Το Γλωσσάριο Νεοφυών Επιχειρήσεων

Το Γλωσσάριο Νεοφυών Επιχειρήσεων

Part Three: Έρευνα και Ανάπτυξη Πελατών

Το Γλωσσάριο Νεοφυών Επιχειρήσεων

Το στάδιο της έρευνας και ανάπτυξης πελατών είναι αυτό στο οποίο οι νεοφυείς επιχειρήσεις αρχίζουν να μαθαίνουν για τους επιθυμητούς τους πελάτες. Ακολούθως, οι επιτυχημένες νεοφυείς επιχειρήσεις ξεκινούν τη σύνθεση νέων προσεγγίσεων και κάνουν μικρές αλλαγές/διορθώσεις στα προϊόντα τους ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επιθυμητών τους πελατών. Έρευνα και Ανάπτυξη Πελατών Δοκιμή Α/Β (A/B Test) – Η κατηγοριοποίηση των χρηστών σε διαφορετικές ομάδες και η παρατήρηση του τρόπου που διαφοροποιείται η εμπειρία της κάθε ομάδας. AARRR – Μοντέλο επιτυχίας νεοφυών επιχειρήσεων που συνδυάζει την απόκτηση, ενεργοποίηση, διατήρηση, την παραπομπή και τα έσοδα (acquisition, activation, retention, referrals, and revenue) ως σημεία δεδομένων. Κίνδυνος Ανωτέρω του Εδάφους (Above Ground Risk) – Ο κίνδυνος άσκησης επιρροής στην επιχείρηση από πολιτικούς, κοινωνικούς και πολιτισμικούς παράγοντες. Κόστος Υψηλότερο της Αγοράς (Above Market Cost) – Πόσο ακριβότερο είναι ένα προϊόν σε σύγκριση με εναλλακτικά προϊόντα. Απόλυτο Πλεονέκτημα (Absolute Advantage) – Η παραγωγή ενός αγαθού με χαμηλότερες δαπάνες. Ακαδημαϊκοί – Διαπιστευμένοι επαγγελματίες που παρέχουν ερευνητική εργασία. Τάση Συναίνεσης (Acquiescence Bias) – Η τάση των ανθρώπων να συμφωνούν με μια δήλωση όταν έχουν αμφιβολία. Κεκτημένες Γνώσεις – Πληροφορίες εκτός της εταιρίας που μπορούν να αγοραστούν ή να ενοικιαστούν. Πραγματοποιήσιμες Μετρήσεις – Δεδομένα που συνδέουν πράξεις με αποτελέσματα, επιτρέποντας στις εταιρίες να ανταποκριθούν κατάλληλα στα δεδομένα. Ad Hoc – Έργο ή πρωτοβουλία που δημιουργήθηκε με σκοπό την επίλυση ενός συγκεκριμένου προβλήματος. Προσβάσιμη Αγορά (Addressable Market) – Το σύνολο της πιθανής αγοράς για ένα προϊόν. Παράλυση Ανάλυσης (Analysis Paralysis) – Η κατάσταση στην οποία ο τεράστιος όγκος δεδομένων δεν επιτρέπει τη λήψη κάποιας απόφασης. Ανάλυση (Analytics) – Ένας ευρύς όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει όλα τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την παρατήρηση και έλεγχο της συμπεριφοράς των χρηστών. Ανθρωπομορφισμός (Anthropomorphization) – Μια ερευνητική τακτική κατά την οποία οι χρήστες παρακαλούνται να περιγράψουν ένα προϊόν ή επωνυμία χρησιμοποιώντας ανθρώπινα χαρακτηριστικά προσωπικότητας. Τεχνική Συσχετισμού (Association Technique) – Μια ερευνητική τακτική κατά την οποία οι χρήστες ρωτούνται ποιες λέξεις τους έρχονται στο μυαλό όταν σκέφτονται ένα συγκεκριμένο προϊόν. Μέσος Όγκος Παραγγελίας (Average Order Volume (ΑΟV)) – Υπολογίζει το μέγεθος της κάθε παραγγελίας προϊόντων. Επιχείρηση προς Επιχείρηση (Business to Business (B2B)) – Μία εταιρία που παρέχει υπηρεσίες σε άλλες εταιρίες. Επιχείρηση προς Καταναλωτή (Business to Consumer (B2C)) – Μία εταιρία που παρέχει υπηρεσίες σε άτομα. Επανέλεγχος (Back Checking) – Πρόσκληση ενός πελάτη στον οποίο έχουν τεθεί ερωτήσεις προηγουμένως ώστε να ερωτηθεί για την εμπειρία του κατά τη συνέντευξη. Μοντέλο στο Πίσω Μέρος Χαρτοπετσέτας (Back of the Napkin Model) – Σύντομο επιχειρηματικό μοντέλο σχεδιασμένο για να χωρά στο πίσω μέρος μιας χαρτοπετσέτας. Στατιστική Bayesian– Πιθανότητα που