Πως το ΡΙΚ Classic θ’ αλλάξει τη ζωή του μέσου Κυπραίου

Πως το ΡΙΚ Classic θ’ αλλάξει τη ζωή του μέσου Κυπραίου

Πως το ΡΙΚ Classic θ’ αλλάξει τη ζωή του μέσου Κυπραίου
Πού είναι ο Βάγκνερ; Πού είναι ο Πουτσίνι; που έλεγε και η κυρία Ελισάβετ

Δεν ξέρουμε εάν το πήρατε χαμπάρι αλλά το Τέταρτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ έχει μετατραπεί εδώ και λίγες μέρες σε σταθμό που παίζει αποκλειστικά κλασική μουσική και τζαζ. Μπορείτε να το ακούσετε εδώ γιατί προφανώς ο πολιτικός... πολιτισμός της τρέχουσας προεκλογικής περιόδου δεν είναι αρκετός. Ας δούμε τους τρόπους με τους οποίους αυτή η ανέλπιστη αλλά καλοδεχούμενη κίνηση του διευθυντή του Ιδρύματος Μιχάλη Μαραθεύτη μπορεί ν’ αλλάξει τις ζωές μας.

Σκηνή 1η Διπλοκάμπινο βρίσκεται σταματημένο σε φανάρι επαρχιακού δρόμου του νησιού. Κάποια στιγμή ανοίγει το παράθυρο του οδηγού και ξεπροβάλλει ένα δασύτριχο χέρι που κρατάει το παραγεμισμένο με γόπες τασάκι του οχήματος. Με μία κοφτή κίνηση το χέρι αναποδογυρίζει το τασάκι και τινάζοντάς το δυνατά αδειάζει το περιεχόμενο του στο οδόστρωμα. Πρόκειται για μια τυπική σκηνή της κυπριακής καθημερινότητας αλλά μ’ ένα twist: από το ανοιχτό παράθυρο ακούγεται η Συμφωνία αρ. 9 σε μι ελάσσονα του Αντονίν Ντβόρζακ!

Σκηνή 2η Στο κομμωτήριο κωμόπολης της επαρχίας Λευκωσίας η Άντρη, η Λουκία και η Φανού, συγχωριανές και παιδικές φίλες περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους για να χτενιστούν. Σήμερα είναι ο γάμος της τέταρτης της παρέας, της Χρυστάλλας, και πρέπει να δείχνουν τουλάχιστον fuckable στη δεξίωση που θα λάβει χώρα στην ολοκαίνουργια αίθουσα που άνοιξε στο χωριό, αυτή με το θεόρατο αντίγραφο του Συμπλέγματος του Λαοκόοντα στην είσοδο. Καθώς περιμένουν, οι τρεις κοπέλες επιδίδονται στην αγαπημένη τους ασχολία: αθώο τοπικό κουτσομπολιό ξεφυλλίζοντας Hello και ΟΚ τριών εβδομάδων κι ακούγοντας Κιάμο και Αργυρό στον αγαπημένο τους σταθμό που πάντα το κομμωτήριο φροντίζει να είναι συντονισμένο. Όμως σήμερα κάτι έχει αλλάξει. Η Αργύρω η κομμώτρια τις ενημέρωσε πως πλέον δεν ανέχεται να θεωρείται ένα "χωρκάτικο συνοικιακό κομμωτήριο" κι ότι από σήμερα θα συντονίζεται με ένα καινούργιο ραδιόφωνο του ΡΙΚ που παίζει μόνο κλασική μουσική, κι όταν λέμε κλασικά δεν εννοούμε Ρίτα Σακελλαρίου ή έστω Μανώλη Χιώτη - Μαίρη Λίντα αλλά μόνο μουσική χωρίς λόγια από κάποιους που έχουν πεθάνει εδώ και πάαααρα πολύ καιρό (σ’ αυτό το σημείο η Αργύρω κόβει τη συζήτηση πριν οι κοπέλες ρωτήσουν αν εννοεί τον Παντελίδη). Τώρα η Άντρη, η Λουκία και η Φανού κάθονται και περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους συζητώντας υπό τους ήχους κλασικών κομματιών (“κόρη τούτο εν που παίζει όταν ξεκινά η Eurovision;”) χωρίς να τολμούν να διαμαρτυρηθούν γιατί η Αργύρω δεν το’ χει σε τίποτα ν’ αντικαταστήσει τα Hello και τα ΟΚ με παλιά τεύχη του Economist.

