Dilmah: ένα φλιτζάνι ευγένειας

Dilmah: ένα φλιτζάνι ευγένειας

Το Dilmah δεν είναι απλώς και μόνον μια ακόμη διεθνής εταιρεία

Dilmah: ένα φλιτζάνι ευγένειας

Το Dilmah είναι μία εμπορική επωνυμία, μια διεθνής εταιρεία, που βασίζεται στο πάθος, την προσήλωση, τη ποιότητα και την αυθεντικότητα στο τσάι. Αρχές που πολλοί αξιώνουν αλλά ελάχιστοι ακολουθούν.

Με εταιρική φιλοσοφία που βασίζεται στην προσφορά στον συνάνθρωπο αλλά και την κοινότητα, το εμπόριο τσαγιού, μπορεί να προσφέρει και να βοηθήσει.

Ο ιδρυτής της Dilmah, ο Merrill J. Fernando, εξέφρασε τη δέσμευσή του για το τσάι, όταν την δεκαετία του 1950 αφιέρωσε τη ζωή του στο τσάι.

(youtube:https://www.youtube.com/watch?v=7BhPh-8azEw)

Τέσσερις δεκαετίες αργότερα, πλαισιώθηκε από τους δύο γιους του, Dilhan και Malik (από τα ονόματα των οποίων το ονόμασε Dilmah), οι οποίοι μοιράζονται το πάθος του.

Σήμερα, σχεδόν εξήντα χρόνια μετά, ο Merrill και οι γιοι του – η οικογένεια Fernando – έχουν αποκτήσει την απαραίτητη τεχνογνωσία για την σωστή καλλιέργεια του, την συσκευασία του και παραγωγή του τσαγιού, ώστε να προσφέρουν στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο μόνο το ποιοτικότερο τσάι. Η αγάπη τους για το τσάι μεταφέρθηκε σαφώς και στις νέες γενιές, τους γιους και τις κόρες των Dilhan και Malik που «μαθαίνουν» το τσάι, για να αναλάβουν στο μέλλον την ευθύνη που ορίζει η διαθήκη του Merrill ο οποίος από τη δεκαετία του 50 μέχρι σήμερα έχει αφιερώσει τη ζωή του για να φέρει πίσω το ποιοτικό τσάι με ηθικές αξίες.

Η οικογένεια Fernando έχτισε τις επιχειρήσεις της γύρω από την αγάπη της για το τσάι

Η Dilmah σήμερα είναι η μόνη καθετοποιημένη εταιρεία τσαγιού με ιδιόκτητες φυτείες – σε μερικές από τις καλύτερες περιοχές της Κεϋλάνης – και τελευταίας τεχνολογίας εγκαταστάσεις συσκευασίας τσαγιού αλλά και επενδύσεις που έχουν σχέση με κάθε τομέα του κλάδου.

Όπως λέει ο Merrill συχνά, “η οικογένειά μου ενδιαφέρεται για το τσάι σας, από τη γέννηση και δημιουργία των φύλλων τσαγιού μέχρι και τη στιγμή που θα μπει στο φλιτζάνι σας”.

Το τσάι Dilmah έχει τη φρεσκάδα της φυτείας του, που εγγυάται μια πλούσια, απολαυστική κούπα τσαγιού, που είναι επίσης πλούσια σε αντιοξειδωτικά.


Τα έσοδα από τις παγκόσμιες πωλήσεις του τσαγιού Dilmah υποστηρίζουν το έργο του Φιλανθρωπικού Ιδρύματος MJF στη Σρι Λάνκα και στο εξωτερικό. Η προσφορά στην κοινότητα ξεκίνησε συγκρατημένα μεταξύ των οικογενειών των 18 υπαλλήλων του Merrill από την εποχή που έκανε εξαγωγή χύμα τσαγιού. Με την έναρξη της Dilmah και την εξέλιξή της σε ένα διεθνές εμπορικό σήμα, η υποχρέωση του να υπηρετήσει, έχει αυξηθεί αναλογικά. Τελικά η MJF Φιλανθρωπικού Ιδρύματος ((link.

Τα Φιλανθρωπικό Ίδρυμα MJF βελτιώνει τη ζωή 10.000 ανθρώπων κάθε χρόνο με περισσότερα από 100 διαφορετικά έργα ανθρωπιστικής βοήθειας.

Η ιστορία ενός αυθεντικού entrepreneur, ενός πρωτοπόρου ανθρώπου

Η ιστορία του Merrill J. Fernando, είναι αξιόλογη γιατί καταδικάζει την εκμετάλλευση που χαρακτηρίζει συχνά τις μάρκες που ελέγχονται από τις μεγάλες εταιρείες. Καταδεικνύει, επίσης, τη δύναμη του δίκαιου εμπορίου που στηρίζει την ανάπτυξη λιγότερο ανεπτυγμένων χωρών και την απομάκρυνση τους από τη φτώχεια.

Η αγάπη του Merrill για το τσάι, τον οδήγησε να καινοτομήσει σε τρεις πολύ σημαντικούς τομείς – ξεκίνησε ως ο πρώτος παραγωγός ιδιόκτητης μάρκας τσαγιού το 1988, και με την επιθυμία του να προσφέρει αυθεντικότητα πρωτοπόρησε με την έννοια της μοναδικής προέλευσης τσαγιού, της συσκευασίας φρέσκου τσαγιού, στην πηγή(τόπο περισυλλογής του).