υπολογίζεται συνδυάζοντας την πρότερη γνώση και τη συσσωρευμένη εμπειρία. Μεγάλο Θηρίο (Big Beast) – Κάποιος με εκπληκτικές γνώσεις που θεωρείται αυθεντία στον τομέα του. Εταιρία Υψηλής Κεφαλαιοποίησης (Blue Chip) – Μεγάλη, καταξιωμένη και επιτυχημένη επιχείρηση που ξεχωρίζει σε ένα χώρο. Σημείο Εξισορρόπησης (Break-Even Point) – Το ποσό των εσόδων που θα καλύψει όλα τα λειτουργικά έξοδα μιας εταιρίας. Κτίζω-Αξιολογώ-Μαθαίνω (Build-Measure-Learn) – Ο κύκλος ανατροφοδότησης που χρησιμοποιείται για τη συνεχή έρευνα και βελτίωση ενός προϊόντος. Καμβάς Επιχειρηματικού Σχεδίου (Business Model Canvas) – Ένας χάρτης που επιτρέπει σε εταιρίες να σχεδιάζουν, να αναπτύσσουν, να παρέχουν στήριξη και να προγραμματίζουν την πορεία τους Επιχειρηματικό Σχέδιο (Business Plan) – Ένα έγγραφο που περιγράφει πως μια εταιρία θα επιτύχει τους στόχους της. Κουμπί Προτροπής (Call-to-Action) – Κείμενο ή εικόνα που προτρέπει τους χρήστες να ενεργήσουν με κάποιο τρόπο, είτε αυτό είναι να παρευρεθούν σε κάποια εκδήλωση είτε να κάνουν κάποια εγγραφή. Ποσοστό Ακύρωσης (Churn Rate) – Ποσοστό πελατών που διακόπτουν τη συνδρομή τους σε μια υπηρεσία. Διατήρηση Πελατών (Customer Retention) – Πρακτικές τις οποίες υιοθετεί μια εταιρία για να διατηρήσει τους πελάτες της. Κλάση (Cohort) – Μια ομάδα πελατών που δημιουργήθηκε λόγω μιας ενοποιού τάσης ή παράγοντα που καθιστά ιδιαίτερη την ομάδα αυτή. Ανάλυση Κλάσης (Cohort Analysis) – Η προσπάθεια καθορισμού τάσεων μέσω του διαχωρισμού των χρηστών σε διαφορετικές πειραματικές ομάδες. Βελτιστοποίηση Ποσοστού Μετατροπής (Conversion Rate Optimization (CRO)) – Αλλαγή της σελίδας προορισμού (landing page) ή ιστοσελίδας ώστε να κατευθυνθεί κίνηση προς το διαδικτυακό χώρο μιας επιχείρησης και να παροτρυνθούν οι χρήστες να παραμείνουν. Δομή Κόστους (Cost Structure) – Μια ανάλυση του κόστους των εξόδων μιας επιχείρησης σε συνάρτηση με την αναγκαιότητα των εξόδων αυτών. Σταυροειδής Ελαστικότητα (Cross-Elasticity) – Συμπεριφορά των καταναλωτών που αποδεικνύει ποια προϊόντα μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα. Αρχέτυπο Πελάτη (Customer Archetype) – Ένας “τυπικός πελάτης” για μια εταιρία ώστε να καθορίστει το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Κύκλος Ζωής Πελάτη (Customer Life Cycle) – Τα στάδια από τα οποία περνά ένας πελάτης όταν χρησιμοποιεί ένα προϊόν. Τμήματα Πελατών (Customer Segments) – Ανάλυση της αξίας ενός προϊόντος για διάφορες ομάδες πελατών. Εξόρυξη Δεδομένων (Data Mining) – Αναζήτηση μεγάλου όγκου δεδομένων για ακριβή ανάλυση. Δημιουργική Σκέψη (Design Thinking) – Δημιουργική επίλυση προβλημάτων μέσω της απόλυτης εστίασης στην εμπειρία των καταναλωτών και της ανάλυσης των αλληλεπιδράσεών τους με ένα προϊόν. Ελαστικός, -ή, -ό – Όταν μια μικρή αλλαγή στην τιμή επιφέρει μια μεγάλη αλλαγή στη ζήτηση. Failing Forward – Το να διδάσκεσαι από τις αποτυχίες και να τις χρησιμοποιείς για την ανάπτυξη ενός πιο επιτυχημένου προϊόντος. Στρατηγική Go-to-Market – Το σχέδιο μιας εταιρίας ώστε να αποκομίσει μερίδιο της αγοράς. Νοοτροπία Αγέλης – Το φαινόμενο κατά το οποίο άτομα ακολουθούν ένα “ηγέτη” αντί να σκέφτονται ανεξάρτητα. Ένδειξη Ενδιαφέροντος (Indication of Interest (IoI)) – H έκφραση ενδιαφέροντος για ένα προϊόν από ένα πιθανό πελάτη. Ανελαστικός, -ή, -ό – Όταν μια αλλαγή