Τι είναι το Indie Development και τα πρώτα του βήματα

Τι είναι το Indie Development και τα πρώτα του βήματα

Ο Χάρης Αβραάμ θα βρεθεί στο GameShow Cyprus για να σου μιλήσει γι' αυτό

Τι είναι το Indie Development και τα πρώτα του βήματα

Ο Χάρης Αβραάμ είναι game artist (όχι game designer!), στο ‘To Play For’, εταιρεία στο Λονδίνο που ασχολείται με storytelling games και εξελίσσουν τις ιστορίες τους με την βοήθεια του artificial intelligence. Επειδή, όμως δεν θα μπορούσε να είναι μόνο αυτό, εργάζεται και στο ‘Antler Studios’, ένα indie studio, στο οποίο μαζί με την ομάδα του φτιάχνουν ένα παιχνίδι το οποίο θα γίνει σύντομα publish!

Με αφορμή το workshop που θα διδάξει στο Gameshow Cyprus , “Τα πρώτα βήματα στο Indie Development”, το Impossible.works μίλησε με τον Χάρη, για να μας πει περισσότερες λεπτομέρειες για την δουλειά του αλλά και το indie development!

Πες μας, για να καταλάβουμε, τι ακριβώς κάνεις;

Είμαι υπεύθυνος για τον καλλιτεχνικό προσανατολισμό καθώς και το design των παιχνιδιών και στις δύο εταιρείες. Λόγω του ότι δουλεύω σε μικρές εταιρείες ο ρόλος μου είναι πιο γενικός. Έχω την ευκαιρία να ασχολούμαι γενικότερα με τον τομέα του art ο οποίος περιλαμβάνει Character/Environment design, UI, concept Art, storyboards, 3D modelling/ Texturing, Animations, lighting effects και marketing material.

Δηλαδή τι σπούδασες για να μπορείς να το κάνεις αυτό;

Έχω σπουδάσει Game Design στο Brunel University στο Λονδίνο. Πολλοί νομίζουν ότι ένας game designer και ένας game artist κάνουν την ίδια δουλειά, αλλά είναι δύο εντελώς διαφορετικές θέσεις, που ωστόσο συνεργάζονται πολύ στενά για την δημιουργία ενός παιχνιδιού. Μέσα από την σπουδή μου πήρα μια πιο γενική ιδέα του πως φτιάχνετε ένα παιχνίδι περιλαμβάνοντας κανόνες, μηχανισμούς και μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το gaming industry. Ήξερα από την αρχή ότι θα ήθελα να εμπλακώ καθαρά στο art κομμάτι των παιχνιδιών, αλλά αποφάσισα να χτίσω πρώτα κάποιες γερές βάσεις μέσα από αυτή την σπουδή και μετά να εξειδικευτώ πάνω στα γραφικά των παιχνιδιών. Παρ’ όλα αυτά είχα την ευκαιρία τον τελευταίο χρόνο στο πανεπιστήμιο να ασχοληθώ και να πειραματιστώ περισσότερο σαν artist παρά σαν designer.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ: Gameshow 101 aka Gameshow for dummies

Και πως κατέληξες να κάνεις αυτή την δουλειά;

Νιώθω πολύ τυχερός που κατάφερα να συνδυάσω το πάθος μου για τα παιχνίδια, αλλά και το καλλιτεχνικό μου ταλέντο, και αυτά τα δύο αποτελούν ουσιαστικά την δουλειά μου. Από πολύ μικρός ονειρευόμουν μια δουλειά σαν αυτή που κάνω τώρα , και δούλεψα πολύ σκληρά να το πετύχω. Στην παρουσίαση του project της ομάδας μου για τα Design courses του πανεπιστημίου τέλος της χρονιάς, όπου κερδίσαμε και το βραβείο, αφήσαμε τις καλύτερες εντυπώσεις. Εκεί ήταν που με προσέγγισε η εταιρεία που δουλεύω τώρα και μου πρόσφερε την θέση του lead artist.

Έχεις γραφείο;

Γραφείο για μένα μπορεί να είναι οπουδήποτε, και αυτό είναι ένα από τα θετικά της δουλειάς μου. Παρ’ όλο που έχω το δικό μου γραφείο στην εταιρεία που δουλεύω, εντούτοις δεν περιορίζομαι εκεί. Πολλές φορές δουλεύω από σπίτι, ή σε καφετερίες γιατί νιώθω πιο ελεύθερος , με περισσότερη έμπνευση εκτός γραφείου. Παρόλα αυτά κάθε μέρα κάνουμε video calls με την υπόλοιπη ομάδα , όπου συντονιζόμαστε για το που βρισκόμαστε, τι θα δουλέψει ο κάθε ένας μας, τα πλάνα της βδομάδας ούτως ώστε να είμαστε οργανωμένοι και συντονισμένοι στα projects μας. Οπότε, το πιο σημαντικό στη δουλειά μου είναι να λειτουργούμε αρμονικά σαν ομάδα.

Και κάτι που πρέπει να ρωτήσουμε! Πόσες ώρες την ημέρα παίζεις παιχνίδια;

Δυστυχώς δεν αφιερώνω όσο χρόνο θα ήθελα για να παίζω παιχνίδια, γιατί σίγουρα αυτό με βοηθά πολύ στην δουλειά μου. Όταν δεν δουλεύω αφιερώνω τον περισσότερο μου χρόνο για να μαθαίνω καινούρια software, και να δουλεύω πάνω στο project της δικής μου ομάδας. Οπότε δεν έχω αρκετό χρόνο για να παίζω παιχνίδια, αλλά προσπαθώ έστω και λίγο καθημερινά να παίζω μία ώρα για ξεκούραση και μόρφωση ταυτόχρονα. Σίγουρα αναλύοντας τις τεχνικές κάθε παιχνιδιού, τα designs και art assets που χρησιμοποιούν , με βοηθούν πολύ να εξελίσσομαι.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ: Σε απίστευτα ποσά έφτασαν τα έπαθλα του GameShow

Όμως ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι και για ποιο λόγο;

Ίσως η πιο συχνή ερώτηση που μου κάνουν , αλλά και πιο δύσκολή να απαντήσω! Το ‘Clash Royale’ με έχει κερδίσει τα τελευταία 3 χρόνια. Αν και πρόκειται για mobile game, η Supercell κατάφερε να έχει ένα αξιοθαύμαστο monetization, χτίζοντας ένα δικό τους κόσμο από ήρωες με μοναδικό artstyle. Αν και υπάρχουν αμέτρητα παιχνίδια αυτού του είδους, η Supercell , για μένα ξεχώρισε λόγω των χαρακτήρων που είναι εύκολα αναγνωρίσιμοι ανά το παγκόσμιο και έχοντας ένα πολύ ουσιαστικό core loop που είναι κατανοητό ακόμη και από κάποιον που δεν ασχολήθηκε ποτέ με παιχνίδια. Στο παιχνίδι αυτό η εταιρεία κατάφερε μέσα από το award system που χρησιμοποιεί να κάνει τον καθένα να νιώθει καλός παίχτης και να έχει γρήγορη ανέλιξη στο παιχνίδι, όπου κάνει τους παίχτες να νιώθουν πιο εμπλεκόμενοι. Είναι ένα παιχνίδι βασισμένο σε skills, με κάθε match να παίρνει maximum 3 λεπτά. Είναι πολύ σημαντικό να μπορείς να απολαύσεις ένα παιχνίδι σε τόσο λίγο χρόνο και άλλες φορές να χάνεσαι και να παίζεις με τις ώρες. Τα designs και τα νέα events που βγάζουν κάθε μήνα με κρατούν εδώ και 3 χρόνια να παίζω αυτό το παιχνίδι σχεδόν καθημερινά. Τα mechanics του παιχνιδιού είναι πολύ απλά αλλά συνάμα τόσο μπαλανσαρισμένες όλες οι κάρτες μεταξύ τους, που κάνουν το κάθε match να είναι διαφορετικό και συνάμα διασκεδαστικό. Τελευταία προσπαθώ με κάποιους φίλους να χτίσουμε το δικό μας Clash Royale Cypriot Community στο Facebook όπου θα οργανώνουμε τουρνουά και άλλα events για όλους τους λάτρεις του παιχνιδιού στην Κύπρο.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι που εσύ σχεδίασες και για ποιο λόγο;

Δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το ‘Project Grove’ το οποίο δουλεύουμε με την ομάδα μου ‘Antler Studios’ τον τελευταίο 1,5 χρόνο. Ξεκινήσε σαν dissertation του πανεπιστημίου αλλά μέσα απο αυτό πήρα μια ολοκληρωμένη εικόνα για τις δύσκολιες που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα indie studio. Έχω δεθε'ι απόλυτα με αυτό το project οπως και με την ομάδα μου, και ίσως να είναι και η πρώτη μου επιτυχία. Αναπολώντας το πως ξεκινήσαμε με διάφορα concept art για να καταλήξουμε στο art-style του περιβάλοντος και των χαρακτήρων, είμαστε σήμερα έδω με ένα ολοκλήρωμενο playable demo το οποίο είναι διαθέσιμο για δοκιμή για όποιον ενδιαφέρεται κι αυτό σημαίνει πολλά για εμένα. Αλλάξαμε πολλά πράγματα όσων αφορά το design και το art-style για να δημιουργήσουμε ένα πρωτότυπο παιχνίδι. Μπορώ να πω πως καταφέραμε να πετύχουμε κάτι που φάνταζε απίθανο όταν πρωτοξεκινήσαμε. Είναι απερίγραπτο το συναίσθημα να βλέπεις τόσο κόσμο να παίζει το παιχνίδι που έχεις δημιουργήσει και να δένεται με τους χαρακτήρες. Λάβαμε θερμή υποστήριξη από τον κόσμο μέσα από τα social media, αυτό είναι κάτι που μας δίνει ώθηση και θέληση να συνεχίσουμε να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό.

Εσύ θα βρεθείς στο Gameshow Cyprus για να μιλήσεις για το indie development! Τι είναι και σε ποιους απευθύνεται;

Το indie development, ή αλλιώς independent development, αναφέρεται σε projects αυτόνομων μικρών ομάδων ή και ακόμα και σε ατομικά projects τα οποία είναι ανεξάρτητα από μεγάλους εκδότες. Τα indie games έχουν αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια όπου βλέπουμε μικρές ομάδες να καταφέρνουν να ξεχωρίσουν ανάμεσα στα μεγάλα ψάρια του gaming industry. Ο λόγος είναι το ότι βλέπουμε στα indie games πρωτοποριακές ιδέες, κάτι που είναι σπανιότερο από τις μεγάλες εταιρείες που ανακυκλώνουν τις ίδιες ιδέες κάθε χρόνο. Αυτός είναι και ο κύριος στόχος των Antler Studios, το παιχνίδι μας να ξεχωρίζει από τη μάζα. Το μεγαλύτερο εμπόδιο για τα indie studios είναι ο οικονομικός τομέας, γιατί χωρίς funding είναι δύσκολο να δουλεύεις αποκλειστικά πάνω σ’ ένα project για το οποίο δε πληρώνεσαι. Όμως το πάθος της ομάδας και η πίστη που έχουμε σ’ αυτό το παιχνίδι μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε μέχρι να το τελειοποιήσουμε.

Πως βρίσκεις την gaming σκηνή στη Κύπρο;

Τα τελευταία χρόνια, αρκετές μικρές αλλά και μεγάλες εταιρίες gaming άνοιξαν γραφεία στη Κύπρο, οπότε μπορώ να πω πως σημειώνεται μια σημαντική εξέλιξη στον τομέα αυτό. Όσον αφορά τις ευκαιρίες εργασίας στο gaming industry της Κύπρου, είναι αρκετά περιορισμένες, αλλά πιστεύω ότι αυτό θ’ αλλάξει σύντομα. Βλέποντας την θερμή ανταπόκριση του κόσμου για το Gaming Show, βλέπω ότι υπάρχει αγάπη για το gaming στο νησί μας.

