Οργανωμένοι κάτοικοι στη Θεσσαλονίκη λένε ΟΧΙ στα ποδήλατα

Οργανωμένοι κάτοικοι στη Θεσσαλονίκη λένε ΟΧΙ στα ποδήλατα

Οργανωμένοι κάτοικοι στη Θεσσαλονίκη λένε ΟΧΙ στα ποδήλατα
Μην το δείξετε στους Φίλους της Γης

«Όχι στην οριστική απώλεια 100 και πλέον θέσεων στάθμευσης», αναγράφει η αφίσα που έχει τοιχοκολληθεί στην περιοχή της Παπάφη από την Κίνηση Πολιτών Παπάφη – όπως τουλάχιστον υπογράφουν οι εμπνευστές αυτού του καλέσματος. Χωρίς ακόμα να έχει διασαφηνιστεί αν πρόκειται για αληθινό έντυπο ή τρολ, η εναντίωση στα ποδήλατα έχει πυροδοτήσει συζητήσεις επί συζητήσεων, ειδικά στα social media.

Διαβάστε παρακάτω το κείμενο της Ένωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών αναφορικά με το ζήτημα που προέκυψε:

Πολλοί από τους συμπολίτες μας ξέρουν τους Streetpanthers – τα παιδιά που κολλάνε το αυτοκόλλητο «Είμαι γάιδαρος, παρκάρω όπου γουστάρω» στα οχήματα που παρκάρουν παράνομα. Να που τώρα εμφανίστηκε και το αντίπαλο δέος: Η νεοεμφανιζόμενη «Κίνηση Πολιτών Παπάφη» με αφισάκι διακηρύσσει: ¨Όχι Ποδηλατόδρομος στην Παπάφη, όχι στην οριστική απώλεια 100 και πλέον θέσεων στάθμευσης, όχι στη βάναυση επίθεση στην ζωή μας (!!!).

Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι μελέτες που αφορούν τη βελτίωση και επέκταση του πολύπαθου δικτύου ποδηλατοδρόμων της πόλης μας στην περιοχή Τούμπας Θεσσαλονίκης. Ο νέος ποδηλατόδρομος θα επεκταθεί και στην οδό Παπάφη, εκτοπίζοντας σε ένα μεγάλο τμήμα την παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων που επικρατεί σήμερα. Ο καυγάς εδώ “είναι για το πάπλωμα”, και το πάπλωμα είναι ο χώρος στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων.

Για την ακρίβεια, το παράνομα καταλαμβανόμενο για στάθμευση τμήμα της οδού Παπάφη. Τι κι αν εκατοντάδες πόλεις σε όλη την Ευρώπη έχουν ποδηλατόδρομους εκατοντάδων χιλιόμετρων; τι κι αν ακόμα και στην χώρα μας δεκάδες πόλεις –όπως πχ τα Τρίκαλα, η Καρδίτσα, η Λάρισα, το Ναύπλιο και άλλες- έστω και με μεγάλες δυσκολίες, επεκτείνουν τα δίκτυα ποδηλατοδρόμων τους; τι κι αν στην Αθήνα ήδη έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται σταδιακά ένα τεράστιο δίκτυο ποδηλατοδρόμων; τι κι αν οι Ευρωπαϊκές Αρχές, οι

Διεθνείς οργανισμοί, οι συγκοινωνιολόγοι, τα Δίκτυα πόλεων και πολιτών, μας βομβαρδίζουν καθημερινά με προτροπές να κάνουμε την πόλη μας φιλική στα ποδήλατα και να περιορίσουμε τα ΙΧ; τι κι αν οι πεζοί δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν και παρασύρονται κάθε μέρα από τα αυτοκίνητα; Για κάποιους από εμάς εδώ στην Θεσσαλονίκη δεν μας ενδιαφέρει τι κάνουν οι κουτόβλαχοι της Ευρώπης ή της Θεσσαλίας, ούτε οι χαμουτζήδες της Αθήνας και του Ναυπλίου. Εμείς είμαστε περήφανοι ποδηλατομάχοι και θα προστατεύσουμε «την γειτονιά και την ζωή μας». Βάναυση επίθεση στη ζωή τους θεωρούν κάποιοι την απόδοση χώρων στο ποδήλατο (!), άρα προφανώς φιλικό και ανθρώπινο το δρόμο τους όπως είναι τώρα (!)

Εμείς είμαστε περήφανοι ποδηλατομάχοι και θα προστατεύσουμε «την γειτονιά και την ζωή μας». Βάναυση επίθεση στη ζωή τους θεωρούν κάποιοι την απόδοση χώρων στο ποδήλατο (!), άρα προφανώς φιλικό και ανθρώπινο το δρόμο τους όπως είναι τώρα (!)

Ηρεμήστε παιδιά και σκεφθείτε: Όταν οι γονείς μας έχτιζαν τις πολυκατοικίες χωρίς πρόβλεψη για τα αυτοκίνητα, άφηναν το λογαριασμό να τον πληρώσουν οι επόμενες γενιές. Και η ώρα της πληρωμής ήρθε τώρα, που αφού φτάσαμε στο μη περαιτέρω μετατρέποντας την πόλη σε ένα τεράστιο πάρκινγκ, πρέπει να πάρουμε από το Ι.Χ. αυτοκίνητο ένα μικρό κομματάκι από το δημόσιο χώρο που τόσο απλόχερα και ασυλλόγιστα του χαρίσαμε. Τα αυτοκίνητα που μπουκώνουν κάθε δρόμο, κάθε γειτονιά, πρέπει κάποια στιγμή να ξαναμπούνε στα πάρκινγκ που έγιναν αποθήκες, στις πυλωτές που έγιναν μαγαζιά, και κάποια ναι, μπορεί να γίνουν και ασύμφορα για τους ιδιοκτήτες τους αφού το κόστος κτήσης τους θα επιβαρυνθεί με το κόστος στάθμευσης, κόστος που μέχρι τώρα απορροφούσε ο δημόσιος χώρος και εκφραζόταν με την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Έτσι –όπως τα λέτε στην αφίσα- είναι, αν έτσι νομίζετε, συμπολίτες.

Αφήστε μας όμως κάποιους άλλους να ονειρευόμαστε -και τη δημοτική αρχή να υλοποιεί, σ’ αυτή την περίπτωση- άλλο μέλλον για την πόλη και για τα παιδιά μας και παιδιά σας. Η Ένωση Για τα Δικαιώματα των Πεζών στα πλαίσια του ενδιαφέροντός της για τον Δημόσιο χώρο, θα στηρίξει κάθε προσπάθεια των δημοτικών αρχών για την επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων στην Θεσσαλονίκη.

Με πληροφορίες από parallaxi

Loader