Το Γλωσσάριο Εκκίνησης Νέων Επιχειρήσεων

Το Γλωσσάριο Εκκίνησης Νέων Επιχειρήσεων

Εν αρχή: Όραμα και Ιδέες

Το Γλωσσάριο Εκκίνησης Νέων Επιχειρήσεων

Ο κόσμος της εκκίνησης νέων επιχειρήσεων βρίθει εντυπωσιακών όρων, σχεδόν ακατανόητης αργκό, και ορισμένων αναγκαίων λέξεων που ο κάθε επιχειρηματίας χρειάζεται να γνωρίζει.

Για να βοηθήσουμε να βγει κάποιο νόημα από όλη αυτή την παραφροσύνη, δημιουργήσαμε το Γλωσσάριο Εκκίνησης Νέων Επιχειρήσεων με όλους τους πιο σημαντικούς όρους που σχετίζονται με την εκκίνηση νέων επιχειρήσεων. Κάθε ενότητα του γλωσσαρίου μας βασίζεται σε ένα στάδιο της διαδικασίας εκκίνησης – από το αρχικό στάδιο του Σχεδιασμού Ιδεών στην επιτυχημένη Διεύρυνση της επιχείρησης – και περιλαμβάνει όλους τους σχετικούς όρους για κάθε δεδομένο στάδιο.

