Το Γλωσσάριο των Νεοφυών Επιχειρήσεων

Το Γλωσσάριο των Νεοφυών Επιχειρήσεων

Part Five: Ανάπτυξη Προϊόντων

Το Γλωσσάριο των Νεοφυών Επιχειρήσεων

Το στάδιο της λιτής ανάπτυξης προϊόντων είναι το στάδιο στο οποίο οι νεοφυείς επιχειρήσεις μετατρέπουν τις ιδέες τους σε πραγματικότητα.

Οι επιτυχημένες νεοφυείς επιχειρήσεις χρησιμοποιούν αναλυτικές προσεγγίσεις προκειμένου να κατασκευάσουν χρήσιμα προϊόντα και να διενεργήσουν καίριες τροποποιήσεις που θα βασίζονται στην παρατήρηση της αλληλεπίδρασης πελάτη-προϊόντος. Λιτή Ανάπτυξη Προϊόντων Ευέλικτη Μεθοδολογία (Agile Methodology) – Μια στρατηγική προσέγγιση που χρησιμοποιείται συχνά στη δημιουργία λογισμικού, η οποία αναπτύσσει προϊόντα μέσω μιας σειράς sprint σταδιακής ανάπτυξης. Η προσέγγιση αυτή επιτρέπει στις ομάδες να ανταποκριθούν στην εγγενή έλλειψη προβλεψιμότητας κατά την ανάπτυξη προϊόντων. Δοκιμή Άλφα (Alpha Test) – Ελεγχόμενη εσωτερική δοκιμή ενός μοντέλου που βρίσκεται στο στάδιο της προ-παραγωγής, με σκοπό τον εντοπισμό ατελειών στο σχεδιασμό ή την λειτουργικότητα του προϊόντος. Δοκιμή Bήτα (Βeta Test) – Εξωτερική πιλοτική δοκιμή αφού ολοκληρωθεί η δοκιμή Άλφα και η οποία προηγείται της εμπορικής παραγωγής. Στη δοκιμή Βήτα, το προϊόν κυκλοφορεί σε ένα περιορισμένο αριθμό πελατών προκειμένου να το δοκιμάσουν υπό κανονικές, συνηθισμένες συνθήκες ούτως ώστε να εντοπιστούν οποιαδήποτε ελαττώματα. Πελάτης/Πελάτες – Το άτομο ή η ομάδα ατόμων που επωφελούνται άμεσα από ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία. Θεωρητικά, αυτοί είναι οι άνθρωποι για τους οποίους έχει σχεδιαστεί ένα προϊόν. Concierge Minimum Viable Product (CMVP) – Χειροκίνητη υπηρεσία που προσομοιάζει τα ακριβή βήματα που θα ακολουθούσε ένα άτομο με ένα τελικό προϊόν. Περιορισμοί – Περιορισμοί που βρίσκονται εκτός του έλεγχου μιας ομάδας έργου. Για παράδειγμα, περιορισμοί στις ημερομηνίες χρονοδιαγραμμάτων, ή πεπερασμένοι πόροι. Επιτεύξιμο (Deliverable) – Απτό αποτέλεσμα που παράγεται από το έργο. Τα εσωτερικά «επιτεύξιμα» δημιουργούνται από ένα έργο και χρησιμοποιούνται από την εταιρία την ίδια. Τα εξωτερικά «επιτεύξιμα» δημιουργούνται από τους πελάτες, τους ενδιαφερόμενους φορείς και τους καταναλωτές. Ένα συγκεκριμένο έργο μπορεί να δημιουργήσει πολλαπλές σειρές «επιτεύξιμων». Εφαρμογή (Deployment) – Εισαγωγή μιας νέας δραστηριότητας, διαδικασίας, ή προγράμματος σε ένα οργανισμό. Dogfooding – Η επίδειξη εμπιστοσύνης από μια εταιρία προς το προϊόν τους, χρησιμοποιώντας το οι ίδιοι. Ο όρος προέρχεται από την έκφραση «τρως από το φαγητό του σκύλου σου». Απαιτήσεις Λειτουργίας – Συγκεκριμένη συμπεριφορά ή μέτρηση που αξιολογεί την λειτουργία ενός συστήματος. Επανάληψη (Iteration) – Κάθε στάδιο της ευέλικτης ανάπτυξης (agile development) προσδιορίζεται ως μια επανάληψη. Οι επαναλήψεις είναι σύντομα χρονικά πλαίσια που αποσκοπούν στην επίτευξη συγκεκριμένων σειρών χαρακτηριστικών. Κάθε επανάληψη συνήθως περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως την ανάλυση, το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη δοκιμή. Ορόσημο – Προγραμματισμένο γεγονός που σηματοδοτεί την ολοκλήρωση μιας σημαντικής πτυχής του προϊόντος. Τα ορόσημα αποτελούν σημαίες που επισημαίνουν ότι έχει ολοκληρωθεί συγκεκριμένο μέρος της δουλειάς. Minimum Viable Product (MVP) – Πρωτότυπο χαμηλού κόστους, που υπολογίζει κατά πόσο μια ιδέα ελκύει ενδιαφέρον. Προσχέδιο (Mockup) – Μοντέλο ενός σχεδίου, συσκευής ή προϊόντος. Προσχέδιο θεωρείται το πρωτότυπο αν διαθέτει οποιοδήποτε βαθμό λειτουργικότητας και μπορεί να επιτρέψει τη δοκιμή ενός σχεδίου. Χάρτινο Πρωτότυπο (Paper Prototype) – Ένα είδος δοκιμής χρηστικότητας όπου ο χρήστης εκτελεί ρεαλιστικές δραστηριότητες αλληλεπιδρώντας με μια χειροκίνητη, πρώιμη μορφή του σημείου διασύνδεσης (interface) του οποίου ο χειρισμός γίνεται συνήθως από ένα άτομο που διατηρεί την ψευδαίσθηση της διαδραστικότητας του υπολογιστή. