Χορός της βεντάλιας, σιάμισιη, developers και λίγες ακόμη ραντομιές από κυπροκινεζικό φεστιβάλ

Χορός της βεντάλιας, σιάμισιη, developers και λίγες ακόμη ραντομιές από κυπροκινεζικό φεστιβάλ

Χορός της βεντάλιας, σιάμισιη, developers και λίγες ακόμη ραντομιές από κυπροκινεζικό φεστιβάλ
Συμπαθητικά περάσαμε

Σε σουλατσάδα μου την περασμένη Κυριακή σε κινέζικο φεστιβάλ στον Δημοτικό Κήπο της Λεμεσού, συνάντησα μπροστά μου πασανάκατες ραντομιές, που μόνο σ' ένα τέτοιο φεστιβάλ που πραγματοποιείται σε μια τέτοια χώρα μπορεί κανείς να συναντήσει. Είδα, για παράδειγμα, περίπτερο με κινεζική πάπια, να έχει στηθεί δίπλα από περίπτερο με σιάμισιη, που ήταν δίπλα από περίπτερο με χειροποίητες βεντάλιες, που ήταν δίπλα από άλλο με κιμονό - απομιμήσεις και που με τη σειρά του βρίσκοταν κι αυτό δίπλα από πολλά άλλα με κοράκια τύπου developers.

Η σύσσωμη συμμετοχή των κυπριακών εταρειών αναπτύξεων γης, μερικές συνειρμικές υποψίες αναφορικά με το γιατί διοργανώθηκε το φεστιβάλ, μου τις κίνησε, μία καλοδεχούμενη κυριακάτικη εμπειρία όμως ήταν συνολικά κι αυτή και γενικώς, συμπαθητικά περάσαμε.

Διαπραγματεύσιμη υπήρξε σίγουρα η εικαστική συνοχή που χαρακτήρισε το ζωντανό, καλλιτεχνικό πρόγραμμα του φεστιβάλ. Από κυπριακούς παραδοσιακούς χορούς με βράκες και γυναικείες φορεσιές, φάση στείλε με μάνα στο νερό, ο επιμελητής του προγράμματος μας διακτίνισε σε χιτάκια όπως το Dancing Queen και το I love you baby, χορογραφημένα από τοπικές σχολές με ρωσόφωνους μαθητές που ξεδίπλωναν στη σκηνή του Κηποθεάτρου επιδόσεις σε μια, αν μη τι άλλο, αλλιώτικη μορφή παραδοσιακού μπαλέτου. Η αντισυμβατική οπτικοακουστική εμπειρία ολοκληρωνόταν με πολύ κινεζικές χορογραφίες, όπως για παράδειγμα η παρακάτω υπέροχη με τις βεντάλιες.

Με αφορμή στο μεταξύ τον χορό της βεντάλιας, διαβάζω εδώ πως ο κλασικός κινεζικός χορός θεωρείται πολύ απαιτητικός σωματικά, περιλαμβάνοντας δυναμικές περιστροφές του κορμού και εναέριες τεχνικές που μοιράζονται την ίδια καταγωγή με τις πολεμικές τέχνες. Στοιχείο απαραίτητο είναι το λεγόμενο yun (γιουν, το οποίο μεταφράζεται κατά προσέγγιση ως το πνεύμα του ίδιου του χορού.

«Το yun περιλαμβάνει την εκφραστικότητα του χορευτή, το συναίσθημα που αυτός ή αυτή μεταφέρει μέσω κάθε κίνησης και έκφρασης του προσώπου. Πολλοί καλλιτέχνες θεωρούν το yun ως την πιο σημαντική διάσταση του κινεζικού χορού καθώς, τελικά, ο χορός είναι μια μορφή επικοινωνίας. Μέσα στο τεράστιο σύστημα του κλασικού κινεζικού χορού, μπορεί να απεικονιστεί οποιοσδήποτε χαρακτήρας: θεότητα ή κακοποιός, νικηφόρος στρατηγός ή ντροπαλό κορίτσι. Αυτή η ικανότητα να φέρνει τέτοιου είδους χαρακτήρες στη ζωή, κάνει τον κλασικό κινεζικό χορό το τέλειο μέσο για την αφήγηση ιστοριών».

Δες:

View this post on Instagram

Βεντάλιες

A post shared by paris (@neo_paris) on

Μιας και ανοίχθηκε η κουβέντα, ας πούμε τέλος ότι αναφορικά με την παραδοσιακή πάπια, αυτή πρέπει να είναι τραγανή εξωτερικά και το κρέας της να διατηρεί τους χυμούς του. Η λεγόμενη πάπια Πεκίνου, για παράδειγμα, πρέπει, αν το πάρουμε πολύ πατριωτικά το θέμα, να ψήνεται σε ανοικτό φούρνο για 50 λεπτά σε ξύλα αχλαδιάς ροδακινιάς ενώ ο σωστός τρόπος να τη φας είναι να την τυλίξεις σε ψημένο ζυμάρι, με πράσο και σάλτσα.

Loader