3 επιχειρηματικά λάθη που κοστίζουν ακριβά

3 επιχειρηματικά λάθη που κοστίζουν ακριβά

Αλλά επιλύονται φτηνά

3 επιχειρηματικά λάθη που κοστίζουν ακριβά

Υπάρχει η έννοια του επιχειρηματία και η έννοια του αφεντικού. Δεν υπάρχει επιχειρηματίας που δεν κάνει λάθη και ιδιαιτέρως 3 σαν και αυτά που περιγράφονται παρακάτω. Ευτυχώς είναι εύκολο να διορθωθούν και να ενισχύσουν τη σχέση σας με το σημαντικότερο κεφάλαιο της επιχείρησή σας. Τους υπαλλήλους σας.

Μιλάω…

Μέχρι να αναπτυχθούν μαζικά, συσκευές τηλεπαθητικής μεταφοράς σκέψεων, καλό θα ήταν να αφιερώνετε τον απαραίτητο χρόνο στους συνεργάτες σας και να τους ενημερώνετε σωστά για τις επιχειρηματικές σας σκέψεις και ιδέες. Είναι σύνηθες λάθος πολλών επιχειρηματιών να θεωρούν πως ένας υπάλληλος έχει υποχρέωση να βρίσκεται στο μυαλό του επιχειρηματία ή ακόμη χειρότερα πως ο υπάλληλος αυτός ίσως κάποια στιγμή αλλάξει στρατόπεδο και μοιραστεί με κάποιον ανταγωνιστή τα μυστικά της επιχείρησης. Έτσι, ακολουθούν την οδό της ελλιπούς ενημέρωσης και της μυστικοπάθειας, αφήνοντας εκτεθειμένους τους υπαλλήλους τους στις απορίες, τις απαιτήσεις αλλά και την ακόρεστη δίψα των πελατών να αποκομίσουν όσο το δυνατόν περισσότερα από έναν μη σωστά ενημερωμένο υπάλληλο και πωλητή. Η μη πληροφόρηση των ανθρώπων που θα αναλάβουν να μετουσιώσουν τις θεωρίες και τα πλάνα που συντέθηκαν στο διευθυντικό σε γραφείο, σε πραγματικές πράξεις και αληθινό πεδίο των πωλήσεων είναι μια πράξη καθαρά αυτοκτονική! Το να ενημερώνετε το προσωπικό σας δεν είναι χάσιμο χρόνου ούτε μία πράξη αγγαρείας. Είναι επιβεβλημένη επιχειρηματική υποχρέωση που θα θωρακίσει εσάς, την επιχείρηση και τις πωλήσεις σας.

Ακούω…

Όσο σημαντικό είναι το να μιλάμε στους συνεργάτες μας άλλο τόσο σημαντικό είναι και να τους ακούμε. Και όταν λέω να τους ακούμε δεν εννοώ μόνο σε ότι αφορά τη μεταφορά πληροφοριών σχετικά με παράπονα πελατών κτλ αλλά να ακούμε τη γνώμη τους και για θέματα που άπτονται της εμπορικής πολιτικής και διαχείρισης της επιχείρησης. «Τι; Να αποφασίσει το προσωπικό μου για την πολιτική της επιχείρησής μου;», θα σκεφθούν πολλοί. Όχι, δε λέω αυτό. Λέω όμως πως όσο σοβαρά λαμβάνετε υπόψη τη γνώμη ενός πελάτη για την επιχείρησή σας, με την ίδια σοβαρότητα πρέπει να υπολογίζετε και τη γνώμη των ανθρώπων οι οποίοι όχι απλά γνωρίζουν εκ των έσω την επιχείρησή σας αλλά έρχονται και σε άμεση επαφή με τους πελάτες σας. Εκτός των παραπάνω, η μη διάθεσή σας να διαθέσετε χρόνο στο προσωπικό σας και να ακούσετε την άποψή τους και όσα έχουν να μοιραστούν μαζί σας όχι μόνο δεν ενισχύει τους μεταξύ σας δεσμούς αλλά ταυτόχρονα καλλιεργεί ένα αρνητικό κλίμα, επικοινωνώντας προς του υπαλλήλους σας το μήνυμα πως η άποψή τους δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία για εσάς. Είστε σίγουροι πως θέλετε συνεργάτες που δεν μπαίνουν στη διαδικασία να νοιαστούν για την επιχείρηση που εργάζονται;

Βλέπω…

Η εκπαίδευση του προσωπικού μίας επιχείρησης αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια στην ανάπτυξή της. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες αναγνωρίζουν τη σημασία της αλλά ταυτόχρονα μπερδεύουν το ρόλο τους αναλαμβάνοντας εκείνοι το ρόλο του εκπαιδευτή. Ασφαλώς και είναι καθήκον του επιχειρηματία να μεταλαμπαδεύσει τις γνώσεις και τις εμπειρίες του στο προσωπικό του αλλά οπωσδήποτε αυτό δε σημαίνει πως έχει πάντα και την ικανότητα να το κάνει! Χρονικοί, οικονομικοί αλλά και γιατί όχι, λόγοι ματαιοδοξίας, συχνά δυναμιτίζουν μία τόσο σημαντική διεργασία όπως είναι αυτή της εκπαίδευσης του προσωπικού. Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου επιχειρηματία είναι να γνωρίζει τους τομείς που είναι πραγματικά καλός αλλά και να αναγνωρίζει εκείνα τα σημεία όπου υστερεί. Ο επιχειρηματίας λοιπόν πρέπει να βλέπει την πραγματικότητα και να φροντίζει για την εκπαίδευση του προσωπικού του όχι με βάση τις υπάρχουσες γνώσεις του και την ικανότητα να τις μεταφέρει στο προσωπικό του αλλά υποκινούμενος από την ανάγκη να γνωρίσει και ο ίδιος τις εξελίξεις του κλάδου του αποκτώντας επικαιροποιημένες που μαζί με το προσωπικό του θα τις μετουσιώσει σε τζίρο για την επιχείρησή του. Το να ξέρεις πως είναι απαραίτητη η αναβάθμιση γνώσεων του προσωπικού σου, σε κάνει ρεαλιστή. Το να βλέπεις όμως πως ίσως εσύ δεν είσαι ο κατάλληλος για να το προσφέρεις, σε κάνει επιχειρηματία.

Το κείμενο δημοσιεύτηκε πρώτα εδώ.

Loader