Η ομοφοβική κυβέρνηση στην Ουγγαρία γκρινιάζει για γκέι διαφήμιση

Η ομοφοβική κυβέρνηση στην Ουγγαρία γκρινιάζει για γκέι διαφήμιση

Η ομοφοβική κυβέρνηση στην Ουγγαρία γκρινιάζει για γκέι διαφήμιση
Οι αφίσες διαφημίζουν Festival στη Βουδαπέστη με θέμα του την «Επανάσταση του Έρωτα»

Διαφημιστική καμπάνια της Coca-Cola για δημοφιλές μουσικό φεστιβάλ στην Ουγγαρία, που προωθεί την αποδοχή των ομοφυλοφίλων, οδήγησε σε κάλεσμα για μποϊκοτάζ του brand από ανώτατο στέλεχος του συντηρητικού κυβερνώντος κόμματος του Βίκτορ Όρμπαν.

Οι αφίσες διαφημίζουν το διάρκειας μιας εβδομάδας Sziget Festival που ξεκίνησε σήμερα στη Βουδαπέστη, με θέμα του την «Επανάσταση του Έρωτα», και απεικονίζουν ομόφυλα ζευγάρια να χαμογελούν, με σλόγκαν όπως «μηδέν ζάχαρη, μηδέν προκατάληψη».

Την Κυριακή ο κυβερνητικός εκπρόσωπος του εθνικιστικού κόμματος Fidesz István Boldog απηύθυνε ανοιχτό κάλεσμα για μποϊκοτάζ των προϊόντων της Coca-Cola, εξαιτίας της «προκλητικής», όπως τη χαρακτήρισε, καμπάνιας. Τα δεξιά Μέσα τάχθηκαν υπέρ των δηλώσεών του. «Το λόμπι των ομοφυλοφίλων πολιορκεί τη Βουδαπέστη, μην αφήνοντας περιθώρια για να αποφευχθεί αυτό» έγραψε το portal PestiSrácok.

Τη Δευτέρα, η Coca-Cola προέβη σε επίσημη ανακοίνωση, αναφέροντας πως το Sziget Festival που αναμένεται να συγκεντρώσει περισσότερους από μισό εκατομμύριο ανθρώπους, αντηχεί τις βασικές αρχές της αμερικανικής πολυεθνικής: «Πιστεύουμε ότι τόσο οι ετεροφυλόφιλοι όσο και οι ομοφυλόφιλοι έχουν το δικαίωμα να αγαπούν τα άτομα που θέλουν με τον τρόπο που θέλουν».

O Tamás Dombos, συνήγορος της ακτιβιστικής γκέι ομάδας Háttér, δήλωσε ότι η κυβέρνηση είναι ομοφοβική αλλά γνωρίζει την αυξανόμενη ανεκτικότητα της κοινωνίας προς τις ζωές των ομοφυλοφίλων.

«Έχουμε την αίσθηση ότι μας τερστάρουν σε αυτό το θέμα. Όλη η προπαγάνδα της κυβέρνησης είναι χτισμένη πάνω στη σύγκρουση και χρειάζονται εχθρούς. Μετά την Ε.Ε., τους μετανάστες, τις ΜΚΟ, ακόμα και τους άστεγους, τώρα είναι η σειρά της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Μερικές φορές είναι δύσκολο να καταλήξεις αν πρόκειται για πολιτική στρατηγική ή απλά ένας αληθινός ομοφοβικός εκνευρίζεται με κάτι όπως μια καμπάνια της Coca-Cola».

Σύμφωνα με μελέτη του 2018 που πραγματοποίησε το Háttér, περίπου τα δύο τρίτα των Ούγγρων πιστεύουν ότι οι ομοφυλόφιλοι πρέπει να είναι ελεύθεροι να ζουν όπως το επιθυμούν, ποσοστό που έχει αυξηθεί σε σχέση με το αντίστοιχο του 2002 που ήταν λιγότερο από το ένα δεύτερο.

Η νέα ομοφοβική πρόκληση στην Ουγγαρία έρχεται λίγες μόλις εβδομάδες αφότου στην Πολωνία, το κυβερνών κόμμα Νόμος και Δικαιοσύνη (PiS), σύμμαχος του Fidesz, έτρεξε αντι-γκέι καμπάνια σε προφανή προσπάθεια να επανακτήσει τη βάση του που προέρχεται από τις αγροτικές περιοχές. Σάλος προκλήθηκε όταν ένα συντηρητικό περιοδικό διένειμε αυτοκόλλητα με το σύνθημα «ζώνη απαλλαγμένη από τους ΛΟΑΤΚΙ», ενώ κάποιες πόλεις επίσης αυτοανακηρύχθηκαν ως «LGBT-free»

Πρώτη δημοσίευση στη LiFO

Loader