Η ζέστη δυσκολεύει την μάθηση

Η ζέστη δυσκολεύει την μάθηση

Είναι όμως λύση τα κλιματιστικά;

Η ζέστη δυσκολεύει την μάθηση

Oλοι, ήδη από τα τέλη της άνοιξης, πόσο μάλλον το καλοκαίρι που σφίγγουν οι ζέστες, δυσκολευόμαστε αρκετά να συγκεντρωθούμε και να εργαστούμε σε έναν χώρο με τη θερμοκρασία να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Αλλά μια πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του εθνικού Κέντρου Οικονομικών Ερευνών των ΗΠΑ, εστιάζοντας σε χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες των ΗΠΑ, αποκάλυψε με επιστημονικό τρόπο πως η απουσία κλιματιστικών από τις τάξεις των αμερικανικών σχολείων συνεπάγεται τη μείωση της απόδοσης τους. Υπολογίστηκε πως για κάθε άνοδο της μέσης θερμοκρασίας κατά 0,55 °C, παρατηρείται μια επιδείνωση των μαθησιακών τους ικανοτήτων της τάξης του 1%. Η αρνητική επίπτωση της ζέστης αρχίζει να γίνεται αντιληπτή, όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 21 βαθμούς. Η πτώση στην απόδοση των μαθητών είναι μεγαλύτερη μετά τους 32 βαθμούς και ακόμη πιο αισθητή όταν ο υδράργυρος ξεπερνά τους 38 βαθμούς.

Οι ειδικοί αναγνωρίζουν πως τα κλιματιστικά αποτελούν μια ιδανική λύση καθώς «το πέρασμα από αίθουσες χωρίς κλιματιστικά σε αίθουσες που διαθέτουν, περιορίζει την επίδραση της ζέστης στη μαθησιακή διαδικασία κατά 78%». Αλλά γνωρίζουν επίσης πως το κόστος εγκατάστασης κλιματιστικών σε όλα τα σχολεία των ΗΠΑ θα ήταν ιδιαίτερο υψηλό, επισημαίνει το Quartz, όχι μόνο για τα δημόσια ταμεία αλλά και για το περιβάλλον. Σήμερα, για παράδειγμα, στη Χαβάη, μόλις τέσσερα στα δέκα σχολεία διαθέτουν κλιματιστικά ενώ στο Μιλγουόκι, ακόμα λιγότερα, ούτε δύο στα δέκα (17%.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ: Όσο ανεβαίνει η ζέστη τόσο πέφτουν οι βαθμοί των μαθητών

Υπάρχει, όμως, κάποια άλλη λύση προς όφελος των μαθητών; Ο Τζόσουα Γκούντμαν, καθηγητής στο Χάρβαρντ και επικεφαλής της μελέτης, τάσσεται υπέρ των πιο παραδοσιακών μεθόδων για την αντιμετώπιση των υψηλών θερμοκρασιών. Αντί για την εγκατάσταση περισσότερων κλιματιστικών, ο αμερικανός ειδικός προτείνει φύτευση περισσότερων δέντρων στα προαύλια των σχολείων και γύρω από αυτά αλλά και το σχεδιασμό και την ανέγερση «πράσινων» κτιρίων. Σίγουρα η αίσθηση δροσιάς δεν θα είναι η ίδια και ενδεχομένως τα παιδιά να αποδιοργανωθούν έως έναν ανεκτό βαθμό αλλά θα συμβάλλουν έτσι στην έκλυση λιγότερου διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Loader