The Great Women: Margaret H. Georgiadis

The Great Women: Margaret H. Georgiadis

Πρώην CEO της Mattel

The Great Women: Margaret H. Georgiadis

Με πολύχρονη και σημαντική επαγγελματική εμπειρία σε θέσεις-κλειδιά μεγάλων επιχειρηματικών κολοσσών, η Margaret Georgiadis, αναλαμβάνει μια ακόμη «ηλεκτρική καρέκλα», αυτή του CEO στη παιχνιδοβιομηχανία Mattel, με την ελπίδα να φέρει την επανάσταση της τεχνολογίας στον ευαίσθητο χώρο του παιχνιδιού.

Η Georgiadis, έχει υπηρετήσει σε μια σειρά από σημαντικά πόστα μεγάλων εταιρειών. Από τις προηγούμενες εργασίες της, ξεχωρίζουν τα 4 χρόνια στην Discover Financial Services, όπου ήταν εκτελεστική αντιπρόεδρος για τον κλάδο πιστωτικών καρτών και επικεφαλής του γραφείου marketing καθώς και τα 15 χρόνια ως συνέταιρος στην McKinsey and Company.

Στη συνέχεια, ανέλαβε την προεδρία της αμερικανικής Google το 2011, αμέσως μετά το πόστο της ως Chief Operating Officer της Groupon και ήταν επικεφαλής του προγράμματος Women@Google που προωθούσε την εκπαίδευση σε κορίτσια.

Η Georgiadis είχε αντικαταστήσει τον Christopher A. Sinclair, έναν έμπειρο CEO που ήταν χρόνια μέλος του ΔΣ της Mattel.

Η εταιρία Mattel είναι η παγκόσμια ηγέτιδα που δραστηριοποιείται στο χώρο της σχεδίασης, κατασκευής και πώλησης παιχνιδιών. Ιδρύθηκε το 1945 από τους Harold Matson και Elliot Handler. Από τον συνδυασμό των ονομάτων Matson και Elliot προήλθε η ονομασία της εταιρείας.

Η Mattel ξεκίνησε ως εργαστήρι κατασκευής κορνιζών για φωτογραφίες. Πολύ σύντομα όμως ο Elliot Handler είχε την ιδέα να κατασκευάζει έπιπλα για κούκλες από υπολείμματα κορνιζών, στρέφοντας το ενδιαφέρον της εταιρίας στον τομέα των παιχνιδιών. Λίγο αργότερα, ο Elliot και η Ruth Handler αναλαμβάνουν αποκλειστικά την εταιρεία, η δραστηριότητα της οποίας, περιορίζεται στην κατασκευή παιχνιδιών.

Το 1955, η εταιρεία κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα της, προωθώντας στην αγορά την παιδική κιθάρα "Mouseguitar" μέσα από το τηλεοπτικό show "Mickey Mouse". Χρονιά σταθμός για τη Mattel ήταν το 1959, όπου παρουσίασε την κούκλα "Barbie" και κατέκτησε ένα σημαντικό μερίδιο του καταναλωτικού κοινού στην παγκόσμια αγορά παιχνιδιών.

Ακολούθησαν επίσης μεγάλες επιτυχίες, όπως η παρουσίαση των "Hot Wheels" (1968 μινιατούρες αυτοκινήτων) και της σειράς "Ήρωες της Disney" (1988).

Στην αναρρίχηση της Mattel στην παγκόσμια κατάταξη βοήθησαν οι συγχωνεύσεις της με την Fisher-Price, πρώτη στον τομέα βρεφικών και προσχολικών παιχνιδιών, καθώς και με την Tyco-Toys, κατασκευάστρια των αυτοκινήτων μινιατούρες Matchbox.

Σήμερα η Mattel κατέχει την πρωτιά στον χώρο των παιχνιδιών και των παιδικών προϊόντων, δραστηριοποιείται σε 150 χώρες, έχει γραφεία και εγκαταστάσεις σε 42 από αυτές και απασχολεί περισσότερους από 30.000 εργαζόμενους.

Τον Μάιο του 1987 αναγγέλλεται η έναρξη της δραστηριότητας της Mattel Α.Ε.Β.Ε. στην ελληνική αγορά. Σήμερα, η Mattel Southeast Europe / Mattel Α.Ε.Β.Ε. έχει αναλάβει την προώθηση των παιχνιδιών στην Ελλάδα, Κύπρο, Τουρκία και Βουλγαρία μέσω ενός δικτύου διανομής, που αποτελείται κυρίως από καταστήματα παιχνιδιών, supermarkets και cash & carry shops.

Πριν από κάποιο καιρό, η εταιρεία Mattel, λανσάρισε στην αγορά κούκλες Barbie με διαφορετικούς σωματότυπους που απέχουν από την πλαστική τελειότητα καθώς και με διαφορετικές αποχρώσεις δέρματος. Η διαφορετικότητα ήρθε στην Mattel κάτω από τις εντολές του CEO Sinclair που κλήθηκε να βελτιώσει τα μεγέθη της εταιρείας.

Ο Steve Pasierb, πρόεδρος και CEO της Ένωσης Βιομηχανιών Παιχνιδιών, είχε αναφέρει:

«Η βιομηχανία παιχνιδιών είναι παρόμοια με εκείνη της μόδας από την άποψη πως ότι είναι trendy τη μία χρονιά, την επόμενη είναι εντελώς ξεχασμένο», ανέφερε o Pasierb. «Και σε αυτό ακριβώς θα είναι χρήσιμη η Georgiadis καθώς η θητεία της σε εταιρείες τεχνολογίας αλλά και στις πωλήσεις και το marketing, την καθιστούν ιδανική για τη Mattel», συμπλήρωσε.

«Θα καταλάβει με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο πως είναι να φτιάχνεις παιχνίδια σωστά και συνάμα να είναι και διασκεδαστικά» ανέφερε ο Pasierb.

Ωστόσο συμπληρώνουν, πως το να φτιάξεις το επόμενο επιτυχημένο παιχνίδι, δεν αρκεί για να προχωρήσει μπροστά η Mattel. Οι κατασκευαστές παιχνιδιών θα πρέπει να ακολουθήσουν τις τάσεις της εποχής, όπως η εικονική πραγματικότητα προκειμένου να αναβαθμίσουν τα σημερινά παιχνίδια και να τα κάνουν ελκυστικά στα παιδιά. Μια δουλειά ιδιαίτερα απαιτητική και δύσκολη!

Η Georgiadis, ανέλαβε το τιμόνι της εταιρείας για 14 μήνες, μέχρι που αποφάσισε να αναλάβει την εταιρεία που βρίσκεται πίσω από την Ancestry.com. Τώρα θα την αντικαταστήσει η Ynon Kreiz, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Μattel, που όμως θα συνεχίσει το έργο και το όραμα της Margo Georgiadis!

Loader