Πώς βγάζουν δισεκατομμύρια τα «δωρεάν» βιντεοπαιχνίδια
Τα χρήματα που χάνουν από την πώληση τα βγάζουν από αλλού στο… 100πλάσιο
Τα έσοδα της βιομηχανίας των video games έφτασαν τα 87,7 δισ. δολάρια το 2018, και για το 80% αυτού του ιλιγγιώδους ποσού ευθύνονται τα παιχνίδια free-to-play, δηλαδή αυτά που διατίθενται δωρεάν.
Πρώτο με διαφορά είναι το «Fortnite» της Epic Games, που με έσοδα 2,4 δισ. δολάρια έγινε το πιο κερδοφόρο παιχνίδι όλων των εποχών. Πώς το κατάφερε; Με αγορές εντός παιχνιδιού, κάποιες περισσότερο διακοσμητικές (στολές για τους παίκτες), άλλες πιο ουσιαστικές (battle passes, που δίνουν έξτρα αντικείμενα, απαραίτητα για την ολοκλήρωση συγκεκριμένων αποστολών). Αλλά και με το μεγάλο εύρος κοινού, καθώς είναι διαθέσιμο σε κάθε είδους πλατφόρμα (υπολογιστές, παιχνιδομηχανές, κινητά).
Από τα premium παιχνίδια, εκείνα δηλαδή που πωλούνται σε φυσικά ή online καταστήματα και πλατφόρμες, το μοναδικό που ξεπέρασε το δισεκατομμύριο σε κέρδη ήταν το «PlayerUnknown’s Battlegrounds» της Blue Hole με 1,035 δισ. δολάρια. Ένα παιχνίδι τύπου battle royale ακριβώς όπως και το «Fortnite» – μάλιστα η Bluehole είχε κάνει μήνυση στην Epic Games κατηγορώντας την για αντιγραφή.
Αρκετά πιο κάτω στη συγκεκριμένη λίστα ήταν το «FIFA 18» (830 εκατ. δολάρια), το «Red Dead Redemption 2» (732 εκατ.) και το «Call of Duty: Black Ops III» (732 εκατ.).
Ενώνοντας τις λίστες για τα free-to-play και τα premium παιχνίδια που έδωσε στη δημοσιότητα το SuperData της Nielsen, η λίστα με τα 10 πιο κερδοφόρα παιχνίδια του 2018 διαμορφώνεται ως εξής: