Μια βραβευμένη πολυκατοικία της Αθήνας που μας κίνησε το ενδιαφέρον!

Μια βραβευμένη πολυκατοικία της Αθήνας που μας κίνησε το ενδιαφέρον!

Ξεχωριστή και ιδιαίτερη μέσα-έξω [εικόνες]

Μια βραβευμένη πολυκατοικία της Αθήνας που μας κίνησε το ενδιαφέρον!
Μετριοπάθεια και απλότητα

Tο έργο Inside-Out του αρχιτέκτονα Νίκου Κτενά αποτελεί πρόταση και επανεφεύρευση αυτού που λέμε πολυκατοικία και δεν είναι τυχαίο που βραβεύτηκε.

Διαβάζουμε στην περιγραφή πως «το κτίριο μέσω της δομής του, πραγματεύεται την επανεφεύρεση της τυπολογίας της πολυκατοικίας, όπου ο ακάλυπτος προτείνεται ως κεντρικός χώρος εισόδου, καθώς κι ως μεταβατικό σημείο μεταξύ της πόλης και των χώρων διαβίωσης.

Συνιστά, προστίθεται, μια στάση αλλά ταυτόχρονα και ένα σημείο αλλαγής της πορείας του επισκέπτη, από οριζόντια σε κάθετη, από τον δημόσιο προς τον ιδιωτικό χώρο.

Η ερμηνεία αυτή του ακάλυπτου χώρου του αστικού οικοδομικού τετραγώνου, του προσδίδει μια ουσιαστική και αναπόσπαστη στο κτίριο χωρική λειτουργία, αποδίδοντας του εν μέρει την κλασσική υπόσταση του αίθριου, όπου εν μέσω του χώρου αυτού, ο επισκέπτης εισέρχεται στους χώρους διαβίωσης οι οποίοι τον περιβάλλουν και οι οποίοι με τη σειρά τους, προβάλλονται προς την πόλη, συμπληρώνοντας την εξωτερική όψη του οικοδομικού τετραγώνου».

Η αρχιτεκτονική του Νίκου Κτενά χαρακτηρίζεται από κτίρια-πρίσματα από γυμνό σκυρόδεμα, ενίοτε συνδυασμένο με το μέταλλο και το ξύλο, αξιοποιώντας έτσι στο έπακρο τις αντιθέσεις του «κρύου» μετάλλου και του «ζεστού» ξύλου. Το κέλυφος των κτιρίων του από ανεπίχριστο σκυρόδεμα αναιρεί την έννοια του σκελετού και έρχεται σε αντίθεση με το ζεστό εσωτερικό τους, δημιουργώντας έναν διάλογο μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού, εξωτερικού και εσωτερικού, άχρωμου και χρωματιστού, ανόργανου και οργανικού, πόλης και οικογένειας.

Αξίες όπως η μετριοπάθεια και η απλότητα, η έμφαση στη λεπτομέρεια και το αυθόρμητο, η λιτότητα των υλικών, η καθαρότητα των όγκων και της άρθρωσής τους και η διαύγεια της εσωτερικής διάρθρωσης των χώρων είναι χαρακτηριστικές της δουλειάς του.

Loader