Τα 7 μυστικά του επιτυχημένου επαγγελματία εστιάτορα

Τα 7 μυστικά του επιτυχημένου επαγγελματία εστιάτορα

Χρήσιμα tips από τον Ανδρέα Λόρδο

Τα 7 μυστικά του επιτυχημένου επαγγελματία εστιάτορα

Ο Ανδρέας μας αποκαλύπτει τη δική του προσωπική θεώρηση για τον επιτυχημένο επιχειρηματία εστιάτορα. Απόψεις που έχουν καθορίσει τη δική του φιλοσοφία, συμβουλές που σημάδεψαν την εξέλιξή του και τροχιοδρόμησαν τη προσωπική του πορεία.

(embed:https://www.instagram.com/p/Bo1uzDcFZQI/?taken-by=limoncellodb)

1.Μην αμελείς την προσωπική και οικογενειακή σου ζωή και ευτυχία. Το οφείλεις πρώτα στον εαυτό σου και μετά στους γύρω σου, να κρατάς όσο το δυνατόν καλύτερη ισορροπία μεταξύ προσωπικού χρόνου και χρόνου εργασίας. Μην ξεχνάς ότι η υγεία σου είναι το παν, και ότι όλοι αποδίδουμε πολύ καλύτερα και στην εργασία μας όταν νιώθουμε όμορφα. Βρες τη φόρμουλα για να μη ξοδεύεις αχρείαστες ώρες στη δουλειά, ώρες που μπορείς να αφιερώνεις στα αγαπημένα σου πρόσωπα και σε στιγμές που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του puzzle της ανθρώπινης ευτυχίας.

2.Η φιλοσοφία του “one product”. Υπάρχει κάτι το οποίο κάνεις/φτιάχνεις ιδιαίτερα καλά, ίσως πολύ καλύτερα από τους άλλους/περισσότερους; Αγκάλιασε το niche σου! Εκμεταλλεύσου το και “φώναξε” τη μοναδικότητά σου, ξεχώρισε μέσα στο πλήθος, και βγες από το στενόμυαλο norm του “σερβίρουμε τα πάντα” και της μετριότητας. Η εποχή του generalism έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί!

3.Διάλεξε σοφά τον/τη συνέταιρό σου. Θα ακούσεις να λένε ότι ένας συνεταιρισμός είναι σαν το γάμο, με τη διαφορά ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να πάρεις διαζύγιο! Μπορεί να ακούγεται αστείο, αλλά οφείλεις όντως να διαλέξεις με τη μέγιστη σοβαρότητα αυτόν με τον οποίο θα κάνεις business, όπως ακριβώς εάν θα διάλεγες τον σύντροφό σου για μια ζωή. Φρόντισε να “συμπληρώνει” ο ένας τον άλλο, όσον αφορά τις γνώσεις, τις ικανότητες και την συνεισφορά σας προς την επιχείρηση. Φρόντισε όμως να υπάρχει και η ανάλογη “χημεία”, και να μοιράζεστε το ίδιο, κοινό όραμα ως προς την επιχείρηση και το μέλλον της.

4.Ο πελάτης είναι η μέγιστη σου προτεραιότητα, αλλά δεν έχει πάντα δίκιο. Υπάρχει πάντα ένα “χρυσό” μέτρο όσον αφορά τις απαιτήσεις και τα “θέλω” ενός πελάτη προς το προσωπικό ενός εστιατορίου. Εννοείται και πρέπει ότι οφείλεις να κάνεις τα αδύνατα-δυνατά να του παρέχεις άριστη εξυπηρέτηση, και να ικανοποιήσεις αλλά και να ξεπεράσεις τις προσδοκίες του, πάντα με το χαμόγελο στα χείλη και με την πλέον επαγγελματική και ευγενική μεταχείριση. Εάν όμως αυτό που λαμβάνεις πίσω είναι αγένεια, κακομεταχείριση ή και προσβολή, οφείλεις να προστατεύσεις την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και το σεβασμό προς το προσωπικό σου.

(embed:https://www.instagram.com/p/Bm_X0mMlsTH/?taken-by=limoncellodb)

5.Ευτυχισμένος υπάλληλος σημαίνει πάντα και ευτυχισμένος πελάτης. Ένας καλός υπάλληλος γίνεται ακόμη καλύτερος όταν οι συνθήκες εργασίας είναι εξαιρετικές. Αυτό συνεπάγεται πάντα και καλύτερο σέρβις και εμπειρία προς τους πελάτες σου. Η “ατμόσφαιρα” και το vibe σε έναν χώρο εστίασης και το ηθικό του προσωπικού είναι περισσότερο εμφανή στον πελάτη, απ'ότι νομίζεις.

6.Μην υποτιμάς τη δουλειά “πίσω” από τη δουλειά σου, και μην διστάσεις να προσλάβεις τα κατάλληλα στελέχη. Μόνο έτσι μπορεί να “μεγαλώσει” μια ήδη επιτυχημένη επιχείρηση. Υπάρχει το καθημερινό operation και σέρβις, αλλά υπάρχει και η ραχοκοκαλιά μιας επιχείρησης, δηλαδή τα behind the scenes. Μην προσπαθείς να τα κάνεις όλα μόνος! Κάνε ένα βήμα πίσω, προσέλαβε ικανά, έμπιστα άτομα και δες τη “μεγάλη εικόνα”.

7.Να ξέρεις πρώτος απ'όλους εσύ ο ίδιος να κάνεις ό,τι ζητάς από τους υπαλλήλους σου να κάνουν μόνοι τους. Είναι ωραίος ο ρόλος του ιδιοκτήτη/επιχειρηματία, αλλά μην διανοηθείς να είσαι “εκτός” του τι συμβαίνει στην επιχείρησή σου. Οφείλεις να γνωρίζεις (σχεδόν) τα πάντα, και να είσαι “on top of things”, αφού η γνώσεις, οι ικανότητες και οι απαιτήσεις οι δικές σου είναι που θα θέσουν τον πήχυ ψηλά και για το προσωπικό σου.

Loader