Το Γλωσσάρι των Νεοφυών Επιχειρήσεων

Το Γλωσσάρι των Νεοφυών Επιχειρήσεων

Part 1: Πωλήσεις & Πρώτοι Πελάτες

Το Γλωσσάρι των Νεοφυών Επιχειρήσεων

Το στάδιο της δημιουργίας πωλήσεων είναι το στάδιο στο οποίο οι νεοφυείς επιχειρήσεις αρχίζουν να διαμορφώνουν τη θέση τους στην αγορά.

Οι επιτυχημένες νεοφυείς επιχειρήσεις προσεγγίζουν πελάτες με καινοτόμους τρόπους ενώ ταυτόχρονα μεγιστοποιούν τον αριθμό των πελατών που καταλήγουν να τις προτιμούν. Οι εταιρίες αυτές αξιολογούν κριτικά τις μεθόδους πωλήσεών τους και καθορίζουν με ταχύτητα τις στρατηγικές πωλήσεων που αποδίδουν.

Πωλήσεις & Πρώτοι Πελάτες Αναλογία Διαφήμισης/Πωλήσεων (Αdvertising to Sales Ratio) – Μέτρηση που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό της αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής εκστρατείας, που διεξάγεται συγκρίνοντας το ποσό που δαπανήθηκε για τη διαφήμιση με την αύξηση των πωλήσεων. Always Be Closing (ABC) – Φράση που χρησιμοποιείται στο λιανικό εμπόριο για να περιγράψει μια στρατηγική πωλήσεων κατά την οποία ο εκπρόσωπος πωλήσεων συνεχώς αναζητά νέους πελάτες αποφεύγοντας την ψιλοκουβέντα. Μέσο Μέγεθος Πωλήσεων (Average Size of Sale) – Ο μέρος όρος του ποσού σε δολάρια που αποδίδει κάθε συγκεκριμένο συμβόλαιο πωλήσεων. Benchmark – Η μέτρηση που χρησιμοποιείται από μια εταιρία για να υπολογιστεί η επιτυχία της. Bookings – Συμβόλαιο μεταξύ εταιρίας και πελάτη, όπου ο πελάτης συμφωνεί να πληρώσει την εταιρία για ένα προϊόν ή υπηρεσία. Ισοτιμία Κλεισίματος (Closing Rate) – Μέτρηση της αποδοτικότητας των πωλήσεων που καθορίζεται από τον αριθμό των προτάσεων ανά πώληση. Χοάνη Μετατροπής (Conversion Funnel) – H πορεία ενός ατόμου προς την ανακάλυψη ενός προϊόντος και την μετατροπή του σε πελάτη. Ισοτιμία Μετατροπής (Conversion Rate) – Η αναλογία των κλεισμένων συμφωνιών και των πελατών που έχουν εξασφαλιστεί σε σύγκριση με τον αριθμό των πιθανών πελατών σε διάφορα στάδια του conversion funnel. Διαχείριση Σχέσεων με Πελάτες (Customer Relations Management (CRM)) – Πρακτικές και στρατηγικές που αναλύουν τις αλληλεπιδράσεις των πελατών με απώτερο σκοπό την βελτίωση των επιχειρηματικών σχέσεων και την επίτευξη της ικανοποίησης των πελατών. Πρώιμος Αποδέκτης (Early Adopter) – Άτομο ή επιχείρηση που ανακαλύπτει και χρησιμοποιεί ένα προϊόν πριν από άλλους. Πρώιμη Πλειοψηφία (Early Majority) – Το πρώτο μεγάλο σε μέγεθος τμήμα ή ομάδα πελατών που υιοθετεί ένα νέο προϊόν. Σκληρή Πώληση (Hard Sell) – Μια μορφή pitch που σχεδιάζεται για να πειστεί ο καταναλωτής να αγοράσει ένα προϊόν βραχυπρόθεσμα, χωρίς να δίνεται χρόνος στον καταναλωτή να περιμένει και να εξετάσει εναλλακτικά προϊόντα. Χασομέρηδες (Laggards) – Τμήμα της αγοράς στόχου που δείχνει δισταγμό στην υιοθέτηση ενός νέου προϊόντος. Όψιμη Πλειοψηφία (Late Majority) – Το τελευταίο μεγάλο τμήμα πελατών που υιοθετούν ένα προϊόν. Εν Δυνάμει Πελάτες (Leads) – Πιθανός πελάτης που έχει δώσει τα στοιχεία επικοινωνίας του στην εταιρία. Δήλωση Προθέσεως (Letter of Intent (LOI)) – Επιχειρηματικό έγγραφο που περιγράφει τους όρους μιας συμφωνίας, συχνά ανάμεσα σε δυο ξεχωριστές εταιρίες. Τιμολόγηση Κάτω του Κόστους (Loss Leader Pricing ) – Η πώληση ενός προϊόντος επί