«Θεωρώ τον εαυτό μου startup junkie»

«Θεωρώ τον εαυτό μου startup junkie»

Γνωρίζουμε τον Αμερικανό μόνιμο κάτοικο Κύπρου ιδρυτή του Legion Run

«Θεωρώ τον εαυτό μου startup junkie»

Δεν είναι αγώνας δρόμου, δεν είναι ούτε και ανταγωνισμός, τονίζεται συνεχώς στις καμπάνιες προώθησης της πιο τρελής και τίγκα στην αδρεναλίνη διοργάνωσης που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα εκεί έξω.

«Είναι απλώς καθαρόαιμη διασκέδαση και παιχνίδι για ενήλικες!».

Λίγες μόνο μέρες πριν την πραγματοποίηση του τρίτου σε σειρά υπερρεαλιστικού αυτού event κάπου εκεί στη βιομηχανική του Δαλίου, το impossible.works επισκέπτεται το εργοτάξιο, κινηματογραφεί πλάνα από τις προετοιμασίες και συνομιλεί με τον Αμερικανό και μόνιμο κάτοικο Κύπρου ιδρυτή του Legion Run Jason Ballor.

Από πού είσαι, ποια η ηλικία σου και τι έκανες στη ζωή σου πριν ασχοληθείς με το Legion Run;

Γεννήθηκα στο Μίσιγκαν στις αρχές της δεκαετίας του 70. Σπίτι μου σήμερα είναι η Λάρνακα.

Είναι μια ολόκληρη πορεία δεκαετιών το τι έχω κάνει πριν το Legion Run. Έχω εργαστεί στους τομείς του μάρκετινγκ, των τηλεπικοινωνιών, της αυτοκινητοβιομηχανίας και των οικονομικών.

Τα τελευταία λίγα χρόνια είναι που βασικά καταπιάστηκα με την επιχειρηματικότητα, σε σημείο που τώρα θεωρώ τον εαυτό μου startup junkie. 60 ώρες δουλειά τη βδομάδα νιώθω πια πως είναι part-time.

Πώς και πότε οργανώθηκε για πρώτη φορά το Legion Run;

Φαντάζομαι με ρωτάς πώς εμπνεύστηκα την ιδέα. Μπορώ να σε επιβεβαιώσω πως δεν ήμουν εγώ που το εφηύρα όλο αυτό. Θυμάμαι να βλέπω τυχαία στο Facebook φωτογραφίες κάποιων φίλων μου που συμμετείχαν σε ένα τέτοιο event, που είχε γίνει στο Μίσιγκαν το καλοκαίρι του 2013, με 29.000 συμμετοχές. Αμέσως σκέφτηκα πως κάτι τέτοιο ως επιχείρηση θα μπορούσε να αποφέρει μεγάλα κέρδη. Ξεκίνησα συνεπώς να το ψάχνω περισσότερο και σύντομα διαπίστωσα πως στην Ευρώπη δεν υπήρχε καμία αντίστοιχη διοργάνωση ή τουλάχιστον καμία που ως brand να κυριαρχούσε. Αρχικά σκέφτηκα να συνεργαστώ με μία από τις τρεις μεγαλύτερες διοργανώσεις στις ΗΠΑ, πράγμα που τελικά δεν τελεσφόρησε. Η μία αρνήθηκε ή άλλη δεν μου απάντησε καν και η τρίτη ζήτησε περισσότερα από τρία εκατομμύρια δολάρια και τριετή δέσμευση. Πόσο δύσκολο θα ήταν να δημιουργούσα το δικό μου μπράντ από την αρχή, σκέφτηκα.

Άλλωστε το να κτίσω ένα μπράντ, δεν ήταν κάτι που θα έκανα για πρώτη φορά.

Το Legion Run δεν άργησε να δημιουργηθεί και μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως σήμερα πια, οι τρεις μεγάλες διοργανώσεις στην Αμερική όχι μόνο μας έχουν μάθει αλλά μας έχουν επίσης και σε αρκετά σημεία αντιγράψει, κάτι για το οποίο δηλώνω πολύ περήφανος.

Πώς καταφέρατε να προσελκύσετε τόσες πολλές συμμετοχές από την πρώτη χρονιά;

Δύο λέξεις: social media. Συγκεκριμένα, Facebook. Το παλιό όμως Facebook στο οποίο ήταν πολύ ευκολότερο να γίνεις viral.

Υπήρχαν τότε απλά και οικονομικά κόλπα για να διαφημιστείς και να αποκτήσεις μαζικότητα. Η λειτουργία με το boosting πόστ βρισκόταν τότε στα αρχικά της στάδια και ήταν και πολύ φθηνή στην κυπριακή αγορά, κάτι που εκμεταλλεύτηκα στο έπακρο. Το πρώτο μας βιντεάκι προώθησης κατάφερε να προσελκύσει περισσότερες από 3,000 κοινοποιήσεις σε λιγότερο από επτά ημέρες. Κι όλο αυτό μόνο με ένα μπάτζετ των … 11 αμερικανικών δολαρίων.

