Το Facebook σταματάει να συνεργάζεται με κόμματα για καμπάνιες
Το Facebook δεν θα διαθέτει πλέον υπαλλήλους της εταιρείας του στα γραφεία πολιτικών εκστρατειών κατά τη διάρκεια των εκλογών
Το κοινωνικό δίκτυο προσέφερε μεταξύ των υπηρεσιών του και εξειδικευμένο προσωπικό σε πολιτικές εκστρατείες με στόχο να βοηθήσουν διαφημιστικές καμπάνιες.
Η συζήτηση για το ρόλο του Facebook στην πολιτική, και δη τις αμερικανικές εκλογές, δεν είναι καινούργια, αλλά ως προς τον τομέα αυτό, άνοιξε όταν ο διευθυντής της ψηφιακής καμπάνιας του Trump για τις προεδρικές εκλογές του 2016 δήλωσε ότι η βοήθεια του Facebook ήταν πολύτιμη για τη νίκη.
Το Facebook δήλωσε ότι είχε προσφέρει και στην Hilary Clinton την ίδια υποστήριξη, αλλά εκείνη την είχε αρνηθεί. Το κοινωνικό δίκτυο είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος φορέας διαφήμισης μέσω διαδικτύου, μετά την Google. Αναλυτές εκτιμούν πως καθώς τον τελευταίο χρόνο έχει να αντιμετωπίσει αρκετά ανοιχτά μέτωπα, κάνει λίγο πίσω από την ανάμειξή του στην πολιτική ενόψει και των ενδιάμεσων αμερικανικών εκλογών του Νοεμβρίου.
Επίσης, η Google και το Twitter προσφέρουν εξειδικευμένες συμβουλές σε πολιτικές εκστρατείες, αλλά δεν έχουν δηλώσει ότι θα τερματίσουν την πρακτική. Το Facebook δήλωσε ότι θα προσφέρει ανοιχτά και δωρεάν διαφημιστικές συμβουλές σε όλα τα πολιτικά κόμματα μέσω της ιστοσελίδας του.
Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα του Bloomberg, η εκστρατεία του Trump δαπάνησε 44 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις στο Facebook από τον Ιούνιο έως τον Νοέμβριο του 2016, σε σύγκριση με τα 28 εκατομμύρια δολάρια από την εκστρατεία της Hilary Clinton.
Αίσθηση είχε προκαλέσει το καλοκαίρι η είδηση πως λίγες μέρες μετά τη νίκη του Donald Trump, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Mark Zuckerberg τηλεφώνησε στο νέο πρόεδρο. Η κλήση αυτή δεν είχε γνωστοποιηθεί από καμία πλευρά και η είδηση δεν μεταδόθηκε διεθνώς, αλλά ούτε και στις ΗΠΑ, όπως έγινε για αντίστοιχες περιπτώσεις επιχειρηματιών.
Το BuzzFeed News, που έφερε στο φως το τηλεφώνημα, αναφέρει πως ο Zuckerberg συνεχάρη τον Trump για τη νίκη και την επιτυχημένη εκστρατεία εκατομμυρίων δολαρίων που φιλοξενήθηκε στο Facebook.
Η ιστοσελίδα έκανε λόγο για τρεις πηγές, ανώνυμες, αλλά όπως ισχυρίζεται έγκυρες, πίσω από τις πληροφορίες.
Ενώ το Facebook ήταν απρόθυμο να αναγνωρίσει δημόσια το πόσο χρησιμοποίησε το κοινωνικό δίκτυο ο Trump στην προεκλογική του εκστρατεία, εσωτερικά τη θεωρούν ως μία από τις πιο επιτυχημένες χρήσεις της ισχυρής διαφημιστικής πλατφόρμας της εταιρείας.
Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει πως τα έγγραφα και οι αναλύσεις που έλαβε το Facebook δείχνουν ότι ο κολοσσός των social media χαρακτηρίζει ως «πρωτοπόρο» στο marketing του Facebook τη στρατηγική του Trump. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Facebook μελέτησε τις μεθόδους για να βελτιώσει περαιτέρω ένα μοντέλο marketing που ονομάζεται "Test, Learn, Adapt" (TLA), το οποίο χρησιμοποιεί σήμερα για να αξιολογήσει τη δική του διαφήμιση.