Σε mall της Σλοβενίας, πειράματα για βελτίωση τεχνολογιών αιχμής

Σε mall της Σλοβενίας, πειράματα για βελτίωση τεχνολογιών αιχμής

Το AV Living Lab έχει διαχειριστεί 30 δοκιμές στο εμπορικό κέντρο για εταιρείες που ελπίζουν να αναπτύξουν τεχνολογίες αιχμής

Σε mall της Σλοβενίας, πειράματα για βελτίωση τεχνολογιών αιχμής

Υπάρχει ένα εμπορικό κέντρο στα όρια της πόλης της Λιουμπλιάνα, στη Σλοβενία, που μοιάζει με κάθε άλλο εμπορικό κέντρο σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή πόλη. Όμως, διαφέρει ως προς μία σημαντική πτυχή: το BTC City, όπως ονομάζεται ο χώρος, αποτελεί μέρος ενός πειράματος που στοχεύει στην αλλαγή του τρόπου ζωής μας.

Το συγκρότημα κτιρίων, που περιλαμβάνει καταστήματα, εστιατόρια, γραφεία, έναν κινηματογράφο και ένα θαλάσσιο πάρκο, διαθέτει ένα τεράστιο δίκτυο αισθητήρων και βιντεοκαμερών. Και θα αποτελέσει ένα πεδίο δοκιμών για μια σειρά αναδυόμενων τεχνολογιών.

Το AV Living Lab – έτσι ονομάζεται το συγκεκριμένο ψηφιακό οικοσύστημα – έχει διαχειριστεί 30 δοκιμές στο εμπορικό κέντρο για εταιρείες όπως η Google και η Toyota που ελπίζουν να αναπτύξουν τεχνολογίες αιχμής. Αλλά για να το κάνουν, πρέπει να καταλάβουν το πώς ζουν οι πραγματικοί άνθρωποι τις καθημερινές τους ζωές.

Κάθε φορά που οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον χώρο στάθμευσης, αγοράζουν ένα σάντουιτς, ή πηγαίνουν στο γυμναστήριο, ένα εκτεταμένο σύστημα ψηφιακής παρακολούθησης συλλέγει τα δεδομένα και τα επεξεργάζεται έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να δοκιμάζουν και να βελτιώνουν την τεχνολογία τους.

Το ευρύ αυτό αστικό πείραμα, το οποίο ανήκει στον σλοβένικο όμιλο διαχείρισης ακίνητων BTC, προσελκύει επιχειρήσεις από τομείς όπως η ενέργεια, το λιανεμπόριο και ο τραπεζικός τομέας. Και χρεώνει τις εταιρείες χρήματα για πρόσβαση στην ψηφιακή του υποδομή και σε κοινό σε πραγματικό χρόνο.

Το AV Living Lab ακολουθεί τους αυστηρούς κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και καλεί τους επισκέπτες του να συμβάλλουν στον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό νέων τεχνολογιών. Για την τεχνολογία που βασίζεται σε εφαρμογές, οι πελάτες πρέπει να κάνουν το σχετικό opt-in ώστε το lab να αρχίσει να συλλέγει προσωπικά δεδομένα. Τα δεδομένα σχετικά με τις κυκλοφοριακές τάσεις και την πυκνότητα των πεζών, για παράδειγμα, είναι ανώνυμα στην πηγή.

«Στο παρελθόν, η έρευνα και η ανάπτυξη λάμβανε χώρα πίσω από κλειστές πόρτες», επεσήμανε ο επικεφαλής τεχνολογίας του AV Living, Radovan Sernec, «ενώ σήμερα είναι σαφές ότι οι λύσεις πρέπει να δοκιμάζονται σε ένα ζωντανό περιβάλλον το συντομότερο δυνατόν».

Η ιδέα της ύπαρξης ψηφιακών υποδομών εντός των ορίων της πόλης δεν έχει υλοποιηθεί μόνο στη Σλοβενία. Το Smart Mobility Living Lab στο Λονδίνο και το Smart City στη Βαρκελώνη «επωάζουν» τεχνολογίες μεταφορών και Διαδικτύου των Πραγμάτων εδώ και πολλά χρόνια.

Εν τω μεταξύ, η Sidewalk Labs, η οποία ανήκει στη μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, κατασκευάζει μια έξυπνη γειτονιά γεμάτη αισθητήρες στην προκυμαία του Τορόντο. Το έργο θα προσπαθήσει να δώσει καινοτόμες λύσεις σε προκλήσεις που αφορούν τομείς όπως οι μεταφορές και η στέγαση.

Φυσικά, ορισμένα από τα έργα έχουν προκαλέσει αντιδράσεις καθώς οι εταιρείες επεκτείνουν πλέον την επιρροή τους και εκτός του διαδικτύου. Η Καναδική Ένωση Πολιτικών Ελευθεριών έχει υποβάλλει αγωγή σε σχέση με τα σχέδια της Sidewalk Labs, υποστηρίζοντας ότι τα δεδομένα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη στόχευση της διαφήμισης και την άσκηση επιρροής στους ψηφοφόρους.

«Δεν υπάρχει καμία ιδιωτικότητα στις έξυπνες πόλεις» δηλώνει ο Anthony Townsend, ειδικός αστικού σχεδιασμού με έδρα στη Νέα Υόρκη. «Οι άνθρωποι είναι ινδικά χοιρίδια που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση της αγοράς για νέες τεχνολογίες».

Loader