Κρέας με φυτική προέλευση: Μία αναδυόμενη αγορά

Κρέας με φυτική προέλευση: Μία αναδυόμενη αγορά

Η μάχη για το φυτικό... «κρέας»

Κρέας με φυτική προέλευση: Μία αναδυόμενη αγορά

Δυο Startups από την απέναντι όχθη του Ατλαντικού ανταγωνίζονται για να πλασαριστούν σε μια αγορά που δείχνει να έχει μεγάλες προοπτικές: αυτή του κρέατος με φυτική προέλευση!

Η πιο παλιά στο χώρο είναι η Beyond Meat με έδρα το Los Angeles μια και ιδρύθηκε το 2009 από τον Ethan Brown και μπήκε πρόσφατα στο χρηματιστήριο, με εξαιρετικές επιδόσεις μάλιστα.

H δεύτερη είναι η Impossible Foods η οποία ιδρύθηκε το 2011 στο San Francisco από τους Monte Casino και Patrick Brown.

H Beyond Meat είναι πλέον μονόκερος με τη μετοχή της να εκτοξεύεται στις πρώτες διαπραγματεύσεις στο NASDAQ στα 63 δολάρια από τα 25 που ήταν η τιμή εισόδου. Αν και λειτουργεί ακόμα με ζημιές, αυξάνει συνεχώς τα έσοδά της και μειώνει τις ζημιές. Ο βασικός υποστηρικτής της ήταν και είναι η Kleiner Perkinks, η General Mills, η Tyson Foods αλλά και ο Leonardo DiCaprio, ο οποίος επενδύει σε οικολογικές Startups.

Η Beyond Meat παράγει ειδικές πρωτεΐνες από φυτά οι οποίες μιμούνται σχεδόν απόλυτα τις ζωικές, τόσο στην εμφάνιση και ειδικά στη γεύση με τον στόχο να είναι η ποιοτική παγκόσμια διατροφή, η καλή υγεία, η θετική επίδραση στην αλλαγή του κλίματος αλλά και να προστατευθούν τα ζώα, σύμφωνα με την εταιρεία.

Τα προϊόντα της κυκλοφορούν σε πάνω από 30.000 καταστήματα και γνωστές αλυσίδες εστιατορίων στις Η.Π.Α., συμπεριλαμβανομένων των Fridays και DelTaco, και περιλαμβάνουν Burger, λουκάνικα και άλλα.

H Impossible Foods έχει σηκώσει περίπου 400 εκατ. δολάρια μέχρι σήμερα από εταιρείες όπως η UBS και η Temasek Holdings αλλά και τον Bill Gates.

Και αυτή δίνει έμφαση στον περιβαλλοντολογικό αντίκτυπο που έχει η μείωση της εκτροφής ζώων που προορίζονται για σφαγή και στην πρόσφατη CES έκανε μεγάλη εντύπωση με το Impossible Burger 2.0 κερδίζοντας τον τίτλο του καλύτερου «τεχνολογικού» προϊόντος μια και όπως αναφέρουν οι μαρτυρίες δεν μπορούσε να ξεχωρίσει από το κρέας, τόσο σε γεύση όσο και σε εμφάνιση.

H Impossible Foods συνεργάζεται με την Burger King με ένα πρόσφατο διαφημιστικό μάλιστα να δείχνει πελάτες της αλυσίδας να μην έχουν καταλάβει ότι το burger που μόλις έφαγαν είχε φυτική προέλευση.

Σύμφωνα με πρόσφατη συνέντευξη του ιδρυτή της Impossible Foods η εταιρεία αυτή τη περίοδο δουλεύει για το «ιερό δισκοπότηρο» του φυτικού κρέατος: την μπριζόλα! «Σε αντίθεση με τις αγελάδες, το κρέας της Impossoble Foods βελτιώνεται μέρα με την ημέρα» ανέφερε ο Patrick Brown. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια μεγάλη πρόκληση, για πολλούς ακατόρθωτη.

Ένα θέμα στην συγκεκριμένη αγορά είναι το κατά πόσο μπορεί να κλιμακωθεί η παραγωγή αλλά και να καταφέρουν να μπουν οι παίκτες στα εστιατόρια αλλά και σε περισσότερα σημεία πώλησης.

Βέβαια το γεγονός ότι το 2019 χαρακτηρίζεται από πολλούς σαν το έτος των Vegan μόνο θετικά μπορεί να συνεισφέρει σε αυτούς τους στόχους.

Πηγή

Loader