Αυτό όμως δεν πιστεύω πως είναι κάτι που μπορεί να επαναληφθεί. Τα social media έχουν αλλάξει πολύ από τότε και έχει γίνει πολύ δυσκολότερο να τραβήξεις την προσοχή των χρηστών.

Πόσες ήταν αριθμητικά οι συμμετοχές την κάθε χρονιά;

Αυτό είναι κάτι που θα προτιμούσα να μην το μοιραστώ μαζί σας, μπορώ ωστόσο να σας πω πως επεκτεινόμαστε και μεγαλώνουμε, συνεχώς και διεθνώς. Όχι τόσο πολύ στην Κύπρο, αφού το target market εδώ είναι κάπως μικρό για ένα τόσο μεγάλο event.

Έχει παρατηρηθεί διεθνώς πως ένα 30% συμμετέχει μόνο μία φορά, κάτι που είναι κατανοητό και αναμενόμενο. Πώς διασφαλίζεται η ασφάλεια των συμμετεχόντων στις προκλήσεις;

Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Κοιτάξτε, εκ των πραγμάτων, η συμμετοχή σ’ ένα τέτοιο ιβέντ επιφυλάσσει κινδύνους. Η φωτιά είναι πραγματική, το συρματόπλεγμα και τα ύψη είναι επίσης πραγματικά. Γι’ αυτό όμως είναι που πληρώνουν οι άνθρωποι.

Ελαχιστοποιούμε τα ρίσκα και τους κινδύνους που ίσως προκύψουν με το να προγραμματίζουμε και να σχεδιάζουμε τα πάντα με γνώμονα την ασφάλεια των συμμετεχόντων. Όλα τα παιχνίδια – προκλήσεις είναι φτιαγμένα με πολιτική μηχανική και κατασκευαστικά υλικά με τις καλύτερες προδιαγραφές. Είμαστε ο ένας από τους δύο μόνο οργανισμούς που έχουμε πολιτικούς μηχανικούς στον χώρο τη στιγμή που στήνεται το εργοτάξιο.

Επιπρόσθετα, διαθέτουμε ανεξάρτητους αξιωματούχους που επιβλέπουν το εργοτάξιο και τις καθημερινές εργασίες που εκτελούνται στον χώρο. Έχουμε επί τόπου ένα γιατρό, αρκετά ασθενοφόρα και πάρα πολλούς επιτηρητές. Γι αυτόν τον σκοπό μάλιστα, της επιτήρησης την ημέρα του event, δεν χρησιμοποιούμε εθελοντές αλλά εργοδοτούμε ανθρώπους.

Η ασφάλεια είναι σε γενικές γραμμές η σημαντικότερή μας προτεραιότητα.

Γιατί η συγκεκριμένη περιοχή νότια της Λευκωσίας θεωρείται κατάλληλη για τη διοργάνωση ενός τέτοιου event;

Επική θέα, κάμποσο διαθέσιμο νερό, συνεννοήσιμοι ιδιοκτήτες γης και εύκολη τοποθεσία για να τη βρεις. Επίσης, είναι ένα σημείο που βρίσκεται όσο κοντά και όσο μακριά χρειάζεται από όλες τις μεγάλες πόλεις του νησιού.

Πόσα άτομα δουλεύουν συνολικά για το Legion Run και από τι ειδικότητες αποτελούνται;

Είμαστε «lean and mean». Ο αριθμός του προσωπικού διαφέρει από ιβεντ σε ιβέντ αναλόγως των αναγκών που προκύπτουν κάθε φορά. Το προσωπικό που δουλεύει σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης είναι κυρίως αυτοί που έχουν ηγετικές θέσεις όπως μάρκετινγκ, business development και event operations.

Τι καινούριο θα δούμε φέτος;

Ο, τι αγαπήσαμε τα περασμένα χρόνια και αρκετά καινούρια και ενδιαφέροντα.

Συνοπτικά, θα έλεγα περισσότερα εμπόδια, περισσότερη μουσική και λιγότερο τρέξιμο.

Η impossible αυτή διοργάνωση, όσο εκρηκτικά ξεκίνησε τρία χρόνια πριν λίγο έξω από τη Λάρνακα, τόσο κι ακόμη περισσότερο εκρηκτικά συνεχίζει, έχοντας πια επεκταθεί σε τριάντα σχεδόν χώρες μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Ουγγαρία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, το Ισραήλ και το Χονγκ – Κονγκ!

Loader