Instagram: 20% των προϊόντων που πωλούνται ως γνήσια, δεν είναι

Instagram: 20% των προϊόντων που πωλούνται ως γνήσια, δεν είναι

Eντόπισαν περισσότερους από 50.000 εμπορικούς λογαριασμούς στην πλατφόρμα που πωλούν αποκλειστικά «μαϊμού» προϊόντα

Instagram: 20% των προϊόντων που πωλούνται ως γνήσια, δεν είναι

Απομιμήσεις επώνυμων προϊόντων πωλούνται σωρηδόν και κατά κόρον μέσω Instagram, δημιουργώντας παράπλευρα προβλήματα στους διαχειριστές της σελίδας, αφού χιλιάδες χρήστες πέφτουν καθημερινά θύματα απάτης.

«Μαϊμού» τσάντες Chanel, απομιμήσεις φορεμάτων Gucci και αντιγραφές αθλητικών παπουτσιών Adidas: όλα πωλούνται ως γνήσια και πανάκριβα κομμάτια σε ανυποψίαστους πελάτες.

Σύμφωνα με την έκθεση της εταιρείας Ghost Data (στοιχεία Απριλίου 2019), το 20% όλων των προϊόντων που πωλούνται στο Instagram ως γνήσια είναι απομιμήσεις.

Μάλιστα οι αναλυτές εντόπισαν περισσότερους από 50.000 εμπορικούς λογαριασμούς στην πλατφόρμα που πουλούν αποκλειστικά «μαϊμού» προϊόντα.

Η εξάπλωση της απάτης είναι τρομακτική αν αναλογιστεί κανείς πως, από το 2016, έχει σημειωθεί αύξηση 171%, από τους 20.000 λογαριασμούς που είχαν εντοπιστεί το 2016. Στην πλειονότητα τους, οι απομιμήσεις είναι αντιγραφές ακριβών προϊόντων μόδας και ειδών πολυτελείας.

Εκατομμύρια προσφορές - απατές Fake λογαριασμοί από δήθεν γνωστούς οίκους μόδας, είναι ιδιαιτέρως ενεργοί στο Instagram, έχοντας γεμίσει την πλατφόρμα με περισσότερα από 65 εκατομμύρια παραπλανητικές αγγελίες, προσφορές αναρτήσεις, ανεβάζοντας περίπου 1,6 εκατομμύρια Insta-stories κάθε μήνα.

Υπολογίζεται πως τα ετήσια έσοδα από τις πωλήσεις απομιμήσεων, παγκοσμίως, ξεπερνούν τα 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση.

Η διαδικτυακή αγορά μεγαλώνει με ταχύτατους ρυθμούς και το πρόβλημα απασχολεί πλέον τις κυβερνήσεις των κρατών. Στις ΗΠΑ, ο Λευκός Οίκος ενεργοποιεί μία σειρά από υπηρεσίες και οργανισμούς, που στους επόμενους μήνες θα καταστρώσουν ένα λεπτομερές σχέδιο για την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου απομιμήσεων.

Οι ετήσιες απώλειες των μεγάλων οίκων μόδας - μόνο από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις - εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 30,3 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι πιο δημοφιλείς, ακριβές (και περιζήτητες) μάρκες όπως οι Louis Vuitton, Chanel, Gucci, Nike, Fendi και Balenciaga.

Πέρα όμως από τη ζημιά στη φήμη και την αξιοπιστία των γνωστών εταιρειών, η ανησυχία εντείνεται και για έναν ακόμα λόγο, ίσως πιο σοβαρό, αφού εκτιμάται ότι πολλά από αυτά τα δισεκατομμύρια του παραεμπορίου χρηματοδοτούν τρομοκρατικές οργανώσεις και δραστηριότητες εγκληματιών.

Το πρόβλημα φυσικά δεν εντοπίζεται μόνο στο Instagram αφού οι ίδιοι απατεώνες δραστηριοποιούνται σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες και δέχονται πληρωμές μέσω WeChat, PayPal, και Venmo, κάτω από το «ραντάρ» των ελεγκτικών αρχών.

Loader