Τίτσιρα αγάλματα προκαλούν εγκεφαλικά

Τίτσιρα αγάλματα προκαλούν εγκεφαλικά

Άγαλμα και ο Ταλιαδώρος

Τίτσιρα αγάλματα προκαλούν εγκεφαλικά
H γύμνια του εκπαιδευτικού μας συστήματος

«Αγωνιζόμαστε για ένα υψηλής ποιότητας σύγχρονο Δημόσιο Σχολείο. Για ένα σχολείο που χωράει όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση. Για μία εκπαίδευση που λειτουργεί δημοκρατικά. Για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των Εκπαιδευτικών. Για την αξιοπρέπεια των Εκπαιδευτικών». Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που αντικρύζει κάποιος στη σελίδα της ΟΕΛΜΕΚ.

«ΕΛΕΟΣ!!!! ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ. ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ ΛΙΓΟΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΥΠΡΙΑΝΟ ...»

Αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που ανέβασε στον λογαριασμό του στο Facebook ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, το οποίο συνοδεύεται από τις γνωστές επίμαχες φωτογραφίες:

Πάντως, εξ όσων γνωρίζουμε, ο κύριος Ταλιαδώρος δεν αντέδρασε τόσο άψε σβήσε, τόσο σιαχίνι, τόσο φωθκιά σπιριθκιά ούτε όταν έβαλε η αρχιεπισκοπή σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας θέμα σχολικής έκθεσης για αγγέλους που μιλούν, ούτε όταν ο αρχιεπίσκοπος μετά από διάφορα ομοφοβικά είπε ότι θα κάνει δικά του σχολεία που θα βγάζουν παιδιά με ήθος, ούτε όταν όλη η Κύπρος έγινε μάρτυρας ανελέητου bullying και βίας σε σχολείο στη Λεμεσό.

Επειδή επομένως και εμείς ως σάιτ μας αρέσει να βοηθάμε, για να είναι on brand ο κύριος Ταλιαδώρος με την ΟΕΛΜΕΚ, προτείνουμε ένα εναλλακτικό intro για τη σελίδα της ΟΕΛΜΕΚ:

«Αγωνιζόμαστε για ένα υψηλής ποιότητας σύγχρονο Δημόσιο Σχολείο, το οποίο στο μυαλό μας είναι το σχολείο του 1950. Για ένα σχολείο που χωράει όλα τα παιδιά, εκτός από εκείνα που σκέφτονται και όλη τη γνώση, εκτός από εκείνη που σου ανοίγει το μυαλό. Για μία εκπαίδευση που λειτουργεί δημοκρατικά, φτάνει να γίνεται πάντα και μόνο εκείνο που θέλουμε εμείς. Για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας μόνο των Εκπαιδευτικών που συμφωνούν μαζί μας. Για την αξιοπρέπεια των Εκπαιδευτικών, θεωρώντας αξιοπρεπείς μόνο όσους ακολουθούν τα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη και τις νοοτροπίες Μεσαίωνα».

Έτοιμο! Παρακαλούμε, κύριε Ταλιαδώρε μας!

Για την ιστορία, αναδημοσιεύουμε την ανακοίνωση του Παγκυπρίου Γυμνασίου για την εικαστική παρέμβαση:

Mε αφορμή πρόσφατα σχετικά δημοσιεύματα για το πιο πάνω θέμα και αναφορές στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας το Παγκύπριο Γυμνάσιο επιθυμεί να διευκρινίσει τα ακόλουθα:

Η μη κατάλληλη περιβολή δυο αγαλμάτων στην είσοδο του Σχολείου μας ήταν μια ιδέα η οποία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Τέχνης για σκοπούς συμμετοχής στον πιο πάνω διαγωνισμό. Θα μπορούσε βέβαια να χαρακτηριστεί από κάποιους ως τολμηρή. Αποσκοπούσε αποκλειστικά και μόνο στην καταγραφή των όποιων θετικών ή αρνητικών αντιδράσεων του θεατή σε κάθε περίπτωση αλλοίωσης της όλης εικόνας του αγάλματος ή της προτομής . Επιδίωξη ήταν μέσα ακριβώς από το ποιόν των αντιδράσεων να φανεί το κατά πόσο έργα Τέχνης, Γλυπτικής ιδιαίτερα, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως τρόπος και μέσο προβολής ακόμη και διαφήμισης αγοραίων αντικειμένων. Ως έναυσμα ίσως, στην ιδέα μαθητών ιδιαίτερα, λειτούργησε η πρόσφατη πρόταση του οίκου υψηλής ραπτικής GUCCI για φωτογράφιση στον Παρθενώνα για εμπορικούς σκοπούς. Η επιλογή των αγαλμάτων του Σχολείου έγινε όχι βέβαια από έλλειψη σεβασμού, αλλά με το σκεπτικό ότι ως μουσειακά εκθέματα θα μπορούσαν να λειτουργήσουν για μια τέτοια εικαστική παρέμβαση όχι μόνο καλλιτεχνικά αλλά και ως μέσο άσκησης παιδαγωγικής κριτικής.

Επιδίωξη ήταν μέσα ακριβώς από το ποιόν των αντιδράσεων να φανεί το κατά πόσο έργα Τέχνης, Γλυπτικής ιδιαίτερα, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως τρόπος και μέσο προβολής ακόμη και διαφήμισης αγοραίων αντικειμένων

Μέσα από τις αντιδράσεις στα Μ.Μ.Ε .– τις οποίες και δεν χαρακτηρίζουμε ως αδικαιολόγητες- έκδηλο είναι ότι δεν είναι δυνατόν έργα και σύμβολα εθνικής και ιστορικής αξίας να χρησιμοποιούνται ως μέσο προβολής / διαφήμισης ούτε και στην Κύπρο. Θα μπορούσε βέβαια να υποστηριχθεί από κάποιους ότι ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Συμφωνούμε .Δεν νομίζουμε όμως μέσα από την πιο πάνω ιδέα να μειώθηκε στη συνείδηση κανενός η εκτίμηση και η οφειλόμενη τιμή προς τα εικονιζόμενα πρόσωπα. Αντίθετα, φάνηκε μέσα από τις αντιδράσεις πως ότι είναι ιερό στη συνείδησή μας διαχρονικά εκεί παρέμεινε και εκεί παραμένει ως εθνική κληρονομιά και υποθήκη. Καταληκτικά, τη λύπη μας εκφράζουμε για τη δημιουργία του όλου θέματος. Το Σχολείο μας μέσα από την Ιστορία του μακριά ήταν και είναι από κάθε πρόθεση και ετοιμότητα αμφισβήτησης των αρχών και αξιών της φυλής μας.

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Loader