στην τιμή δεν επιφέρει μεγάλη αλλαγή στη ζήτηση. Κύριοι Δείκτες Επιδόσεων (Key Performance Indicators (KPI)) – Οι μετρήσεις που παρακολουθεί μια εταιρία για να υπολογίσει την πρόοδο ή την επιτυχία της. Κουβάς που Στάζει (Leaky Bucket) – Αναλογία που χρησιμοποιείται για να εξηγήσει πως μερικά προϊόντα χάνουν πελάτες. Μέντορες – Ειδικοί στον τομέα που παρέχουν πολύτιμες συμβουλές. Καθαρός Φορέας Προώθησης (Net Promoter) – Πελάτες που είναι πιθανόν να προτείνουν ένα προϊόν σε άλλους. Επενέργεια Δικτύου (Network Effect) – Η δύναμη ενός χρήστη να επιφέρει θετικό αντίκτυπο σε ένα προϊόν μέσω της συμβολής του. H Μία Μέτρηση που Μετρά (The One Metric That Matters (OMTM)) – Μια εστιασμένη προσέγγιση στις μετρήσεις που υπολογίζει την επιτυχία. Πιλοτική Λειτουργία – Μια δοκιμή μικρής κλίμακας για να αξιολογηθεί η δυναμική ενός ολοκληρωμένου προϊόντος. Συνταίριασμα Προϊόντος/ Αγοράς (Product/Market Fit) – Ο βαθμός στον οποίο ένα προϊόν ικανοποιεί τη ζήτηση της αγοράς. Πρωτότυπο – Αρχικό στάδιο προϊόντος που εξετάζει κατά πόσο μια ιδέα μπορεί να αναπτυχθεί. Χωνί Αγοράς (Purchase Funnel) – Σχέδιο που αφορά τα βήματα που ακολουθεί ένα άτομο πριν αποφασίσει να χρησιμοποιήσει ένα προϊόν και να γίνει πελάτης. Πρέτζελ Αγοράς (Purchase Pretzel) – Παρόμοιο με το Χωνί Αγοράς (Purchase Funnel), αλλά το μοντέλο αυτό λαμβάνει υπόψη την εγγενή πολυπλοκότητα της λήψης αποφάσεων από τον πελάτη. Μεροληψία Συνεντευξιαζόμενου (Response Bias) – Ένα σύνολο προκαταλήψεων που μπορεί να υπονομεύσει αυτό-αναφορικά δεδομένα και δεδομένα από έρευνες. Κλιμακούμενη – Μια εταιρία που είναι σε θέση να διατηρήσει και να βελτιώσει το περιθώριο κέρδους της καθώς αυξάνεται ο όγκος πωλήσεων. Εξυπηρετούμενη Διαθέσιμη Αγορά (Serviceable Available Market (SAM)) – Πιθανό πεδίο αγοράς στο οποίο στοχεύει ένα προϊόν εντός γεωγραφικού ή υλικοτεχνικού εύρους. Αόρατη Λειτουργία (Stealth Mode) – Μια νεοφυής επιχείρηση σε στάδιο μυστικότητας. Φαινόμενο Προσκόλλησης (Stickiness) – Ποσοστό διατήρησης χρηστών. Σύνθεση (Synthesis) – Ο συνδυασμός διαφορετικών στοιχείων για τη δημιουργία ενός ενοποιημένου συνόλου. Συνολική Διαθέσιμη Αγορά (Total Available Market (TAM)) – Η συνολική υπάρχουσα ζήτηση στην αγορά για ένα προϊόν. Έλξη (Traction) – Απόδειξη ότι οι άνθρωποι αγοράζουν και χρησιμοποιούν ένα προϊόν. Μοναδική Πρόταση Αξίας (Unique Value Proposition (UVP)) – Μια ξεκάθαρη δήλωση που περιγράφει τα οφέλη ενός προϊόντος και πως το προϊόν αυτό ανταποκρίνεται στις ανάγκες του πελάτη. Πρόταση Αξίας (Value Proposition) – Υπολογίσιμα οφέλη ενός προϊόντος. Μετρήσεις Ματαιοδοξίας (Vanity Metrics) – Μετρήσεις που υποστηρίζουν την αυτοπεποίθηση μιας εταιρίας με ελάχιστες πιθανότητες απόδοσης. Προϊόν σε Εμβρυακή Μορφή (Vaporware) – Ένα προϊόν το οποίο διαφημίζεται σαν να είναι διαθέσιμο ενώ βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του πρωτοτύπου ή προ-πρωτοτύπου. Η τακτική αυτή συχνά υιοθετείται για αξιολόγηση. του ενδιαφέροντος για ένα υποθετικό προϊόν. Σπατάλη – Ανθρώπινη δραστηριότητα που δεν έχει καμιά αξία. Μοχθηρό Πρόβλημα (Wicked Problem) – Ένα πρόβλημα που παρουσιάζει δυσκολία στην επίλυση λόγω συνεχών αλλαγών στα κριτήρια ή τις πηγές του. Ξύρισμα Βου (Yak Shaving) – Μια φαινομενικά άσκοπη δουλειά που πρέπει να ολοκληρωθεί προκειμένου να υπάρξει πρόοδος.

Loader