Πώς μπορεί ένας manager να κάνει τα ομαδικά project να πετάνε!

Πώς μπορεί ένας manager να κάνει τα ομαδικά project να πετάνε!

Τα οφέλη της αποτελεσματικής συνεργασίας υπερβαίνουν τις δυσκολίες και τα προβλήματα

Πώς μπορεί ένας manager να κάνει τα ομαδικά project να πετάνε!

Κι ένα πρόσφατο άρθρο στο περιοδικό The Economist αποκαλεί τη συγκεκριμένη τάση «κατάρα της συνεργασίας», συμπεραίνοντας ότι «το να κάνεις τους εργαζομένους να συνεργάζονται μεταξύ τους έχει παραγίνει».

Αν και κάποιες ομάδες χαρακτηρίζονται από μια συνεργατική κουλτούρα, δεν έχουν τις δεξιότητες που απαιτούνται για να είναι η οποιαδήποτε συνεργασία πραγματικά αποτελεσματική στην πράξη. Οι συγγραφείς μιας έρευνας που επιβεβαίωσε αυτή την παρατήρηση, Lynda Gratton και Tamara Erickson, σημειώνουν ότι «οι άνθρωποι ενθαρρύνονται να συνεργάζονται και θέλουν να συνεργάζονται, αλλά δεν ξέρουν πώς ακριβώς να δουλέψουν μαζί με επιτυχία».

Πώς, λοιπόν, μπορεί ένας manager να εξασφαλίσει τα οφέλη της αποτελεσματικής συνεργασίας χωρίς τα προβλήματα που μπορεί να συνοδεύουν ένα συνεργατικό πρότζεκτ;

Καταρχήν, πριν ξεκινήσουμε να εμπλακούμε σε ένα ομαδικό έργο, να μην λειτουργήσουμε ωσάν η συνεργασία να ήταν αυτοσκοπός. Να θυμηθούμε τους λόγους για τους οποίους συνεργαζόμαστε. Οι καλύτερες ιδέες δεν προκύπτουν μόνο από έναν άνθρωπο. Και ο συνδυασμός πολλών προσεγγίσεων είναι ο καλύτερος τρόπος επίλυσης ενός προβλήματος.

Επίσης, να μην ξοδεύουμε άσκοπα τον χρόνο των άλλων. Να είμαστε προετοιμασμένοι στην κάθε συνάντηση. Και βέβαια, να μην προσπαθήσουμε να συμπεριλάβομε τους πάντες στο έργο. Είναι αναγκαίο να είμαστε επιλεκτικοί και να πάρουμε μαζί σας μόνο εκείνους που βρίσκονται πιο κοντά στο πρόβλημα – που το κατανοούν, δηλαδή, στη ρίζα του.

Ένα άλλο σημείο που πρέπει να έχουμε υπόψη σας αφορά την ανάγκη για brainstorming. Οι ιδέες των μελών της ομάδας αξίζουν και καλό είναι να ζητάτε ευθέως από τους άλλους να σας πουν τη γνώμη τους με ενεργητικό τρόπο. Να μην ζητάτε απαντήσεις άμεσα – να δίνουμε χρόνο στον άλλον να σκεφτεί, αφού πρώτα παρουσιάσουμε τη δική σας οπτική και ζητήσουμε ανατροφοδότηση.

Εάν διαφωνούμε, κάντε το με σεβασμό προς τον συνομιλητή σας. Είναι κρίσιμο τα άλλα μέλη της ομάδας να αισθάνονται ότι βρίσκονται σε ένα ασφαλές, ψυχολογικά, περιβάλλον. Ότι, δηλαδή, δεν υπάρχει περίπτωση να υποτιμηθούν ή να τιμωρηθούν για την έκφραση μιας διαφορετικής γνώμης.

Τέλος, ξεκαθαρίζουμε εξαρχής τον τρόπο λήψης της τελικής απόφασης. Εάν αυτή θα ληφθεί με συναίνεση, καλό είναι να το αναφέρουμε. Εάν, πάλι, τον τελευταίο λόγο θα τον έχετε εσείς ως επικεφαλής, θα πρέπει τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας να το γνωρίζουν αυτό. Η συνεργασία δεν προάγεται όταν υπάρχει αμφισημία ως προς τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας και λήψης της τελικής απόφασης.

Loader