Σκηνή 3η Ιανουάριος, σε χωριό του Τροόδους. Στο αρχοντικό του μουχτάρη η γιαγιά της οικογένειας εκπλήσσει τα υπόλοιπα μέλη φτιάχνοντας φλαούνες και βάφοντας κόκκινα αυγά. “Πάει η στετέ και το λίγο που είχε το’ χασε” ψιθυρίζει με περιπαικτική διάθεση ο εγγονός στον πατέρα του. Εκείνος, χωρίς να ανασηκώσει το βλέμμα του από την εφημερίδα απαντά: “Δεν είναι άνοια, αυτοί οι πεζεβέγκηδες οι ΡΙΚάδες έκαναν το Τέταρτο Πρόγραμμα σταθμό κλασικής μουσικής χωρίς να το ανακοινώσουν κι η κοτζιάκαρη νομίζει πως έχουμε Μεγάλη Βδομάδα. Πριν από λίγο τους τηλεφώνησε ζητώντας Χρήστο Σαντικάι”.

Σκηνή 4η Δεν έκλεισε ούτε εβδομάδα το Τέταρτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ ως σταθμός κλασικής μουσικής και τζαζ και ήδη το τηλεφωνικό κέντρο του ημικρατικού έχει κατακλυστεί από παραγγελιές και αφιερώσεις των ακροατών. Ο Πάμπος αφιερώνει το Αντάτζιο σε Σολ μινόρε του Ρέμο Τζιατσόττο στην παρέα που τα πίνει στο ταβερνάκι του Χαμπή, ο στρατιώτης Γιαννής θέλει να αφιερώσει της Βαλκυρίες του Βάγκνερ στα φιλαράκια του στο φυλάκιο του Αγίου Δομετίου (εννοείται και στον χαρτονένιο συνάδελφο) γιατί ακουγόταν πολύ γαμάτο στο “Αποκάλυψη Τώρα” και η Στάλω αφιερώνει στο αγόρι της τον Πανίκκο τις “Τέσσερις εποχές” του Βιβάλντι γιατί του Σχοινά είναι ψιλομαλακία. Εργαζόμενη στο τηλεφωνικό κέντρο του ΡΙΚ δήλωσε στην AVANT GARDE: "Τόσα χρόνια σ' αυτό το πόστο είμαι πολύ χαρούμενη που για πρώτη φορά ζητούν ν' ακούσουν τον σωστό Ρέμο. Δεν μπορώ να περιγράψω τη συγκίνησή μου".

Σκηνή 5η Στο δημοτικό μέγαρο της Σωτήρας επικρατεί αναβρασμός. Στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου τα μέλη παίρνουν ένας-ένας τις θέσεις τους μετά την κατεπείγουσα σύγκλιση του σώματος για “ένα ζήτημα που άπτεται του εθνικού φρονήματος και των ελληνορθόδοξων αρχών, αξιών και τρόπου ζωής που διέπουν την περιοχή μας και που βάλλονται για ακόμα μία φορά” όπως έγραφε το σχετικό email που απέστειλε ο δήμαρχος. Οι δημοτικοί συμβούλοι εμφανώς ανάστατοι, ρωτάει ο ένας τον άλλον εάν γνωρίζει κάτι όμως όλοι ανασηκώνουν απορημένοι τους ώμους. Λίγο μετά εισέρχεται στην αίθουσα ο δήμαρχος Γεώργιος Τάκκας συνοδευόμενος από τον ιερέα της πόλης. Αμέσως επικρατεί νεκρική σιγή καθώς όλοι περιμένουν να μάθουν τους λόγους που κλήθηκαν να μαζευτούν άρον άρον. Ο Δήμαρχος κάθεται στη θέση του, γυρίζει προς τον ιερέα κι αφού πάρει τη σιωπηλή έγκριση του τελευταίου με ένα καταφατικό νεύμα, ανοίγει το μικρόφωνο και μιλάει: “Κύριοι, θα έπεσε φαντάζομαι στην αντίληψή σας ότι εδώ και λίγες μέρες το Τέταρτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ, που ακούγεται παγκύπρια συνεπώς και στην περιοχής μας, έχει μετατραπεί σε σταθμό κλασικής μουσικής. Σας κάλεσα απόψε εδώ γιατί όπως αντιλαμβάνεστε κάτι πρέπει να κάνουμε μ’ αυτόν τον Πουτσίνι...”

Loader