Και ποιος θα είναι ο ρόλος σου στο Gameshow;

Στο Gameshow έρχομαι για τρείς κύριους λόγους. Πρώτον, για να χτίσω ένα κύκλο στο gaming industry μέσα στην ίδια μου πατρίδα, και να βοηθήσω όσο μπορώ να μεγαλώσουμε το gaming community που ήδη έχουμε. Δυστυχώς δεν γνωρίζω κάποιον στον χώρο που να ασχολείται επαγγελματικά με το gaming development και ελπίζω πως αυτό να αλλάξει μέσα από αυτό το event. Δεύτερον, θα είμαι εκεί για να παρουσιάσω το Project Grove, καλώντας τον κόσμο να πάρει μια γεύση από το παιχνίδι μας και να δει τι πέτυχε μέχρι στιγμής η ομάδα μας. Τέλος, μέσα από το workshop που θα κάνω θέλω να δώσω ώθηση σε νεαρούς να ασχοληθούν με το game development, βλέποντας τι μπορούν να καταφέρουν να φτιάξουν, αλλά και να δώσω κάποιες χρήσιμες συμβουλές σε ανθρώπους του χώρου. Θα επικεντρωθώ περισσότερο στο κομμάτι του art, πάνω στο οποίο ειδικεύομαι αλλά και στα indie studios, δίνοντας κάποια tips μέσα από τις προσωπικές μου εμπειρίες. Ευελπιστώ να βοηθήσω όσους ενδιαφέρονται να μπουν στο industry και γενικότερα όλους τους digital artists.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ: 8 λόγοι για να παρακολουθήσεις το πρώτο Gameshow στην Κύπρο

Πιστεύεις πως υπάρχει μέλλον επαγγελματικό στο industry αυτό;

O περισσότερος κόσμος δεν αντιλαμβάνεται ότι το entertainment industry είναι ίσως το μεγαλύτερο industry στον κόσμο αυτή την στιγμή όπου οφείλεται κυρίως στο gaming. Το γεγονός ότι ακόμη και το κινητό τηλέφωνο μπορεί να λειτουργήσει σαν gaming κονσόλα, σημαίνει πολλά. Η τεχνολογία και το διαδίκτυο εξελίσσονται μέρα με την μέρα και παράλληλα μεγαλώνει και το industry αυτό. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι ένας τομέας που μόνο ανάπτυξη και εξέλιξη θα έχει και για αυτό επαγγελματικά θα δημιουργούνται όλο και περισσότερα επαγγέλματα, με πληθώρα επιλογών για κάθε ρόλο. Αυτό όμως σημαίνει πώς και ο ανταγωνισμός μεγαλώνει και αυτό δημιουργεί περισσότερη δυσκολία στο να βρει κάποιος δουλειά.

Και μια τελευταία ερώτηση κρίσεως! Πληρώνεσαι καλά;

Το να κάνω αυτό που αγαπώ και απολαμβάνω σε καθημερινή βάση ξεπερνά την κάθε πληρωμή που θα μπορούσα να λαμβάνω. Παρόλα αυτά, ο μισθός μου στην εταιρεία που δουλεύω είναι αρκετός έτσι ώστε να μπορώ να καλύπτω τα έξοδα μου. Δουλεύω σε ένα πολύ φιλικό περιβάλλον και απολαμβάνω αυτό που κάνω. Το Project Grove δεν μου επιφέρει κάποια έσοδα προς το παρόν, αλλά πιστεύω πώς η σκληρή δουλειά που βάζω θα με ανταμείψει σύντομα. Εργάζομαι πολλές ώρες την εβδομάδα πάνω σε αυτό το project χωρίς να αμείβομαι, αλλά χρειάζονται αυτές οι θυσίες για να γίνω καλύτερος στο επάγγελμα μου και για να χτίσω ένα κάλο portfolio.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ: Μπορούν τα video games να βοηθήσουν στην μάθηση;

Loader