Το στάδιο του οράματος και των ιδεών αποτελεί το αρχικό στάδιο στην εκκίνηση μιας νέας επιχείρησης, όπου οι επιχειρηματίες μπαίνουν στην φάση της κατάθεσης ιδεών και ξεκινούν να θέτουν τα θεμέλια για μια επιτυχημένη επιχείρηση. Αυτό ίσως αποτελεί και το σημαντικότερο στάδιο στη σύσταση μιας νέας επιχείρησης, καθώς η επιλογή μιας αδύναμης ιδέας για μια νέα επιχείρηση μπορεί να οδηγήσει σε τόνους χαμένου χρόνου, ματαιότητας και απογοήτευσης Όραμα και Ιδέες Χέρια του Αλιγάτορα – Κατάσταση στην οποία κάποιος δεν είναι διατεθειμένος να ακολουθήσει άλλη οδό από την πεπατημένη. Apportunity – Ευκαιρία βελτίωσης μιας εφαρμογής ή μετατροπής της σε κάτι πιο επιθυμητό. Βράζω τον ωκεανό – Φράση που περιγράφει μια ιδέα που είτε είναι υπερβολικά ευρεία ή που προσπαθεί να επιτύχει περισσότερα από όσα μπορεί Braindrawing (Απεικόνιση ιδεοθύελλας) – Ένα είδος οπτικής ιδεοθύελλας όπου μια ομάδα ανθρώπων σκιτσάρει ιδέες για σχέδια και οπτικές έννοιες Brainwriting (Καταγραφή ιδεοθύελλας) – Μέθοδος γρήγορης κατάθεσης ιδεών όπου μια ομάδα ανθρώπων καταγράφει ιδέες και τις κοινοποιεί ανώνυμα. Κεφάλαιο – Μετρητά, αγαθά και περιουσιακά στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση κάποιου. Ανταγωνιστική Ιδεοθύελλα – Μια μέθοδος κατάθεσης ιδεών όπου η ομάδα απαριθμεί όλες της τις θεωρίες και επιχειρεί να τις ανατρέψει. Δίλημμα Κότας και αυγού – Κατάσταση στην οποία οι χρήστες είναι απαραίτητοι για τη δημιουργία περιεχομένου που θα προσελκύσει περισσότερους χρήστες. Δημιουργική Νοημοσύνη – Ικανότητα να βρεθούν δημιουργικές λύσεις μέσω της διατύπωσης των προβλημάτων με νέους τρόπους. Βαθύτητα – Μέτρηση της ανταποδοτικής αξίας που μπορεί, εν τέλει, να αποφέρει μια ιδέα. Ανευρεσιμότητα – Πως μπορούν οι άνθρωποι να μάθουν για ένα προϊόν. Φορέας ταραχής – Η δημιουργία μιας νέας αγοράς που ξεπερνά μια ήδη υπάρχουσα Οικολογικός Επιχειρηματίας – Επιχειρηματίας που εστιάζει σε προϊόντα φιλικά στο περιβάλλον. Πλεονέκτημα Πρώτου Κατοίκου – Πλεονέκτημα που αποκτάται από την πρώτη εταιρία σε ένα συγκεκριμένο πεδίο της αγοράς. Ιδρυτής – Επιχειρηματίες που ξεκίνησαν ένα εγχείρημα. Freemium – Δωρεάν υπηρεσία με χαρακτηριστικά επί πληρωμή. Παιχνιδοποίηση – Πρόσθεση στοιχείων παιχνιδιού σε μια υπηρεσία που δεν σχετίζεται με παιχνίδια με σκοπό την αύξηση της συμμετοχής. Στάδιο της Γένεσης – Η φάση της δημιουργίας ιδεών. Greenfield – Ένα πεδίο της αγοράς χωρίς περιορισμούς ή προηγούμενες προσπάθειες ανεύρεσης λύσεων. Ισόγειο – Η πλέον αρχική φάση στη διαδικασία εκκίνησης. Κοινή Άποψη (Groupthink) – Ταύτιση απόψεων που στερείται κριτικής αιτιολόγησης. Αυτό πρέπει να αποφεύγεται πάση θυσία, αφού προκαλεί ζημιά στην δημιουργικότητα και στην γένεση ιδεών. Σχεδιασμός Ιδεών – Η δημιουργική διαδικασία κατά την οποία γεννιούνται, αναπτύσσονται και κοινοποιούνται ιδέες. Καινοτομία – Επιτυχημένη εισαγωγή μιας νέας αλλαγής που προσθέτει ανταποδοτική αξία. Καινοτόμος – Το άτομο που προτείνει και εισάγει πολύτιμες αλλαγές. Όλιστική Σκέψη – Μέθοδος λύσης προβλημάτων που εστιάζει στον καθορισμό της σχέσης μεταξύ δύο μεταβλητών και προσδιορίζει την αιτιώδη τους συνάφεια. Εσωτερικός Επιχειρηματίας – Κάποιος που ασκεί επιχειρηματικότητα εντός μιας μεγαλύτερης εταιρίας. Εφεύρεση – Η δημιουργία νέων μορφών. Μια ιδέα που έχει γίνει πραγματικότητα. Επιχείρηση Lifestyle – Εταιρεία που δραστηριοποιείται και έχει κέρδη αλλά ποτέ δε θα εξελιχθεί σε κάτι γιγαντιαίο. Φρούτα στα χαμηλότερα κλαδιά – Στόχος με τεράστιες θετικές προοπτικές και ελάχιστα μειονεκτήματα. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού ιδεών εκκίνησης, αυτό συνεπάγεται μια ιδέα που βρίσκεται σε πεδίο της αγοράς που ο ανταγωνισμός είναι περιορισμένος. Μαγικό Τεταρτημόριο – Ένα ολοκληρωμένο, καλά σχεδιασμένο όραμα με όλα τα μέσα για να εκτελεστεί- η τέλεια ιδέα εκκίνησης νέας επιχείρησης. Η έννοια αυτή στηρίζεται στο Μαγικό Τεταρτημόριο, που δημιουργήθηκε από την εταιρία Gartner, που αξιολογεί τις εταιρίες με βάση το πόσο ολοκληρωμένο όραμα έχουν και όχι με την ικανότητά τους να το φέρουν εις πέρας. Αγορά – Άνθρωποι που θέλουν ένα προϊόν. Κρεατοχώρος – Το αντίθετο του κυβερνοχώρου – η πραγματική ζωή! Ιδέα Medici – Ιδέα σε ένα φαινομενικά απομονωμένο πεδίο που διασυνδέεται με ένα άλλο πεδίο και διορθώνει τα προβλήματά τους. Νοητικός Χάρτης – Διάγραμμα που παρουσιάζει πληροφορίες, με κέντρο μια συγκεκριμένη λέξη ή θέμα. Έκθεση Αποστολής – Δήλωση που χρησιμοποιείται ως τρόπος κοινοποίησης του σκοπού του οργανισμού. Νομισματοποίηση – Μέτρηση που καταδεικνύει τη δυσκολία απόσπασης χρημάτων από ένα προϊόν. Διαύγεια – Σιγουριά ότι όλοι πρέπει να χρησιμοποιούν ένα συγκεκριμένο προϊόν. Στροφή – Η αλλαγή κατεύθυνσης ενός έργου ή το να ακολουθηθεί διαφορετική στρατηγική. Λογισμικό ως Υπηρεσία (SaaS) – Υπηρεσία τεχνολογίας που φιλοξενείται εικονικά. Επεκτασιμότητα – Η προοπτική ενός προϊόντος ή υπηρεσίας να κλιμακωθεί και να αναπτυχθεί. Μυστικό Συστατικό – Ο παράγοντας που προσδίδει σε μια εταιρία ή προϊόν ένα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ιδέα Εκκίνησης Επιχειρήσεων Sitcom – Μια βεβιασμένη ιδέα εκκίνησης επιχειρήσεων που προήλθε από την ανάγκη να δημιουργηθεί απλά κάτι και όχι να λυθεί ένα πραγματικό πρόβλημα. Κοινωνικός Επιχειρηματίας – Ένας άνθρωπος που αναγνωρίζει ένα κοινωνικό πρόβλημα και επιχειρεί να επιφέρει κοινωνική αλλαγή ως λύση. Επιχείρηση Εκκίνησης – Μια εταιρία στα αρχικά στάδια ανάπτυξής της. SWOT – Ανάλυση των δυνατών και αδύνατων σημείων μια ομάδας, των ευκαιριών και των απειλών της. Πάσσαλος Αντιστήριξης – Ένα έργο του οποίου η επιτυχία ανυψώνει άλλα παρόμοια έργα. Ελεγξιμότητα – Μέτρηση του πόσο δύσκολη θα είναι η κυκλοφορία λειτουργικής έκδοσης 1.0. Μονόκερως – Μια εταιρία τεχνολογίας με αξία ανώτερη του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Εγχείρημα – Μια προσπάθεια που περιλαμβάνει κάποιο βαθμό ρίσκου και ανταπόδοσης. Επίδοξος Επιχειρηματίας – Κάποιος που θέλει να γίνει επιχειρηματίας ή απολαμβάνει το κύρος του να αποκαλεί τον εαυτό του επιχειρηματία, αλλά στερείται της κατεύθυνσης, αποφασιστικότητας ή εργασιακής δεοντολογίας που απαιτούνται για να δημιουργήσει και να αναπτύξει μια πραγματικά εποικοδομητική επιχείρηση. Πηγάδι – Μια περιορισμένη επιχείρηση εκκίνησης που στοχεύει στο να κάνει ένα μόνο πράγμα αποτελεσματικά και απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό. Ευρύτητα – Υπολογισμός του αριθμού των ανθρώπων που θα χρησιμοποιήσουν στο τέλος ένα προϊόν.

Loader