαθαρίζουν εξαρχής ότι όταν μιλούν για αποφυγή αγοράς καινούργιων προϊόντων δεν εννοούν αποφυγή της αγοράς φρέσκων τροφίμων ή προϊόντων για την προσωπική φροντίδα και την υγιεινή ή επίσης για καλλυντικά - πουθενά στον πλανήτη δεν πωλούνται «σκιές δεύτερα μάτια» ή «κραγιόν δεύτερα χείλη».

Ηδη περί τους 2.500 γάλλους πολίτες (μεταξύ αυτών και εκλεγμένοι βουλευτές ή δημοτικοί άρχοντες) και 300 οργανώσεις στηρίζουν την καμπάνια της «Zéro Waste», όπως αναφέρει η ημερήσια «Le Figaro». Και για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να συμμετάσχουν σ' αυτή έχουν καταρτίσει διάφορους καταλόγους μεταχειρισμένων προϊόντων τα οποία προτείνουν ως εναλλακτικά της αγοράς καινούργιων. «Ούτε ένα καινούργιο»

«Πρόκειται για ηλεκτρικές συσκευές οικιακής χρήσης, για ρούχα, για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, για έπιπλα, για βιβλία... Λύσεις υπάρχουν σε όλους τους τομείς» υπογραμμίζει η Φλορ Μπερλινγκέν, πρόεδρος της ΜΚΟ, η οποία σημειωτέον έχει εξασφαλίσει πόρους από ιδιώτες χρηματοδότες αλλά και από το γαλλικό υπουργείο Οικολογίας και επίσης από την Υπηρεσία Περιβάλλοντος και Περιορισμού της Ενέργειας.

Στους καταλόγους που έδωσε στη δημοσιότητα στο πλαίσιο της καμπάνιας «Ούτε ένα καινούργιο» η «Zéro Waste» προτείνει εταιρείες που παρέχουν στους καταναλωτές λύσεις που αφορούν την ενοικίαση κατοικίας, τη σύναψη δανείων, την αμοιβαία χρήση προϊόντων, τις επισκευές κάθε είδους και βεβαίως τις αγορές μεταχειρισμένων προϊόντων. Η «Figaro» αναφέρει κάποιες από τις εταιρείες αυτές: Geev, Mutum, la boutique en ligne d'Emmaüs, Tale me, Back Market, Gibert jeune, mytroc.fr.

Η «Zéro Waste», η οποία απασχολεί μόνο επτά μισθωτούς υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης, έχει επίσης δημιουργήσει μια ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορηθούν λεπτομέρειες για την καμπάνια «Ούτε ένα καινούργιο». Εχει επίσης δημιουργήσει μια διεύθυνση στο Facebook και ένα εβδομαδιαίο newsletter, όπου προτείνονται καταναλωτικές λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον.

Πηγή

Loader