Οι ψηφιακές τράπεζες αντιγράφουν τις παραδοσιακές

Οι ψηφιακές τράπεζες αντιγράφουν τις παραδοσιακές

Τελικά δεν είναι όλα ρόδινα

Οι ψηφιακές τράπεζες αντιγράφουν τις παραδοσιακές

Για πολύ καιρό ψηφιακές τράπεζες, όπως η Monzo και η Starling γελούσαν με την προοπτική οι παραδοσιακές τράπεζες της "high street" να κυνηγήσουν τους ψηφιακούς τους πελάτες.

"Είναι σαν να κάνουν πατινάζ πίσω από το δίσκο του χόκεϊ", είχε πει ο CEO της Monzo, Tom Blomfield, τον Οκτώβριο στο Forbes όταν ρωτήθηκε για τις παραδοσιακές τράπεζες. "Νομίζουν ότι αν προσθέσουν χαρακτηριστικά όπως το πάγωμα και το ξεπάγωμα των καρτών ή τις τοποθεσίες των συνεργαζόμενων εταιρειών θα έχουν ό,τι έχει και η Monzo".

"Αλλά αυτό έχει να κάνει με το πού βρίσκεται τώρα ο δίσκος, εγώ σκέφτομαι προς τα πού κατευθύνεται ο δίσκος".

Τις τελευταίες εβδομάδες, όμως, φαίνεται ότι ο δίσκος κατευθύνεται προς την "high street".

Την περασμένη εβδομάδα, η ψηφιακή τράπεζα Starling ανακοίνωσε μια συνεργασία με το δίκτυο των 11.500 ταχυδρομείων στο Ηνωμένο Βασίλειο, προσφέροντας στους πελάτες της υπηρεσίες κατάθεσης χρημάτων στην high street.

"Ο κόσμος μας είναι πλέον πιο ψηφιακός από ποτέ, ειδικά όταν πρόκειται για τραπεζικές συναλλαγές, αλλά αναγνωρίζουμε ότι η δυνατότητα να καταθέτεις μετρητά στον τραπεζικό λογαριασμό σου είναι σημαντική για πολλούς πελάτες και επιχειρήσεις μας", γράφει η εταιρεία.

Οι πελάτες της Starling με ατομικούς ή κοινούς λογαριασμούς μπορούν τώρα να κάνουν δωρεάν καταθέσεις στους λογαριασμούς τους, ενώ οι επιχειρηματικοί πελάτες μπορούν να καταθέσουν έως και 1.000 στερλίνες έναντι προμήθειας 3 στερλίνων ή και μεγαλύτερο ποσό με χρέωση 0,3%.

Και η Starling δεν είναι η μόνη. Η Monzo αποκάλυψε χθες τη συνεργασία της με την PayPoint – έναν βρετανικό πάροχο υπηρεσιών πληρωμών για καταστήματα- στο πλαίσιο της οποίας θα επιτρέπει τις καταθέσεις ύψους έως 300 στερλίνων έναντι αμοιβής 1 στερλίνας.

Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται καταραμένα για την ψηφιακή φύση της ζωής που υποτίθεται ότι πρέπει να ζούμε, αλλά αν ρίξετε μια ματιά σε όλη την Ευρώπη, είναι στην πραγματικότητα η Monzo και η Starling που αγωνίζονται να φτάσουν τις άλλες.

Η Nickel είναι μια γαλλική ψηφιακή τράπεζα που ιδρύθηκε το 2014.

Η ξεχωριστή της προσέγγιση δεν ήταν μια εφαρμογή ή μια πολύχρωμη χρεωστική κάρτα, αλλά η συνεργασία της με τα 1,4 εκατομμύρια καταστήματα πώλησης καπνού της Γαλλίας που επιτρέπει στον κόσμο να καταθέτει και να σηκώνει μετρητά.

Σε μόλις τέσσερα χρόνια, η Nickel πέτυχε εκρηκτική ανάπτυξη φτάνοντας τους πάνω από ένα εκατομμύριο κάτοχους λογαριασμών ενώ εξαγοράστηκε πέρυσι από την BNP Paribas.

Και ας μην ξεχνάμε την Metro Bank, την πρώτη αμφισβητούμενη τράπεζα του Ηνωμένου Βασιλείου όταν ξεκίνησε το 2010, η οποία έχει γίνει μια επιχείρηση αξίας 2 δισ. στερλίνων (2,57 δισ. δολ.) με δίκτυο 59 καταστημάτων στην high street.

Ή την Handelsbanken, τη σουηδική τράπεζα της οποίας το δίκτυο 200 υποκαταστημάτων στη Βρετανία αξιολογείται σταθερά ως το καλύτερο τραπεζικό δίκτυο της Βρετανίας με κριτήριο την ικανοποίηση του πελάτη στην προσωπική και επιχειρηματική τραπεζική.

Οι οπαδοί της ψηφιακής εποχής, μπορεί να εκθειάζουν τις αρετές των εφαρμογών και των ψηφιακών υπηρεσιών, αλλά η αλήθεια είναι ότι για τα εκατομμύρια των Βρετανών που δεν έχουν πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες η high street παραμένει σημαντική και οι έξυπνες τράπεζες αρπάζουν την ευκαιρία.

Loader