Όχι αδερφοί, η ποινική δίωξη του Μόρφου ΔΕΝ είναι λύση

Όχι αδερφοί, η ποινική δίωξη του Μόρφου ΔΕΝ είναι λύση

Όχι αδερφοί, η ποινική δίωξη του Μόρφου ΔΕΝ είναι λύση
Θυμήθηκε ο Γενικός Εισαγγελέας τον αντιρατσιστικό νόμο και γίναμε όπως το κήρυγμα του Νεόφυτου: Κώλος!

Στην αρχή γελάσαμε με την “επιστημονική” σύνδεση ομοφυλοφιλίας και πρωκτικού σεξ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Τρολάραμε ανελέητα στο άκουσμα ότι φταίνε οι πρόσφυγες του ‘74 που αλλοίωσαν τα χρηστά ήθη της κυπριακής υπαίθρου και οι νέοι δεν μένουν παρθένοι μέχρι το γάμο. Η κατάσταση άρχισε να σκοτεινιάζει όταν είπε ανοιχτά ότι οι γκέι βγάζουν μία χαρακτηριστική μπόχα και ξέφυγε τελείως με την εξωφρενική, παράλογη και ξεδιάντροπη (link (τον οποίο συγχωρεί πανεύκολα) με τους υποστηρικτές των εκτρώσεων (που είναι ασυγχώρητοι). Ναι, μπορεί ο Μητροπολίτης Μόρφου ν’ ακούγεται λες και καίει παραισθησιογόνα στο θυμιατό του, όμως την αρχική πλάκα και το τρολάρισμα γρήγορα διαδέχθηκαν η οργή, το βρισίδι, οι κατάρες και τώρα η διερεύνηση της υπόθεσης για οποιαδήποτε ποινικά αδικήματα (link.

Που είναι φυσικά ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί.

Μια πιθανή ποινική δίωξη του Νεόφυτου είναι εκτός από άστοχη και επικίνδυνη για την ελευθερία του λόγου, είναι καθ’ όλα υποκριτική γιατί εάν πραγματικά ήθελε κάποιος να χώσει ιεράρχη στη φυλακή για ρητορική μίσους ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος θα λειτουργούσε στο παρεκκλήσι των Κεντρικών Φυλακών εδώ και χρόνια. Όταν όμως ο Προκαθήμενος αποκαλούσε τους γκέι “ξετσίπωτους” και ανακοίνωνε ότι θα κάνει δικά του σχολεία μόνο για “φυσιολογικούς” μαθητές ο Γενικός Εισαγγελέας δεν ασχολήθηκε καν παρά την (παρόμοια με τώρα) κατακραυγή - ούτε μισή δήλωση. Βλέπετε μιλάμε για τον big boss, τον CEO της Ιεράς Τράπεζας όχι έναν τριτοκλασάτο μητροπολίτη κι αυτόν εμφανώς σαλεμένο όπως ο Μόρφου που μπορούμε να του πουλήσουμε λίγη γενικοεισαγγελική μαγκιά εκ του ασφαλούς (και να μετατοπίσουμε λίγο και τη συζήτηση από τα ρεζιλίκια με Πολυβίου).

Η ποινικοποίηση του ελεύθερου λόγου δεν είναι λύση. Ποτέ δεν ήταν και ποτέ δεν θα’ ναι. Με εξαίρεση περιπτώσεις όπου κάποιος υποκινεί το μίσος και τη βία (όπως ο σιχαμερός Καλαβρύτων Αμβρόσιος) ή απειλεί τη ζωή ή τη σωματική ακεραιότητα του άλλου, πρέπει να μάθουμε να είμαστε πιο ανεκτικοί απέναντι σε ό,τι δεν μας βρίσκει σύμφωνους ακόμα κι όταν είναι χυδαίο, βλάσφημο, ρατσιστικό, σεξιστικό ή ξερωγωτί. Σύμφωνοι ότι υπάρχει ο αντιρατσιστικός νόμος κι από τη στιγμή που είναι νόμος του κράτους πρέπει να εφαρμόζεται και να διώκονται όσοι τον παραβιάζουν αλλά ας μην γελιόμαστε και μεταξύ μας, γνωρίζουμε πολύ καλά πως είναι διακοσμητικός και διάτρητος. Δεν είμαι νομικός (μόνο στο επίθετο) αλλά φαντάζομαι για να καταδικαστεί κάποιος βάσει αυτού του νόμου πρέπει να αποδειχθεί πέραν πάσης αμφιβολίας πως ο λόγος του ήταν ρατσιστικός και... good luck with that στο νησί όπου μεγάλη μερίδα του πληθυσμού δεν αντιλαμβάνεται καν τον ρατσισμό ως γαμημένη έννοια!

