Και Πλατεία και Τραμ οι πρωτευουσιάνοι. Τι θέλετε άλλο;

Και Πλατεία και Τραμ οι πρωτευουσιάνοι. Τι θέλετε άλλο;

Και Πλατεία και Τραμ οι πρωτευουσιάνοι. Τι θέλετε άλλο;
Για τους πρωτευουσιάνους του μέλλοντος μιλάμε, όχι για σένα

Κεντρική φώτο: Ψηφίζουμε κόκκινο χρωματάκι

Γράφει ο Τράμμερ

Εκ νέου λόγος γίνεται αυτές τις ημέρες για τη δημιουργία Τραμ στην πρωτεύουσα αλλά μη νομίζεις κιόλας πως θα βγεις έξω απ’ το σπιτάκι σου αύριο και θα πεταχτείς μες το βαγόνι του. Έχει δρόμο να διανύσει ακόμα.

Πρωτευουσιάνοι, πάμε να δούμε τι στοιχεία έχουμε αυτή τη στιγμή μπροστά μας.

Πες το στα γρήγορα: Ο ευρωπαϊκός οργανισμός Jaspers έχει αξιολογήσει μελέτη που του παραδόθηκε για το Τραμ της Λευκωσίας και αυτή τη στιγμή έβγαλε το πόρισμά του (παραδίδοντας καθοδηγητική μελέτη και αναγκαίες διαφοροποιήσεις) και την πρόταση που μας στάληκε εξετάζει η Υπουργός Μεταφορών, Βασιλική Αναστασιάδου.

Πόσα πάει το μαλλί; Η μελέτη που έγινε από το υπουργείο μας υπολόγιζε πως το όλο πράμα θα κοστίσει περίπου 200 εκατομμύρια ενώ όταν αυτή αξιολογήθηκε από τον οίκο που λέγαμε, το κόστος φαίνεται να ανεβαίνει 30%-40% λόγω των διαφοροποιήσεων που προτείνει ο οργανισμός Jaspers.

Τι διαφοροποιήσεις είναι αυτές; Το Υπουργείο Μεταφορών μας είχε προβλέψει στο σχέδιό του μία λωρίδα, ενώ ο Jaspers προτείνει να γίνουν δύο, πράγμα που θα το κάνει πιο λειτουργικό.

Επιπλέον ο οργανισμός υποστηρίζει πως υπάρχουν υποδομές που πρέπει να προηγηθούν του Τραμ για να δουλέψει το όλο πράμα π.χ. δημιουργία ισχυρής κοινωνικής κουλτούρας στη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (πράμα που στο πρώτο άκουσμα ήχει στα αυτιά μας κομματάκι δύσκολο).

Άλλη πρόταση αφορά στη δημιουργία εκσυγχρονισμένων στάσεων λεωφορείων (δεν χρειάζεται να περιγράψουμε τις υφιστάμενες έτσι;) και κατασκευή λεωφορειολωρίδων (σαν κι αυτές που έχουμε αλλά να μην σταθμεύουμε πάνω για να κατεβούμε πέντε λεπτά στο περίπτερο).

Τι διαδρομή θα ακολουθεί το περιβόητο Τραμ; Θα υπάρχει ένας σταθμός στο Νέο Γενικό Λευκωσίας και θα κατευθύνεται προς Μακαρίου. Θα περνά απ’ το Υπουργείο Οικονομικών (παλαιό ΓΣΠ) και θα κατευθύνεται προς Δημοσθένη Σεβέρη, έπειτα λεωφόρο Στροβόλου, για να καταλήξει στην άλλη λεωφόρο Μακαρίου (επειδή δεν τελειώνουν οι Μακάριοι μες τη χώρα μας) αλλά αυτήν που βρίσκεται στη Λακατάμια.

Ωραία ακούγονται όλα αυτά. Τι θα γίνει λοιπόν; Θα πρέπει να αποφασίσουν οι πολιτικοί αρμόδιοι αν έχουμε τις λίρες, αν μπορούμε κι αν στην τελική θα μπεις εσύ στο κυπριακό Τραμ. Κράτα την ανάσα σου και βλέπουμε. Δεν είναι να ενθουσιαζόμαστε πως έτσι απλά θα εκσυγχρονιστούμε και θα λύσουμε το κυκλοφοριακό μες την πόλη, οκ;

Με πληροφορίες από offsite.com.cy

Loader