Ελλάδα: Εντοπίστηκε αμίαντος στο Μάτι

Ανησυχητική μελέτη, κίνδυνος για τους κατοίκους

Επιβάρυνση από μέταλλα και οργανικές χημικές ενώσεις διαπίστωσαν επιστήμονες στο Μάτι και την ευρύτερη περιοχή, μετά τη φονική πυρκαγιά του Ιουλίου του 2018.

Ο σημαντικότερος κίνδυνος εντοπίζεται στην ύπαρξη αμιάντου και οι επιστήμονες τονίζουν ότι προτεραιότητα πρέπει να είναι η άμεση απομάκρυνση από το Μάτι των υλικών που περιέχουν αμίαντο, ενώ παράλληλα προειδοποιούν και για τους κινδύνους της έκθεσης σε τοξικά υλικά. Τα συμπεράσματα της μελέτης για την περιβαλλοντική επιβάρυνση είναι εν μέρει καθησυχαστικά, αλλά και με στοιχεία που υποδεικνύουν την αναγκαιότητα άμεσων παρεμβάσεων απομάκρυνσης του αμιάντου.

Πρόκειται για την πρώτη χρονικά επιστημονική μελέτη στην περιοχή, η οποία πραγματοποιήθηκε μόλις μία εβδομάδα μετά την τραγωδία στο Μάτι. Εγινε με δείγματα από περίπου 40 διαφορετικές θέσεις σε όλη την περιοχή και αποτυπώνει την επιβάρυνση του περιβάλλοντος στον πραγματικό χρόνο της δειγματοληψίας, ενώ η μελέτη προχωρά και σε εκτίμηση για τη μακροχρόνια τοξικότητα του περιβάλλοντος.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Μάτι