Αυτές οι πρωτοβουλίες δεν ήταν εύκολος αγώνας για τον Merrill αφού τον έφερε σε ρήξεις με εταιρείες κατά πολύ μεγαλύτερες από τη Dilmah, αλλά και σε σύγκρουση με τους συμπατριώτες του και την κυβέρνηση της χώρας του, οι οποίοι δεν συμμερίζονται την πεποίθησή του ότι το τσάι θα μπορούσε να συσκευάζεται και να αποστέλλεται απευθείας από τους ίδιους τους καλλιεργητές.

Γεννημένος το 1930 στο χωριό Pallansena στη Νοτιοδυτική Σρι Λάνκα, ο Merrill J. Fernando κατάγεται από αγροτική, μεσαία τάξη.

Μετά από τις αρχικές σπουδές του στο Κολέγιο Maris Stella στο Νεγκόμπο, μετακόμισε στην πρωτεύουσα Κολόμπο, αναζητώντας καλύτερες προοπτικές. Ήθελε να γίνει δοκιμαστής τσαγιού, ένα κλειστό επάγγελμα που οι βρετανικής καταγωγής ομογενείς «περιφρουρούσαν καλά».

Ο Merrill είχε την τύχη να επιλεγεί και να ενταχθεί στην πρώτη παρτίδα των Ceylonese (η Σρι Λάνκα ονομαζόταν τότε Κεϋλάνη), και να εκπαιδευτεί στο τσάι, στον τόπο που ήταν τότε η «Μέκκα» του τσαγιού – το Mincing Lane του Λονδίνου.

Ενώ βρισκόταν στο Mincing Lane, ο Merrill παρατήρησε τις δυσλειτουργικές πτυχές της βιομηχανίας στην οποία η χώρα του βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό, και η οποία έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης από τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες.

Το τσάι, ένα προϊόν που επιλεγόταν και κοβόταν στο χέρι σύμφωνα με μια παραδοσιακή και καλλιτεχνική διαδικασία στη Σρι Λάνκα, τώρα ήταν αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης και χρησιμοποιείτο ως πρώτη ύλη στην Ευρώπη, όπου η κυρίως αξία του αναγόταν στο branding και την εμπορική συσκευασία.

Επιπλέον, αυτό σήμαινε ότι ο παραγωγός λάμβανε ένα μικρό κλάσμα των κερδών από την πώληση του τσαγιού, ενώ οι μεσάζοντες – κυρίως μια ομάδα από μεγάλες επιχειρήσεις – επωφελείτο δυσανάλογα.

Η αντιμετώπιση αυτής της ανισότητας, ήταν ο λόγος που οδήγησε την προσπάθεια του Merrill από την ηλικία των 20 ετών και για περισσότερο από μισό αιώνα. Ίδρυσε την Dilmah- τη μάρκα του – και έγινε ο πρώτος παραγωγός που του ανήκει η μάρκα του τσαγιού του.

Μετά από 38 χρόνια προσπάθειας κατάφερε να υπερασπιστεί την Ακεραιότητα, την Ποιότητα, τη Φρεσκάδα, την Αυθεντικότητα και την Ηθική στο τσάι.

Η μικροσκοπική αρχικά εταιρία τσαγιού που ο Merrill δημιούργησε το 1988, για να αλλάξει την εκμετάλλευση των καλλιεργειών της χώρας του από τις μεγάλες επιχειρήσεις, έχει σήμερα εξελιχθεί σε μία από τις 10 πρώτες εταιρείες τσαγιού στον κόσμο. Ωστόσο, όπως λέει ο Merrill, “η Dilmah του θα είναι πάντα μία μικρή, οικογενειακή μάρκα επειδή αντιπροσωπεύει την ακεραιότητα, και γιατί το τσάι απαιτεί ποιότητα, αφοσίωση και πάθος. Αυτές δεν είναι αξίες που μπορούν να επεκταθούν στη μαζική αγορά”.

(youtube:https://youtu.be/n4RJftSrils)

Ο Merrill και ο υιός του Dihan, βρέθηκαν στην Κύπρο και προΐσταντο σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον workshop κατά τη διάρκεια του οποίο μοιράστηκαν με τους παριστάμενους, σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με το τσάι, την ιστορία αυτού αλλά και της εταιρείας, καθώς επίσης τις αρχές και τη φιλοσοφία της Dilmah. Ο ενθουσιασμός, το όραμα, η αφοσίωση αλλά και η συνέπεια όλης της οικογένειας στο σκοπό της Dilmah, ήταν αν μη τι άλλο συγκινητική. Αποδεικνύοντας τις αρχές της εταιρείας αλλά και την αξία του προϊόντος, μια καθηλωτική εμπειρία γευσιγνωσίας και pairing, ανέδειξε τα Dilmah.

(youtube:https://youtu.be/OwB3a8w8ltE)

Τα προϊόντα Dilmah, εισάγονται και διατίθενται στην Κύπρο, από την εταιρεία Clappas Trading House Ltd

Loader