ζημία προκειμένου να δημιουργηθεί μια πελατειακή βάση. Τμηματοποίηση της Αγοράς (Market Segmentation) – Η ομαδοποίηση πιθανών αγοραστών βάσει των κοινών τους αναγκών και της αντίδρασής τους σε διάφορες μορφές marketing. Καθαρές Πωλήσεις (Net Sales) – Το ποσό των πωλήσεων που έκανε μια εταιρία αφού αφαιρεθούν οι επιστροφές, τα ελαττωματικά και προϊόντα που λείπουν. Onboard – Η προσέγγιση νέων πελατών στην προσπάθεια να εξασφαλιστεί η εμπιστοσύνη των πελατών προς την εταιρία (brand loyalty). Pipeline Value – Η αξία όλων των ευκαιριών για πωλήσεις που υπάρχουν εντός μιας χοάνης πωλήσεων (sales funnel). Μονάδα Τιμής (Price Point) – Η προτεινόμενη λιανική τιμή για ένα προϊόν, που συχνά καθορίζεται με σκοπό να γίνει ανταγωνιστική σε σχέση με τις τιμές εναλλακτικών προϊόντων. Αναλογία Τιμής/Πωλήσεων (Price to Sales Ration) – Αναλογία που συγκρίνει την χρηματιστηριακή αξία μιας επιχείρησης με τα έσοδά της. Ευκαιρίες που Πληρούν Προϋποθέσεις (Qualifying Opportunities) – Η διαδικασία καθορισμού του κατά πόσο ένας συγκεκριμένος εν δυνάμει πελάτης (lead) έχει κάποιο συγκεκριμένο γνώρισμα που θα τον κατέτασσε ως εν δυνάμει πελάτη της αγοράς στόχου. Αίτημα Υποβολής Πρότασης (Request for Proposal (RFP)) – Μορφή προσφοράς αιτημάτων κατά την οποία μια εταιρία ανακοινώνει τη διάθεση χρηματοδότησης ενός συγκεκριμένου έργου. Αυτό επιτρέπει σε άλλες εταιρίες να υποβάλουν προσφορές για το ποιος θα χρηματοδοτήσει το έργο. Κύκλος Χρόνου Πωλήσεων (Sales Cycle Time) – Ο μέσος αριθμός ημερών που ένας πιθανός πελάτης παραμένει εντός της χοάνης πωλήσεων (sales funnel). Απόδειξη Πώλησης (Sales Draft) – Συχνά χρησιμοποιείται όταν γίνεται αναφορά σε αγορές που έγιναν με πιστωτικές κάρτες, η απόδειξη πώλησης (sales draft) είναι ένα συνοπτικό έγγραφο που καταδεικνύει ότι ο κάτοχος κάρτας έχει κάνει μια αγορά. Διαρροή Χοάνης Πωλήσεων (Sales Funnel Leakage) – Όρος που αναφέρεται στο ποσό των πιθανών πελατών που έχουν απομακρυνθεί από την χοάνη πωλήσεων σε διαφορετικά στάδια. Μείγμα Πωλήσεων (Sales Mix) – Όρος που χρησιμοποιείται από μια εταιρία που πωλεί πολλαπλά προϊόντα ώστε να υπολογιστεί το σχετικό ποσό πωλήσεων για κάθε είδος προϊόντων Διακύμανση Μείγματος Πωλήσεων (Sales Mix Variance) – Η διαφορά μεταξύ πραγματικής ποσότητας που πωλήθηκε ανά πελάτη και της αναμενόμενης ποσότητας πωλήσεων. Πωλήσεις ανά Μετοχή (Sales per Share) – Αναλογία που συγκρίνει τις συνολικές πωλήσεις για μια συγκεκριμένη περίοδο με την αξία μιας συγκεκριμένης μετοχής της εταιρίας. Αγωγός Πωλήσεων (Sales Pipeline) – Τα βήματα που ακολουθεί ένας εκπρόσωπος πωλήσεων από την αρχική επαφή με τον πελάτη μέχρι το κλείσιμο της συμφωνίας/αγοράς. Αναλογία Πωλήσεων/Ρευστότητας (Sales to Cash Flow Ratio) – Αναλογία που συγκρίνει τις πωλήσεις ενός συγκριμένου προϊόντος μιας εταιρίας με τη συνολική της ρευστότητα. Ήπια Πώληση (Soft Sell) – Διαφήμιση και πωλήσεις με λεπτή γλώσσα και υπαινιγμό Προφίλ Αγοράς Στόχου (Target Market Profile) – Σειρά χαρακτηριστικών που διαθέτει ένας πληθυσμός στόχος που προορίζονται για πελάτες ενός προϊόντος Πιθανοί Πελάτες που Δεν Πληρούν Προϋποθέσεις (Unqualified Prospects) – Πιθανός πελάτης που δεν έχει περάσει από προηγούμενο έλεγχο.

Loader