Ναι όσα είπε ο Μόρφου είναι κατάπτυστα αλλά ας μην ξεχνάμε ότι δεν τα βγάζει απ’ το μυαλό του ούτε τα είδε όραμα μετά από κακό τριπάκι (αν ίσχυε αυτό πιστέψτε με δεν θα έχανα κήρυγμά του όπου προφανώς μοιράζουν μπράουνις κάνναβης) απλά μεταφέρει στο ποίμνιο μία πιο, ας την πούμε, τραχιά και εκλαϊκευμένη βερσιόν του μισογυνικού, ρατσιστικού και ομοφοβικού λόγου μεγάλων πατέρων της Εκκλησίας όπως ο Χρυσόστομος, ο Μέγας Βασίλειος, ο Κοσμάς ο Αιτωλός αλλά και σύγχρονων Αγίων όπως ο Πορφύριος και ο Παϊσιος που δεν φημίζονται ακριβώς και για τις επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις τους! Αλλά γιατί να τα λέω εγώ ο δηλωμένος άθεος και συνεπώς “εχθρός της πίστης και της Εκκλησίας”, τα λέει καλύτερα ο Πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Μόρφου Αρχιμανδρίτης Φώτιος στη μακροσκελή απάντησή του στον Μητροπολίτη Κυρηνείας (ο οποίος αντιτάχθηκε στα λεγόμενα του Μόρφου) όπου μεταξύ άλλων επιβεβαιώνει πως όσα είπε ο Νεόφυτος αποτελούν λίγο-πολύ επίσημες θέσεις του Ορθοδόξου δόγματος, παραθέτοντας μάλιστα αρκετά γλαφυρά quotes “μεγάλων πατέρων” της όπως το ακόλουθο του Οσίου Πορφυρίου που αποτελεί συμβουλή προς μελλόνυμφη κοπέλα:

Συνεπώς μία ποινική δίωξη του Μόρφου θα αποτελέσει δίωξη της ίδιας της θρησκείας και ξέρουμε πολύ καλά πως θα καταλήξει αυτό. Η ρητορική μίσους δεν αντιμετωπίζεται στα δικαστήρια αλλά εκεί ακριβώς όπου εκφράζεται με όπλα τον διάλογο, τα επιχειρήματα, τη λογική κι αν δεν δουλέψουν αυτά, τη σκληρή απάντηση, το λεκτικό τσάκισμα και το ανελέητο τρολάρισμα μέχρι την τελική απαξίωση. Γιατί μόνο έτσι αντιμετωπίζεται σωστά και αποτελεσματικά. Με την απαξίωση. Λύση δεν είναι να συρθεί ένας αξιολύπητος ρασοφόρος όπως ο Μόρφου στα δικαστήρια ή στη φυλακή επειδή έχει τελείως παραπλανημένες απόψεις για το σεξ, τις ανθρώπινες σχέσεις ή την ίδια την κοινωνία (δόλο ή κακία πάντως δεν του χρεώνω) αλλά το να λειτουργεί σε άδειες εκκλησίες ή να κηρύττει μπροστά σε κενές καρέκλες, είναι -αν όχι μόνιμη λύση- σίγουρα ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Αν το κήρυγμα μίσους δεν βρει ευήκοα ώτα θα περιθωριοποιηθεί, θα μαραζώσει και σταδιακά θα απαξιωθεί και θα χαθεί.

Η ποινικοποίηση είναι η εύκολη λύση, σ’ αυτή άλλωστε καταφεύγουν διάφοροι θρασύδειλοι που δεν ανέχονται την κριτική, τη σάτιρα ή γενικά την αντίθετη άποψη. Και ο Μόρφου θ’ αποδειχθεί ακόμα ένας χρήσιμος ηλίθιος, ένα εξιλαστήριο θύμα που θα τη φάει ώστε πιο επικίνδυνοι απ’ αυτόν -όπως ο Αρχιεπίσκοπος- να συνεχίσουν ανενόχλητοι να λένε και να πράττουν πολύ χειρότερα. Γνωρίζουμε πολύ καλά ποια είναι η επίσημη θέση της Εκκλησίας της Κύπρου για ομοφυλοφιλία, προγαμιαίες σχέσεις, εκτρώσεις, πρόσφυγες, αλλόθρησκους - θυμάστε φαντάζομαι το ρατσιστικό παραλήρημα του Προκαθήμενου που βαφτίστηκε “χριστουγεννιάτικη εγκύκλιος” και αναγνώστηκε σε όλες τις εκκλησίες του νησιού χωρίς να πεταρίσει βλέφαρο. Είναι το λιγότερο υποκριτικό να περνάμε στο ντούκου ή ακόμα χειρότερα να θεωρούμε ως αναπόσπαστο κομμάτι της ορθόδοξης πίστης την ΕΠΙΣΗΜΗ θέση ότι η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία κι ότι καίγεσαι στην κόλαση γι’ αυτό και την ίδια στιγμή να ζητάμε την ποινική δίωξη των τραγελαφικών δηλώσεων του Μόρφου περί πρωκτικού σεξ.

Δεν χρειάζεται να είσαι ο Παΐσιος για να προβλέψεις πως θα τελειώσει αυτή η ιστορία...

Loader