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, οι λεπτομέρειες του τρόπου χρήσης του interface υποτίθεται ότι δεν κοινοποιούνται στον χρήστη. Piecemeal Minimum Viable Product (PMVP) – Ένα λειτουργικό μοντέλο ενός προϊόντος που επωφελείται από τα υπάρχοντα εργαλεία και υπηρεσίες προκειμένου να αντιγράψει τη διαδικασία εμπειρίας του χρήστη. Περιβάλλον Παραγωγής – Όρος που περιγράφει το περιβάλλον στο οποίο γίνεται χρήση του προϊόντος από τους πελάτες σε τακτική βάση. Διασφάλιση Ποιότητας (Quality Assurance (QA)) – Η διαδικασία καθορισμού του κατά πόσο ένα προϊόν ανταποκρίνεται στις απαιτούμενες προδιαγραφές και τις προσδοκίες των πελατών. Κυκλοφορία (Release) – Ένα λειτουργικό προϊόν που αποστέλλεται στους πελάτες. Απαιτήσεις – Περιγραφή των προτερημάτων, χαρακτηριστικών, ικανοτήτων και προδιαγραφών που οφείλει να έχει ένα προϊόν. Οδικός Χάρτης (Roadmap) – Στρατηγικό σχέδιο για τη δημιουργία ενός προϊόντος ή την ολοκλήρωση ενός έργου. Ο οδικός χάρτης περιγράφει τα συγκεκριμένα βήματα που απαιτούνται για να επιτευχθεί μια σειρά στόχων και σκοπών. Sandbox – Περιβάλλον ή τοποθεσία όπου είναι αποδεκτός ο πειραματισμός χωρίς επιπτώσεις αποτυχίας. Scrum – Μια επαναληπτική μέθοδος ανάπτυξης προϊόντων που συχνά εισάγεται στη διαχείριση έργων ανάπτυξης λογισμικού. Σε έργα που βασίζονται στο scrum, η ομάδα αυτό-διοικείται χωρίς συγκεκριμένο υπεύθυνο διαχείρισης έργου και διατηρείται ένα υψηλό επίπεδο επικοινωνίας ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Προδιαγραφές – Οι ακριβείς ανάγκες των πελατών που πρέπει να ικανοποιηθούν από ένα προϊόν ώστε να θεωρείται επιτυχημένο. Sprint – Καθορισμένη χρονική περίοδος κατά την οποία πρέπει να γίνει επίτευξη οροσήμων και ολοκλήρωση εργασιών που είναι διαθέσιμες για επανεξέταση. Story Point – Μέτρηση που χρησιμοποιείται από ομάδες scrum για να καθορίσουν το μέγεθος προσπάθεια απαιτείται για την επίτευξη ενός στόχου. Τεχνικές Απαιτήσεις – Μια σειρά τεχνικών χαρακτηριστικών που πρέπει να πληροί ένα προϊόν. Εμπειρία Χρήστη – Η συνολική εμπειρία ενός ατόμου κατά την χρήση ενός συγκεκριμένου προϊόντος, που συχνά προσδιορίζεται βάσει της ευκολίας ή δυσκολίας της εμπειρίας. Έλεγχος Εκδόσεων – Το καθήκον της οργάνωσης ενός συστήματος ή προϊόντος που περιλαμβάνει πολλές εκδόσεις. Μεθοδολογία Καταρράκτη (Waterfall Methodology) –Στρατηγική που αφορά τον κύκλο ζωής ενός προϊόντος που περιλαμβάνει τις φάσεις Ανάλυσης, Σχεδιασμού, Ανάπτυξης, Δοκιμής και Εφαρμογής. Wireframe – Αναπαράσταση του εικονικού πλαισίου μιας ιστοσελίδας. Τα wireframes επιτρέπουν στους ανθρώπους να ταξινομήσουν στοιχεία εύκολα προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η ευκολία χρήσης. Wizard of Oz Minimum Viable Product (WoOMVP) – Μια έκδοση ενός προϊόντος που φαίνεται λειτουργική, αλλά κατά ακρίβεια τίθεται σε λειτουργία από ένα άτομο παρασκηνιακά, δίνοντας την εντύπωση του αυτοματισμού.

Loader